Final Fantasy 7 släpps till Playstation 5 i sommar

Robot
Final Fantasy 7 släpps till Playstation 5 i sommar

Snyggare och mer innehåll, gratis om du äger PS4-versionen.

#final-fantasy-vii-remake


Medlem

Blir att köra igenom spelet en gång till helt klart ska bli intressant att se hur Yuffie storyn står sig också, jag känner mig ok med att de släpper dlc på det här sättet så länge det blir bra.

Är det gratis uppdatering om man äger det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Captain_Dracula:

Är det gratis uppdatering om man äger det?

Yes!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

FF7 remake 2 bör ju behöva fråga användaren (om ingen save finns, tex) ifall yuffie ska existera eller ej... konstigt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

FF7 remake 2 bör ju behöva fråga användaren (om ingen save finns, tex) ifall yuffie ska existera eller ej... konstigt.

Hon existerar ju vare sig du väljer att ta med henne i ditt party eller inte. Vad jag kan se så är det nya kapitlet fristående, man kommer spela som Yuffie. Sen återstår det att se hur dom gör med Yuffie och Vincent, om man kommer få avgöra själv om man vill ha med dom eller inte. Min gissning är att dom kommer ändra så att man får med sig båda karaktärerna oavsett vad man gör, blir alldeles för krångligt att göra flera olika versioner av spelet beroende på vilka karaktärer man väljer, flera olika cutscenes bland annat.
Alternativt så fortsätter dom på extra kapitel spåret och gör så att man inte alls får med sig någon av dom men att man istället får köpa till extra kapitel som behandlar dessa två karaktärer vid sidan av huvudstoryn.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Är det gratis uppdatering om man äger det?

Det är gratis med uppdateringen från PS4 till PS5 men DLC:et med Yuffie Kisaragi kommer garanterat att kosta en slant.

Redaktör
Skrivet av Spoonfish:

Blir det en egen artikel om Yuffie-tillägget, då det inte nämns alls i denna?

Nä, det var jag som var trött och missade det i går kväll. Tillagt.


signatur
Medlem

SquareEnix gick även ut efter detta med att de ska släppa två spel på mobile (The First Soldier, Battle Royale 2021), samt remake av FFVII likt originalet som även inkluderar storyn för div. delar i VII-serien (Ever Crisis, 2022).

Källa: https://www.ign.com/articles/final-fantasy-7-the-first-soldie...

Personligen hade jag direkt betalat för Ever Crisis om det kommer till PS5🙂

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är gratis med uppdateringen från PS4 till PS5 men DLC:et med Yuffie Kisaragi kommer garanterat att kosta en slant.

Yes Yuffie kommer kosta, det står i trailern att det kommer vara "available for purchase"

Skribent
Skrivet av MLundin:

SquareEnix gick även ut efter detta med att de ska släppa två spel på mobile (The First Soldier, Battle Royale 2021), samt remake av FFVII likt originalet som även inkluderar storyn för div. delar i VII-serien (Ever Crisis, 2022).

Källa: https://www.ign.com/articles/final-fantasy-7-the-first-soldie...

Personligen hade jag direkt betalat för Ever Crisis om det kommer till PS5🙂

Alltså nu känns det ju bara som de försöker "köpa" tid....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vid jämförelsen mellan ps5 och ps4 hoppases jag innerligt på att den ökända dörrtexturen skulle dyka upp.
Det hade varit helt klockrent men icke. Vilken missad möjlighet.

Medlem

Kommer man kunna uppgradera när som helst?
Jag hade planer på att köpa det till PS4 nu i vår.
Och om jag köper ett PS5 nån gång (typ 2023 eller nått) så vore ju kul om man fick uppgraderingen så med

Skribent
Skrivet av Evilof:

Kommer man kunna uppgradera när som helst?
Jag hade planer på att köpa det till PS4 nu i vår.
Och om jag köper ett PS5 nån gång (typ 2023 eller nått) så vore ju kul om man fick uppgraderingen så med

Nu verkar vi ju få FF7R gratis på PS+ i månaden. Nu går den inte uppgradera visserligen, men du behöver i alla fall inte punga ut för spelet 2 ggr.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar