Diablo 2: Resurrected tar oss tillbaka till Sanctuary – i 3D!

Robot
Diablo 2: Resurrected tar oss tillbaka till Sanctuary – i 3D!

Den omryktade remastern har äntligen utannonserats.

#Blizzard, #Blizzcon, #Diablo-2-resurrected


Inaktiv

Ser riktigt snyggt ut ändå. Estetiken verkar mer eller mindre intakt.

Men vad är det för fel på Amazonen:

Fulaste jag sett.

Kvinnorna verkar ha tagit ut bröstimplantaten och barbaren verkar har slutat med steroider, han ser väldigt degig och ihopsjunken ut.
Tycker ändå man kunde gjort lite vackrare karaktärer, idealhjältar som kontrast till den mörka världen.

Medlem

Helt hypad på detta. Har vart sugen på sistone att dra igång och köra lite D2 men nu får det vänta på detta så suger är maximalt!

Tycker det ser hel grymt ut!

Kan tipsa om 4K versionen jag gjorde om för dem som föredrar det, även högre kvalite än original trailern.

Även Diablo II B-Roll Presskit video utan kommentering, 6 minuter gameplay (ej 4K)


signatur

The King is Back

Skribent

Grymt, @FortuN! Tillagt i artikeln.

Har kört D2 nu lite på sistone och grafiken i sig är inget problem, men däremot gör den låsta bilduppdateringen på 25 fps att jag drar ifrån mig för att spela.

Ser framemot det här.

Medlem

Har de fixat WC3 än? 😂

Medlem

Känns som att de tittat på PoE och tagit nåt av den grafiska biten för det kändes lite som PoEs lite "gryniga" grafik eller vad man ska säga, i både Diablo 4 och Diablo 2 Resurrected.

Backloggens befriare

Eeh, nej tack. Håller mig till originalet även i fortsättningen.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av maaex:

Har de fixat WC3 än? 😂

Nä dom har ju inte det...

Medlem
Skrivet av orkamera:

Nä dom har ju inte det...

Tur att dessa som göra d2r har bra track record och inte samma som gjorde wc3.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Detta ser ju ändå ganska nice ut, kanske blir att logga in på battlenet igen då, efter typ 10 år lol. För det är väl där man köper blizzardspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta är ju bara en remaster... Ny skrud på gammalt spel. Har inget emot nuvarande grafik i d2 det som stör mig är kontrollerna, tryck f1/f2 etc för förmågor. Synd att de inte gav oss en riktig remake...

Medlem
Skrivet av Sandal:

Detta är ju bara en remaster... Ny skrud på gammalt spel. Har inget emot nuvarande grafik i d2 det som stör mig är kontrollerna, tryck f1/f2 etc för förmågor. Synd att de inte gav oss en riktig remake...

Det är väl troligen så att man kollat lite på kontrollerna med, annat vore väl ganska konstigt nästan. Quality of life.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så det kommer inte till X One?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Sweet! Måste jag prova när det kommer. Var nog 20 år sedan jag spelade det sist. Mååånga timmar blev det

Medlem

Såg väl inte så pjåkigt ut, lite närmare AoE II DE, vilken var bra skit

Skrivet av Hipshot:

Det är väl troligen så att man kollat lite på kontrollerna med, annat vore väl ganska konstigt nästan. Quality of life.

Ja det är lite bökigt, borde vara en del andra grejer också. Nu så kanske inte kommer på rakt upp och ner direkt.
Större stash om inte annat.

Provade Baldurs Gate 2 EE och hur du styr förmågor och dylikt var riktigt jobbigt, är säkert nära originalet i kontrollerna som jag då inte spelat hursomhelst.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Detta är ju bara en remaster... Ny skrud på gammalt spel. Har inget emot nuvarande grafik i d2 det som stör mig är kontrollerna, tryck f1/f2 etc för förmågor. Synd att de inte gav oss en riktig remake...

Jo... en remake hade varit nice. Men samtidigt är det osäkert hur väl Blizzard hade hanterat det. De har ju inte gjort speciellt bra ifrån sig den senaste tiden, så att säga. Tror inte det är bra att ge Blizzard allt för fria händer. En remaster begränsar deras fria händer och tvingar dem att hålla sig till vad spelaren vill ha, inte vad Blizzard tror att spelaren vill ha. Better safe than sorry.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Så det kommer inte till X One?

Det verkar råda lite delade meningar angående det. Många rapporterar att det ska komma till Xbox One, men den listas varken i trailern eller på spelets officiella webbplats. Blizzard nämner dock Xbox One i ett blogginlägg, så vi kan nog anta att det även kommer till den.

Medlem

Kommer bli skönt att slippa den låga upplösningen och 25 fps.

Kan rekommendera deras Deep Dive!

Medlem

Tittat igenom Deep dive videon och jag måste säga att jag är rätt imponerad över hur de har gjort detta. Det här kommer nog att bli bra.

Medlem

Ser spontant rätt intressant ut. Spelar ändå igenom ettan och tvåan med jämna mellanrum, kan lika gärna göra det om skillnaden bara är högre fps och 3D.

På PC måste man gå igenom battlenet för att spela fortfarande antar jag? Kommer inte till Steam?

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Såg väl inte så pjåkigt ut, lite närmare AoE II DE, vilken var bra skit

Ja det är lite bökigt, borde vara en del andra grejer också. Nu så kanske inte kommer på rakt upp och ner direkt.
Större stash om inte annat.

Provade Baldurs Gate 2 EE och hur du styr förmågor och dylikt var riktigt jobbigt, är säkert nära originalet i kontrollerna som jag då inte spelat hursomhelst.

Kolla på videona de är samma stash, samma kontroller, allt de gjort är att uppdatera det visuella. Det är samma spel som innan i samma motor. de har bara lagt på 3d renderat ovanpå det gamla!

Medlem

Tycker det ser rätt trevligt ut grafiskt, stilrent. Stämningen i d2 var ju väldigt nice, kontra den jävla otrevliga fyrverkeri showen i regnbågens alla färger som d3 var.

Medlem

Cross-platform progression!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser mycket bra ut, får hoppas det blir bättre än WC3 Reforged bara, vilket också såg rätt bra ut i Previews etc.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Ser riktigt snyggt ut ändå. Estetiken verkar mer eller mindre intakt.

Men vad är det för fel på Amazonen:
https://i.imgur.com/VnRJyIJ.png

Fulaste jag sett.

Kvinnorna verkar ha tagit ut bröstimplantaten och barbaren verkar har slutat med steroider, han ser väldigt degig och ihopsjunken ut.
Tycker ändå man kunde gjort lite vackrare karaktärer, idealhjältar som kontrast till den mörka världen.

Är det bara jag som ser detta?

https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/599/778/765....

Medlem

Föredrar denna grafiska stil framför den i d3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sandal:

Kolla på videona de är samma stash, samma kontroller, allt de gjort är att uppdatera det visuella. Det är samma spel som innan i samma motor. de har bara lagt på 3d renderat ovanpå det gamla!

Mmm, har kollat lite mer ingående. Det är väl på gott och ont kan man säga.
Behåller en viss känsla fortfarande, men vissa irritationsmoment kvarstår således.

Nåväl kanske kommer en mod såsom till D2 som fixar stashen.
Alltså "Personal Stash".

Edit: Verkar vara en shared stash i alla fall såg jag nu, vilket var det jag efterfrågade delvis. Nice
Sen att dina charms tar upp typ hela inventoryt är en en fråga..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas man kommer med i tech alphan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tycker att Amazon ser jäkligt fierce ut, som sig bör. Sen ser man ju inte ansiktena så mycket när man spelar ändå, så gör inget för mig.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

123
Skriv svar