Börsraketen Gamestop tar krafttag för att förnya sig

Robot
Börsraketen Gamestop tar krafttag för att förnya sig
Medlem

Gamestop borde bli mer av en samlings plats för folk. Typ arkad som säljer spel och massa merch.


signatur

Idono. That's me!

Premarket just nu är 218 USD.

I like this stonks 🚀🚀🚀

eld
Medlem
Skrivet av Idono:

Gamestop borde bli mer av en samlings plats för folk. Typ arkad som säljer spel och massa merch.

Även om det är en fin tanke som jag personligen gillar så är ju det här än ännu mindre hållbar idé jämfört med fysiska spelaffärer.

Medlem

WOW, med nya chefer är det nog uppe i 20.000 $ snart! 😁

Medlem

Den medvetenheten av varumärket som det här har skapat är värt mycket. Folk som inte ens vet vad GameStop var vet det nu. Det är bra för GameStop. Hoppas de förvaltar uppmärksamheten väl.

Fritt tänk var väl om de har en kombo. Få butiker på bra platser med ett brett utbud, kombinera med e-handel och en Steam/Epic liknande plattform. De har ju inte samma stigma som Epic t.ex.

Go to place för allt spelrelaterat.

Medlem

Köpte 250 nya vid 40kursen, ser jäkligt fint ut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

483 dollar har gamestops aktie varit värd som mest. Inte 350.

Medlem

Älskar hur omni.se och andra nyhetssidor har tryckt ut ett par ekonomi-nyheter i veckan tidigare om hur många svenskar har gått back på GameStop. Bland andra Avanza och Danske Bank har gått ut och berättat att många av deras kunder köpte dyrt och sålde billigt. Sen nu när den går uppåt igen är det helt tyst. Inte lika roligt att skriva om när det går bra för folk?

Medlem

Antal personer som förlorat på handeln med aktien är troligen bra fler än de som tjänat på den, därav nyhetsvärdet. Är väl även generellt sett så att lidande drar till sig mer uppmärksamhet, där fler verkar föredra att läsa en artikel om personer som förlorat alla sina besparingar än en artikel om någon som tjänat storkovan.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

483 dollar har gamestops aktie varit värd som mest. Inte 350.

Max 347 visar graferna från t.ex. Google och Yahoo, jag gick på det.


signatur
Redaktör
Skrivet av Sebbepojken:

Älskar hur omni.se och andra nyhetssidor har tryckt ut ett par ekonomi-nyheter i veckan tidigare om hur många svenskar har gått back på GameStop. Bland andra Avanza och Danske Bank har gått ut och berättat att många av deras kunder köpte dyrt och sålde billigt. Sen nu när den går uppåt igen är det helt tyst. Inte lika roligt att skriva om när det går bra för folk?

Skrivet av matt76:

Antal personer som förlorat på handeln med aktien är troligen bra fler än de som tjänat på den, därav nyhetsvärdet. Är väl även generellt sett så att lidande drar till sig mer uppmärksamhet, där fler verkar föredra att läsa en artikel om personer som förlorat alla sina besparingar än en artikel om någon som tjänat storkovan.

Ligger säkert något i att dystra nyheter lockar mer. Men också att många kanske faktiskt går back. Folk tenderar ju vara mer sugna att berätta om sina framgångar än förluster. Ett par kompisar som spelade nöjespoker online berättade gladeligen att de vunnit si och så mycket, men aldrig att de hade gått back. Det kanske inte är fel att få läsa att aktiehandel inte är vinst varje gång.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Max 347 visar graferna från t.ex. Google och Yahoo, jag gick på det.

Jag tror du gick på daily average om du inte gick in på detaljnivå, vilket stämmer. Fast under några galna ögonblick så gick den upp till runt 450.

52 week range visar att den varit så låg som 2.57 och så hög som 483.00

eld
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Älskar hur omni.se och andra nyhetssidor har tryckt ut ett par ekonomi-nyheter i veckan tidigare om hur många svenskar har gått back på GameStop. Bland andra Avanza och Danske Bank har gått ut och berättat att många av deras kunder köpte dyrt och sålde billigt. Sen nu när den går uppåt igen är det helt tyst. Inte lika roligt att skriva om när det går bra för folk?

Repetition, många kommer hoppa in för sent pga FOMO, vill inte sälja när de gått några procent med vinst i hopp om att det kommer stiga över 1000 och får panik när den sedan krashar ner igen.

Folk köper ju just nu av de som köpte när den låg nere på 40 och säljer nu när den ligger mellan 100-200.

Alla de som köpte över 300 ligger fortfarande väldigt mycket minus även om de inte sålt än.

Redaktör
Skrivet av eld:

Jag tror du gick på daily average om du inte gick in på detaljnivå, vilket stämmer. Fast under några galna ögonblick så gick den upp till runt 450.

52 week range visar att den varit så låg som 2.57 och så hög som 483.00

Aha, tack. Du ser vad jag inte kan.


signatur
Medlem

Säljer jag mina ynka 7 stycken hos GME nu så hade jag skapat ihop ca 3000kr på bara över en helg så att säga, det är inte pjåkigt för en arbetslös jävel

eld
Medlem
Skrivet av totte1015:

Säljer jag mina ynka 7 stycken hos GME nu så hade jag skapat ihop ca 3000kr på bara över en helg så att säga, det är inte pjåkigt för en arbetslös jävel

Det känns bra att se den positiva siffran, men innan man säljer så har man inte fått någonting, det går väldigt snabbt ner till en negativ summa

Om min matte är rätt så har du 7 GME för ett ungefärvärde av $190 styck, vilket redan det är en läskig siffra att ligga på.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Den medvetenheten av varumärket som det här har skapat är värt mycket. Folk som inte ens vet vad GameStop var vet det nu. Det är bra för GameStop. Hoppas de förvaltar uppmärksamheten väl.

Fritt tänk var väl om de har en kombo. Få butiker på bra platser med ett brett utbud, kombinera med e-handel och en Steam/Epic liknande plattform. De har ju inte samma stigma som Epic t.ex.

Go to place för allt spelrelaterat.

-"You can polish a turd, but it's still a turd."

Det uttrycket finns ju av en anledning. Men det sagt, enheten som de flesta använder för att bedöma värdet av en aktie är en ännu större turd. Circle of confusion är bara förnamnet. Prime example är BitCoin som sägs vara bättre (eller ska ersätta) än just det som ger det värde och som gör att BC blir hypad överhuvudtaget. I det exemplet blir följande ordspråk passande:

-"A turd can polish a turd, but it's still a turd."

Det jag försöker säga är: Om din valuta tappar i värde 30% men dina aktier ökar i värde 30%, hur mycket har du tjänat då?

Medlem

Aktien är ju helt frikopplad verksamheten.
Bara nyheten att de söker/anställer folk som ska börja kolla på att förändra skutan får aktien att rusa. Men de säger inte vad de ska göra eller när. Ska de äntligen börja skära loss butikerna och satsa helt på online så är de väl bara sådär 10 år försent eller så. Så dags nu att vakna upp nu, vafan har de gjort alla dessa år innan?
Tror inte att gamestop kommer kunna konkurrera med Steam, Epic, gog osv. Speciellt när alla stora speltillverkare som t.ex. Blizzard eller ubisoft har skapat sin egna online affär.

Kul för dem som gjort pengar men är det någon som allvarligt tror på gamestop i framtiden?

Medlem

GME, man har inte alls varit med på tåget varken förra eller denna sväng.

Men fick ett roligt besked, en bekant har precis meddelat att denne blivigt ekonomisk oberoende och det med råge pga gamestop aktien.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ekonomiskt oberoende hade varit fint, typ 50-100 miljoner på banken, men som vanligt är man alltid för sent ute i sådana här sammanhang. Oklart om ens nerver hade orkat med det dock, särskilt då det blir en typ av lotteri, att vinna eller förlora, när man kommer in sent i racet (Fanns ju ex. någon på Sweclockers som förlorade flera hundra tusen genom att köpa in sig när kursen låg över 300)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Vore inte fel om de kunde börja erbjuda service i form av lagningar/upgraderingar av datorer och konsoler (i samarbete med konsoltillverkarna såklart).
Och som en av ovanstående talare sade, de borde erbjuda arkadmaskiner och merchendise för att locka kunder. (Spelindustrin i sig borde också vara intresserad av att kunna visa upp sig och sina spel i spelbutiker, så kanske ett framtida samarbete över butiker och utvecklare vore på tiden där kunder kan gå in och provspela veckans demos på lunchrasten).

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

GME, man har inte alls varit med på tåget varken förra eller denna sväng.

Men fick ett roligt besked, en bekant har precis meddelat att denne blivigt ekonomisk oberoende och det med råge pga gamestop aktien.

Det är en läskig summa att gå in med i en aktie som gamestop, speciellt om man gjorde det förra veckan vid 40, även om den gått upp med 600% från den lägsta punkten då. För att bli ekonomiskt oberoende måste man nog gå in med några miljoner med tanke på vinstskatten sen.

Och går man in med några miljoner i 40 och den sjunker ytterligare till 20 så är man ju back hälften av dessa miljoner.
Men jag håller tummarna på att din bekanta faktiskt drog sig ur och inte leker med orealiserad vinst

Om din bekanta gick in när aktien var värd 4 och sålde vid 300 så kan jag bara säga tredjeparts-grattis!

Det absolut läskigaste med dessa aktier är att du är rädd för att sälja för den kan vara värd dubbelt så mycket dagen efter, eller om du har otur så kan den också vara värd 1/4 av vad den var värd dagen innan. och när den är värd 1/4 så är man rädd att sälja för "den kanske åker upp igen"

Medlem

Lyckades göra 2000 kronors vinst, en fördubbling av vad jag gick in med Inga stora summor, men glad ändå! Men kände att jag hade gått bra nog, så bäst att hoppa av.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av eld:

Även om det är en fin tanke som jag personligen gillar så är ju det här än ännu mindre hållbar idé jämfört med fysiska spelaffärer.

Kan tu utveckla hur det blir sämre? Själv ser jag potential i att Gamestop börjar erbjuda mer diversifierade tjänster inom gaming. Om dom kan erbjuda tjänster utöver försäljning av spel så kommer det troligen vara fler som besöker butikerna.


signatur

Idono. That's me!

eld
Medlem
Skrivet av Idono:

Kan tu utveckla hur det blir sämre? Själv ser jag potential i att Gamestop börjar erbjuda mer diversifierade tjänster inom gaming. Om dom kan erbjuda tjänster utöver försäljning av spel så kommer det troligen vara fler som besöker butikerna.

Mindre hållbart alltså, det finns ju inte en jättestor marknad för detta, även om jag själv skulle gilla det.

Gaming är stort, men just det där med att gå till en fysisk affär istället för att köpa online är det svåra.

Premarket på 286 just nu 🚀🚀🚀

Medlem
Skrivet av eld:

Det är en läskig summa att gå in med i en aktie som gamestop, speciellt om man gjorde det förra veckan vid 40, även om den gått upp med 600% från den lägsta punkten då. För att bli ekonomiskt oberoende måste man nog gå in med några miljoner med tanke på vinstskatten sen.

Och går man in med några miljoner i 40 och den sjunker ytterligare till 20 så är man ju back hälften av dessa miljoner.
Men jag håller tummarna på att din bekanta faktiskt drog sig ur och inte leker med orealiserad vinst

Om din bekanta gick in när aktien var värd 4 och sålde vid 300 så kan jag bara säga tredjeparts-grattis!

Det absolut läskigaste med dessa aktier är att du är rädd för att sälja för den kan vara värd dubbelt så mycket dagen efter, eller om du har otur så kan den också vara värd 1/4 av vad den var värd dagen innan. och när den är värd 1/4 så är man rädd att sälja för "den kanske åker upp igen"

Vad jag förstod ägde han GameStop aktier innan det här drog igång.
Men jag gissar att sin status har han inte uppnått enbart pga GameStop är nog en hel del andra affärer också.

Det som man mest gläds åt är att personen växte upp med fattig ensamstående mor och 2 andra bröder, dom hade det inte fett.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad jag förstod ägde han GameStop aktier innan det här drog igång.
Men jag gissar att sin status har han inte uppnått enbart pga GameStop är nog en hel del andra affärer också.

Det som man mest gläds åt är att personen växte upp med fattig ensamstående mor och 2 andra bröder, dom hade det inte fett.

Yep! Känns bra när andra än bara wallstreet-hajjar blir rika på aktier!

Fritt fall. Från 340 till 216 USD på en halvtimme med konstant handelstopp

12
Skriv svar