Starcraft 2-moddare gör eget strategispel - redan finansierat på Kickstarter

Robot
Starcraft 2-moddare gör eget strategispel - redan finansierat på Kickstarter

Efter tio år av experimenterade börjar de nu bli klara.

#immortal-gates-of-pyre


Medlem

Säkert ett bra spel, dåligt namn. Är det inte ganska många spel som heter Immortal?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vet inte om jag vill se internal pre-alpha footage. Ger en dålig smak av spelet. Så många RTS som inte fixar animationer/styltighet i spelet. Blizzard har ju satt en guldstandard inom det området som ingen annan riktigt har kunna matcha. (Dota 2 gör det fantastiskt dock)

Och att ha kartan på högra sidan ger en gåshud på ett dåligt sätt. Men förhoppningsvis har de ju options att justera detta

Medlem

Nu har jag inte sett videon än men raden "Det blandar moba med klassiskt strategispelande.." gör mig inte speciellt optimistisk, Dawn of War 3 någon?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hota:

Nu har jag inte sett videon än men raden "Det blandar moba med klassiskt strategispelande.." gör mig inte speciellt optimistisk, Dawn of War 3 någon?

Tror man ska se det mer som hur Warcraft 3 spelades, alltså mer 1v1 än lag. Svår genre dock, den känns nästan lite gammalmodig.


signatur
Medlem

Okay, jag tycker det är super roligt med nya RTS. Men jag är så löjligt trött på alla Starcraft kloner, alltså var är det roliga i game designen. RTS betyder inte automatiskt "Lets do starcraft".

Till denna dag finns det inte ett enda spel som är ens i närheten komplexiteten och utförandet av äldre titlar som Empire Earth, Warcraft 3 eller Age of Empires. Det finns ingen känsla i dessa titlar, miljö, level design och units är lika bland and boring som vanligt.

Det finns INGEN charm i detta. Du har probes, minerals och vespene gas. Det är ju sjukt att ingen kan bestämma sig för att göra sin egen grej och fundera på sina egna mechanics samt då utföra dem på ett bra sätt. Det är klart genren lider, för att de flesta vill göra ett nytt Starcraft 2 och därefter kopierar bokstavligt talat ALLTING från SC2.

A year of rain såg exakt likadant ut, Bannermen såg också exakt likadant ut. De ville klart blanda in hjältar och låtsas det var likt WC3. Men guess what, inte i närheten. Sc2 med hjältar =/= Warcraft 3. Nu pratar jag inte om deras setting eller vad de väljer göra för 3D art. Nu pratar vi resurser, game mechanics och level design.

Det finns GRYMT stor potential i RTS genren, den är otroligt oupptäckt. Men ändå vill utvecklare antingen göra det till en Moba hybrid eller bara göra Starcraft 2 varje dag i veckan. GÅ en egen väg, hitta NYA sätt att göra spel på UTFORSKA. Det är återigen endast en ripoff utan någon som helst charm eller själ.

Goddamnit.

Medlem

Jag inväntar Frost Giants projekt för möjlig ersättare till Starcraft 2.

Medlem

Såg detta i dagarna då jag är aktiv på Starcraft redditen fortfarande och där försöker man hitta nästa grej, vilket är såklart att man lagt hoppet på Frost Giant. Detta ser tyvärr bara ut som att dom försöker blanda RTS med MOBA, det finns inga "hero units" i detta men din "hero" är i stort sett dina units, så du spelar i själva verket "creeps".

Man ser att det verkar vara väldigt lite "riktig" strategi inblandat, micron ser obefintlig ut i trailern, det verkar vara otroligt mycket bobbing, man kommer inte se ett skit av vad som händer och hur man ska styra sina enheter, det är vad jag får från trailern i alla fall, jag hoppas att jag har fel och att det är ett otroligt kul RTS, men otroligt tveksamt.

Jag vill heller inte sätta all tro på Frost Giant, dom har alldeles för mycket press att "reviva" RTS-genren tyvärr och det kommer mest troligt att floppa, men jag hoppas inte det haha.

Medlem

Tycker det ser riktigt stelt ut, inte innovativt på något sätt bara nedskalat och förenklat med intetsägande design. I bästa fall kan det bli något för det som inte vågar sig på fullfjädrade RTS, för den inlärningskurvan är som att försöka hoppa in i en Arena shooter i dag, vilket i sin tur gör det omöjligt att få liv i genren.

Som många andra trånar jag efter en RTS-revival, but this aint it chief.

Om jag skulle få önska nånting av hela spelbranschen just nu så vore det att slänga allt e-sport fokus åt sidan ett tag och fokusera på underhållningen istället. Inte fan brydde jag mig om någon slags ranking, byggnadsordning och perfekt enhetshantering under RTS'ens storhetstid, jag ville bara ha ett skoj spektakel med massa flummiga enheter vare sig det var nutid, dåtid, framtid, sci-fi eller fantasy.

Backloggens befriare
Skrivet av LinkXLank:

Okay, jag tycker det är super roligt med nya RTS. Men jag är så löjligt trött på alla Starcraft kloner, alltså var är det roliga i game designen. RTS betyder inte automatiskt "Lets do starcraft".

Till denna dag finns det inte ett enda spel som är ens i närheten komplexiteten och utförandet av äldre titlar som Empire Earth, Warcraft 3 eller Age of Empires. Det finns ingen känsla i dessa titlar, miljö, level design och units är lika bland and boring som vanligt.

Det finns INGEN charm i detta. Du har probes, minerals och vespene gas. Det är ju sjukt att ingen kan bestämma sig för att göra sin egen grej och fundera på sina egna mechanics samt då utföra dem på ett bra sätt. Det är klart genren lider, för att de flesta vill göra ett nytt Starcraft 2 och därefter kopierar bokstavligt talat ALLTING från SC2.

A year of rain såg exakt likadant ut, Bannermen såg också exakt likadant ut. De ville klart blanda in hjältar och låtsas det var likt WC3. Men guess what, inte i närheten. Sc2 med hjältar =/= Warcraft 3. Nu pratar jag inte om deras setting eller vad de väljer göra för 3D art. Nu pratar vi resurser, game mechanics och level design.

Det finns GRYMT stor potential i RTS genren, den är otroligt oupptäckt. Men ändå vill utvecklare antingen göra det till en Moba hybrid eller bara göra Starcraft 2 varje dag i veckan. GÅ en egen väg, hitta NYA sätt att göra spel på UTFORSKA. Det är återigen endast en ripoff utan någon som helst charm eller själ.

Goddamnit.

Så skönt när någon annan skrivit det man tänkte skriva typ!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Reskin av Starcraft? Saknar RTS genren men är väl mer eller mindre död

Medlem
Skrivet av lyrael:

Reskin av Starcraft? Saknar RTS genren men är väl mer eller mindre död

Nej, men det är som med "klassiska" FPS, det finns men det är inte direkt mycket spelare eller en stor sak (i jämförelse då med "stora" spel idag). Troligen är SC2 det RTSet största fortfarande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar