Star Citizen har nått ny milstolpe – 350 miljoner intjänade dollar
2020 blev ett rekordår för Chris Roberts och Cloud Imperium Games.
om det aldrig släpps i skarp version förstår jag inte vitsen ?
Det kommer det att göra NÅN gång, men det är imponerande att de drar in så mycket pengar, fastän det är early alpha. Detta är väldigt ovanligt. Det kommer nog dröja 5-7 år till innan tror jag, de kan visa up en färdig produkt. Men det är endast spekulationer så att säga, och jag har köpt ett av paketen, behöver bara en joystick så.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Fick upp ögonen för det här spelet när dom för 4-5 år sedan visade upp demot med sandmasken som såg väldigt häftigt ut. Men det var ju bara en scriptad sekvens och än idag så finns det ingenting i spelet som ens liknar det. Vilket skämt.
De håller på att jobba med creatures as we speak.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
om det aldrig släpps i skarp version förstår jag inte vitsen ?
Förmodligen för att man missförstår målet med utvecklingen. De utvecklar två spel samtidigt kan man säga. Single player spelet Squadron 42, som är det som kommer få skarpt släppdatum först. Samt Multiplayer versionen Star Citizen som fungerar som ett MMO i early access. Många anser att det redan idag finns nog med content i Star Citizen för att motivera ett startpaket. Speciellt med tanke på att man inte betalar något per månad för att köra det. Det är dock under konstant utveckling med regelbundna updates så alla features på roadmapen är inte aktiva ännu.
Vissa bryr sig inte om Multiplayer och väntar otåligt på Single player delen. Andra bryr sig inte så mycket om single player och kör multiplayer delen. Ser många som agerar som de skulle göra i WoW runt expansioner där de spelar massor efter en uppdatering sedan är de borta en stund till nästa uppdatering när de är igång igen.
Sedan till nyhetsskribenten @joakim bennet. Det är inga RMT köp in game i Star Citizen. Köp av startpaket eller köp av skepp görs i en webshop. Köp i spelet görs via Alpha UEC som man tjänar genom gameplay. Servrarna wipas också nu och då som man kan förvänta sig i Alpha/Beta versioner av spel så man blir av med alla sina Alpha UEC pengar samt allt man köpt i spelet. Alla skepp som kan köpas för riktiga pengar kan tjänas ihop för att köpas eller hyras i spelet för aUEC. Har du stöttat spelet via webshoppen så har du dock det skeppet tillgängligt permanent oavsett serverwipes etc samt en försäkring som gör att du kan få tillbaka ett nytt skepp om du dör fast utan innehållet i det, det förloras. Folk som köper skeppet i spelet kan köpa sig en försäkring för UEC som de måste betala ingame för pengar de tjänar in game. Utan försäkring är skeppet förlorat permanent. Tänk EvE.
Se https://scfocus.org/ship-sale-rental-locations-history/ för aUEC kostnad in game för skepp. När spelet släpps skarpt så kommer det inte längre gå att köpa skepp i webshoppen. Istället kommer man kunna köpa UEC chits med en månads begränsning varje månad, om man vill spara tid på att farma UEC i spelet eller inte har tid att göra det.
Currencies är förklarat här https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/...-
Förmodligen för att man missförstår målet med utvecklingen. De utvecklar två spel samtidigt kan man säga. Single player spelet Squadron 42, som är det som kommer få skarpt släppdatum först. Samt Multiplayer versionen Star Citizen som fungerar som ett MMO i early access. Många anser att det redan idag finns nog med content i Star Citizen för att motivera ett startpaket. Speciellt med tanke på att man inte betalar något per månad för att köra det. Det är dock under konstant utveckling med regelbundna updates så alla features på roadmapen är inte aktiva ännu.
Vissa bryr sig inte om Multiplayer och väntar otåligt på Single player delen. Andra bryr sig inte så mycket om single player och kör multiplayer delen. Ser många som agerar som de skulle göra i WoW runt expansioner där de spelar massor efter en uppdatering sedan är de borta en stund till nästa uppdatering när de är igång igen.
Sedan till nyhetsskribenten @joakim bennet. Det är inga RMT köp in game i Star Citizen. Köp av startpaket eller köp av skepp görs i en webshop. Köp i spelet görs via Alpha UEC som man tjänar genom gameplay. Servrarna wipas också nu och då som man kan förvänta sig i Alpha/Beta versioner av spel så man blir av med alla sina Alpha UEC pengar samt allt man köpt i spelet. Alla skepp som kan köpas för riktiga pengar kan tjänas ihop för att köpas eller hyras i spelet för aUEC. Har du stöttat spelet via webshoppen så har du dock det skeppet tillgängligt permanent oavsett serverwipes etc samt en försäkring som gör att du kan få tillbaka ett nytt skepp om du dör fast utan innehållet i det, det förloras. Folk som köper skeppet i spelet kan köpa sig en försäkring för UEC som de måste betala ingame för pengar de tjänar in game. Utan försäkring är skeppet förlorat permanent. Tänk EvE.
Se https://scfocus.org/ship-sale-rental-locations-history/ för aUEC kostnad in game för skepp. När spelet släpps skarpt så kommer det inte längre gå att köpa skepp i webshoppen. Istället kommer man kunna köpa UEC chits med en månads begränsning varje månad, om man vill spara tid på att farma UEC i spelet eller inte har tid att göra det.
Currencies är förklarat här https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/...-
Var rätt dålig skriven artikel med många pinsamma felstavningar och det säger jag som dyslektiker, ingen kvalitetskontroll alls tydligen.
Om man vill ha lite måndagsunderhållning kan man kolla igenom den här guldklimpen av citat från dem
om det aldrig släpps i skarp version förstår jag inte vitsen ?
Det kommer den göra. Problemet SC lider av är den tekniska underutvecklingen som omfamnar hela spelindustrin. Den enda fronten som drivs framåt är ofta grafiken medan andra delar som server infrastruktur, simulering och gameplay kryper fram.
Själv tycker jag SCs har den mest banbrytande tekniken som kommer förändra väldigt mycket inom spelindustrin. Den kommande server och caching teknik är bland den mest intressanta lösningen jag har sett och kommer vara industri ledande i minst ett årtionden när den väl kommer online till 100%.
Idono. That's me!
Googla Vaporware gott folk
Vaporware is often announced months or years before its purported release, with few details about its development being released.
Tycker SC är ganska öppna med sin utveckling.
Idono. That's me!
Herregud jag backade skiten typ 2012 för 2k, att det därifrån cirkus 9 år senare skulle vara i detta stadie hade man aldrig trott. Jag gav upp att följa projektet någon gång runt 2016. Det blir löjligt och det är uppenbart otroligt dålig projektledning. Att man lyckas med spännande tekniska lösningar är en sak men man verkar rätt inkapabel att knyta ihop det till ett spel, även de mest fundamentala bitarna känns väldigt B.
De håller på att jobba med creatures as we speak.
Ja, det får man ju verkligen hoppas såhär flera år senare.
Var rätt dålig skriven artikel med många pinsamma felstavningar och det säger jag som dyslektiker, ingen kvalitetskontroll alls tydligen.
Tack, har fixat korrekturfelen nu! Ibland går det för snabbt.
Jag kickstartrade detta när det begav sig (bara lägsta nivån). Har inte testat något tidigare, men härom veckan prövade jag FPS-delen, körde några deathmatches. Det var kul och snyggt, men ganska oslipat. Min i7 7700 non-K med RX 6800 räckte inte till (nog CPU som flaskar). Bra potential!

En bra video om mannen bakom Star Citizen jag skulle rekommendera för den med tid och intresse. https://www.youtube.com/watch?v=XCG7g9K3X4Q
Googla Vaporware gott folk
Känns som du borde googla det för att förstå vad det betyder?
Star Citizen utvecklas fortfarande och ger uppdateringar och nya versioner hela tiden
Känns som du borde googla det för att förstå vad det betyder?
Star Citizen utvecklas fortfarande och ger uppdateringar och nya versioner hela tiden
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vaporware
Sen bara för att de finns med på denna lista så behöver det inte betyda att det är satt i sten.
HL3 kommer snart! Kanske.
Poängen är att det är finns fler som tycker det och oavsett så får väl Chris & Co motbevisa det och släppa i version 1.0.
https://i.imgur.com/6zOGBdm.png
En bra video om mannen bakom Star Citizen jag skulle rekommendera för den med tid och intresse. https://www.youtube.com/watch?v=XCG7g9K3X4Q
Ja för han var ju inte mångmiljonär innan han startade CIG och redan har råd att åka på lyx semester.
Vad är nästa sak? Bill Gates har en dyr bil trots att han är värd miljarder och ger bort massor med pengar, vilken hycklare.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
FZ, när ska ni skriva något om själva utvecklingen av spelet istället för att bara prata om pengar. Pengarna går ju till något om man ska titta på deras video content och projekt uppdateringar de skickar ut.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
FZ, när ska ni skriva något om själva utvecklingen av spelet
Inte så mycket att skriva om där
Tycker FZ har ett ansvar att försöka nyansera bilden de presenterar av SC något. Förstår att dessa artiklar ger många klicks och reaktioner i form av kommentarer och läsningar, men samtidigt börjar det kännas lite trist att folk fortsatt tror att spelet inte existerar eller att de har någon sorts radiotystnad i utvecklingen, när det inte kunde vara längre från sanningen. Har spelets tagit jävligt mycket längre tid än planerat? Ja. Har spelets scope ökat något otroligt? Ja. Ser spelets otroligt innovativt ut ur både ett feature och grafisk perspektiv? Ja.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vaporware
Sen bara för att de finns med på denna lista så behöver det inte betyda att det är satt i sten.
HL3 kommer snart! Kanske.
Poängen är att det är finns fler som tycker det och oavsett så får väl Chris & Co motbevisa det och släppa i version 1.0.
wiki kan vem som helst skriva och betyder inte att det är så
Om Star Citizen är vaporware så är varenda ett spel som inte är släppt vaporware, för att inte att tala om varenda early access spel och då förlorar ordet all betydelse
Star Citizen är fortfarande i full utveckling med uppdateringar och då kan det inte räknas som vaporware
Inte så mycket att skriva om där
Så otroligt låg standard på kommentarerna här, rent trollande, nästan så att man tror man är på lunarstorm.