Microsoft bekräftar att "vissa" Bethesda-spel blir exklusiva

Robot
Microsoft bekräftar att "vissa" Bethesda-spel blir exklusiva

Utvecklarna ska köra på "som de alltid har gjort".

#bethesda, #phil-spencer, #xbox


Medlem

mer orolig över fallout serien. men blir nog att köpa ett xbox istället då. jäfla bill gates

Medlem

Smart, varför inte. Sony har ju massa saker, nu får xbox det med. Köp till windows 10 eller köp en xbox.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bara jag slipper använda MS store för att spela och modda TES6 och FO5 så är allt frid och fröjd.

Avstängd

10 år sedan TES V. 10 år... Man behöver ju inte bry sig om konsolexklusivitet - det verkar inte bli något nytt till någon alls.

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

blir elder scrolls konsoll-exklusivt så går jag massmord.

Var bor du nånstans? Jag vill bara veta vilket område jag ska hålla mig ifrån när TESVI visas nästa gång. 😜

Medlem

Har aldrig kört deras spel på Konsol så inget som rör mig. Är mer bekymrad över att konsolifieringen av spelen bara kommer bli värre nu. Press A for awesome.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Bara jag slipper använda MS store för att spela och modda TES6 och FO5 så är allt frid och fröjd.

Exakt det här. Moddar är nödvändigt. Och då menar jag inte Creation Club.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vore märkligt om dom inte körde några exklusiva titlar. Om elder scrolls och starfield är på game pass på release så är det ett helt sjukt bra erbjudande.

Medlem

Även fast jag såklart inte föredrar det personligen så är det självklart/ett måste om dom inte vill bli ifrånsprungen totalt av playstation.

Hsr dom 0 starka Xbox exklusiva lir vs playstation inom dom närmaste åren så är dom ju i princip rökta eller iaf nedgraderad till ett pc-spel alternativ ist för riktig konsollutmanare.

Newsfläsh här då: Att jag säger att MS måste/bör satsa på starka exklusiva lir betyder inte att jag personligen gillar exklusiviteter.

Av alla som läser detta ökar försäljningen av nya Xbox från 15-20% till 60 om Elder Scrolls 6 bara finns till nya Xbox.
Ja, it sucks för det leder till personligt onödiga utgifter... Men från MS perspektiv är det ju mer eller mindre oförsvarbart att inte utnyttja det... Företagsekonomiskt sett.


signatur

subterranean homesick alien

Dex
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vore märkligt om dom inte körde några exklusiva titlar. Om elder scrolls och starfield är på game pass på release så är det ett helt sjukt bra erbjudande.

Kommer säkert vara på Gamepass på release då Microsoft har sagt att alla deras titlar kommer vara där, men jag tänker ju iallafall vänta tills man har sett skymten av något som helst gameplay från dom spelen innan jag tänker börja hype maskinen

NuZ
Testpilot

Klart de blir Xbox exklusiva (konsol+PC) även om jag inte uppskattar det. Men ur affärssynpunkt så drar det mer prem. till Game pass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kortsiktigt så känns det ju såklart tråkigt. Helst av allt så skulle spel släppas på alla format och formaten få kriga om annat. Nå, så lär det ju aldrig bli och med tanke på hur mycket studio och exklusiva spel sony och nintendo har så förstår jag ju Microsoft. För att kunna konkurrera så behöver de ju exklusiva spel. Tror kanske det inte så mycket handlar om xbox/playstation utan snarare möta det växande konkurrensen från Stadia och Luna. Vi köper ju trots allt tjänster efter utbud. Det här handikappar ju mer stadia och luna än playstation och nintendo


signatur

Ultrazine

Medlem

Man kan ju undra om det var omvända roller. Om SONY hade köpt upp hela Zenimaz med Bethesda. Skulle de släppa spelen till MicroSofts Xbox format.. Tror faktiskt inte det. De skulle nog försöka stampa på den lilla myggan som heter Xbox.

Skrivet av Hipshot:

Smart, varför inte. Sony har ju massa saker, nu får xbox det med. Köp till windows 10 eller köp en xbox.

Skrivet av T-bolt:

Microsoftexklusivt möjligen (XB+PC) men jag har svårt att se att TES VI enbart kommer till Xbox.

Skrivet av Nercis:

Bara jag slipper använda MS store för att spela och modda TES6 och FO5 så är allt frid och fröjd.

Spelen kommer absolut att komma till Steam också vid sidan av Windows Store. Det blir bra då det ger mer valmöjligheter.

Ingen höjdare att använda Windows Store som är bökig att hitta i. Otroligt tråkigt interface och noll funktioner. Det är faktiskt skrämmande att extremt stora, rika MicroSoft ännu inte har gjort något vettigt med Win Store för att göra det smidigare att ha sina spel där.

Deras "Xbox PC App" är inget att hänga i julgranen heller.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

blir elder scrolls konsoll-exklusivt så går jag massmord.

Microsoft släpper ju typ alla spel på både PC och Xbox nu förtiden, ser inte varför det skulle bli exklusivt på Xbox.

Ase
Medlem

Hoppas det inte kommer till sony, utan blir exklusivt för windows, x-box & linux (alla bethseda spel) de kan gärna bojkotta apple oxå

Medlem

Betyder detta att de lägger ner bethesda launchern?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kaealy:

Microsoft släpper ju typ alla spel på både PC och Xbox nu förtiden, ser inte varför det skulle bli exklusivt på Xbox.

Det blir ju konsolexklusivt i den meningen att det är den enda KONSOLEN du kan spela spelet i fråga på.

Aldrig förstått argumentet att "Alla spel kommer ändå till PC, behöver ingen Xbox!". Finns många där ute som gillar tv-spel men som inte är så värst intresserade av datorer. Har själv en kompis som spelar mycket (både Xbox och PS) och han äger inte ens en dator. Fullständigt ointresserad av sånt.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Var bor du nånstans? Jag vill bara veta vilket område jag ska hålla mig ifrån när TESVI visas nästa gång. 😜

stockholm, såklart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kaealy:

Microsoft släpper ju typ alla spel på både PC och Xbox nu förtiden, ser inte varför det skulle bli exklusivt på Xbox.

att du inte ser det betyder inte att det inte kommer ske!

edit. dom är efter oss!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Microsoftexklusivt möjligen (XB+PC) men jag har svårt att se att TES VI enbart kommer till Xbox.

vettefaaaan alltså nu, nojigt som helvete


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

vettefaaaan alltså nu, nojigt som helvete

Men det kommer till PC också.........

Medlem

Blir spännande å se hur MS förvaltar uppköpet. Hoppas inte historien upprepar sig bara:P.

Har ingen Xbox i nuläget och ska jag vara ärlig så ökade väl inte suget nämnvärt efter uppköpet. Det luktar ju dock multiplat om det mesta och även många år till nästa storspel så vi får väl se. Förväntar mig stordåd vilket jag även tror MS måste trycka fram för att inte halka efter ännu mer.
Fårla se om köptarmen börjar bubbla i framtiden^^.

Medlem

Det är ju en sak med Halo eller God of War men blir förjävla tråkigt om så pass stora titlar som innan varit multiplattform blir exklusiva...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det blir ju konsolexklusivt i den meningen att det är den enda KONSOLEN du kan spela spelet i fråga på.

Aldrig förstått argumentet att "Alla spel kommer ändå till PC, behöver ingen Xbox!". Finns många där ute som gillar tv-spel men som inte är så värst intresserade av datorer. Har själv en kompis som spelar mycket (både Xbox och PS) och han äger inte ens en dator. Fullständigt ointresserad av sånt.

Ööhh det är ju ingen exklusive titel hur du än vrider och vänder på det.

Folk vrålar ju inte när Sony släpper exklusiva titlar(som dessutom är exklusiva i all bemärkelse av ordet) så förstår inte varför det skulle vara något problem med att Microsoft har ett par egna (som man dessutom kan spela på PC).

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ööhh det är ju ingen exklusive titel hur du än vrider och vänder på det.

Folk vrålar ju inte när Sony släpper exklusiva titlar(som dessutom är exklusiva i all bemärkelse av ordet) så förstår inte varför det skulle vara något problem med att Microsoft har ett par egna (som man dessutom kan spela på PC).

Jo, det är konsolexklusivt... Du förstår inte vad jag menar?

Ditt andra stycke hänger jag inte med på alls. Det är (typ?) bekräftat att alla MS kommande exklusiva även ska komma till PC. Det är inget fel med det, och det sa jag väl aldrig...?

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Aldrig förstått argumentet att "Alla spel kommer ändå till PC, behöver ingen Xbox!".

Låt mig förklara:
Om man har en spel-PC behöver man ingen xbox eftersom alla xbox spel släpps på PC.

Har man som din kompis inget intresse för PC är det ju bra att det finns konsoler.

Har man som jag ingen skillnad vad man spelar på och kör både PC och konsol så ser jag ingen orsak att slänga cash på en Xbox (konsol)


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

It's not a lake, it's an ocean

Efter att ha spenderat 70-80 miljarder på ett antal spelstudior vore det ju orimligt konstigt, inte minst ur ett affärsperspektiv, att inte göra de viktigaste spelen exklusiva för Xbox och Game Pass. Vissa spel kan vi säkert räkna med att de dyker upp även på PlayStation, Minecraft blev ju exempelvis inte Xbox-exklusivt. Men vi bör nog utgå från att få se en hel del Xbox-exklusiva spel ur ZeniMax lineup. Jag har svårt att föreställa mig något annat, och som redan nämnts har skulle ingen annan uppköpare ha agerat annorlunda.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

blir elder scrolls konsoll-exklusivt så går jag massmord.

Ptecis som andra har sagt. Xbox vision är att fler ska spela på fler format(inte playstation) Men allt annat, mobiler, pc och konsoler. Alla spel xbox släpper kommer på PC. Gamepass ultimate finns på pc också. Fungerar precis likadant som på xbox

Medlem

Ser inte fram emot varken ett nytt elder scrolls eller Fallout just nu. Hoppas det kan bli ändring på det.
Men Bethesda's släpp på senare år har varit allt annat än underhållande. Det finns så många andra RPG utvecklare nu som gör jobbet bättre.
Hoppas MS örfilar Bethesda tillbaka till verkligen så de skärper sig.
Sedan har jag aldrig varit något fan av Bethesdas RPGn på konsol (och det kommer från ngn som spelar mer på konsol än PC idag). De gör sig helt klart bäst på PC måste jag säga, det märks att det var där det började en gång i tiden.
Så just för Fallout o Elder Scrolls hade jag nog lagt lite mer pengar på min PC om den sackar efter för o spela dem i framtiden snarare än att köpa en konsol för ändamålet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar