EA Play till pc-Game Pass imorgon

Robot
EA Play till pc-Game Pass imorgon

Hysterisk Xbox Game Pass-vecka.

#ea, #xbox-game-pass


Ambassadör
Xbox

Xbox Game Pass är...bästast

Förseningen av EA Play till XGP PC beror förmodligen på integrationen med den nya EA app som man behöver använda sig av vad det verkar.


signatur

Jump in.

Medlem

Phil Spencer är på krigsstigen!

Medlem

Gället väl för dom att satsa hårt nu på att få folk att välja Xbox framför PS5. Sony lär ju försöka kontra på något sätt.

Medlem

Verkar som MS är ute efter revansch efter förra generationen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Gället väl för dom att satsa hårt nu på att få folk att välja Xbox framför PS5. Sony lär ju försöka kontra på något sätt.

Eller så väljer man båda.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Eller så väljer man båda.

Nej, det är förbjudet vet du väl.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Xbox Game Pass är...bästast

Förseningen av EA Play till XGP PC beror förmodligen på integrationen med den nya EA app som man behöver använda sig av vad det verkar.

Istället för att ge oss tillgång till nya spel, bör kanske Microsoft göra något åt deras gräsliga App. Att jag ens måste gå in på Microsoft Store för att ladda ner spel som jag har tillgång till via Game Pass är bara löjligt. Xbox har ett betydligt bättre utbud än tidigare, även om det är väldigt bristfälligt i jämförelse med konsolens utbud, det minste vi kan få är väl en dräglig upplevelse i appen.

Menar du att det nu finns en integrerad funktion för EA Play i appen, eller måste jag ha Origin installerat utöver Xbox-appen?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Istället för att ge oss tillgång till nya spel, bör kanske Microsoft göra något åt deras gräsliga App. Att jag ens måste gå in på Microsoft Store för att ladda ner spel som jag har tillgång till via Game Pass är bara löjligt. Xbox har ett betydligt bättre utbud än tidigare, även om det är väldigt bristfälligt i jämförelse med konsolens utbud, det minste vi kan få är väl en dräglig upplevelse i appen.

Menar du att det nu finns en integrerad funktion för EA Play i appen, eller måste jag ha Origin installerat utöver Xbox-appen?

Jag har aldrig haft några problem med de spel jag valt att spela på PC, men det är ju typiskt PC. Samma sak fungerar helt olika för olika användare.

Hursom, på den här länken finns instruktioner: https://news.xbox.com/en-us/2021/03/17/ea-play-coming-to-pc-f...

tl:dr: Ladda ner EA App, länka Microsoft-konto, följ instruktioner i Xbox-appen = spela.


signatur

Jump in.

Medlem

Testade EA play för ett tag sedan men det var verkligen inget för mig. Var inte mkt till spelutbud kände jag som intresserade mig. Men jag hann köra igenom det jag ville spela iaf för 15 kr så det var bra iaf haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Testade EA Play för 15 kronor här nyligen men det enda intressanta där var ju Jedi Fallen Order och inte ens det imponerade särskilt mycket, tyvärr.

Personligen hade jag hellre sett Ubisoft+ inkluderat men det vore väl att begära för mycket, framför allt när det endast är tillgänglig för PC i dagsläget.

Men nåja, kul för dom som har Game Pass och gillar EA:s grejer!

Medlem

Då var det bestämt. Jag säger upp mig från jobbet.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Istället för att ge oss tillgång till nya spel, bör kanske Microsoft göra något åt deras gräsliga App. Att jag ens måste gå in på Microsoft Store för att ladda ner spel som jag har tillgång till via Game Pass är bara löjligt. Xbox har ett betydligt bättre utbud än tidigare, även om det är väldigt bristfälligt i jämförelse med konsolens utbud, det minste vi kan få är väl en dräglig upplevelse i appen.

Menar du att det nu finns en integrerad funktion för EA Play i appen, eller måste jag ha Origin installerat utöver Xbox-appen?

Använd Xbox programmet på datorn istället. så slipper du andvända MS store. mycket enklare.

Sedan så kommer du vara tvungen att installera EAs nya desktop app. den är i beta så det är nog därför de inte släppt play till game pass tidigare.
de olika apparna ska bli kopplade på nått sätt. vet inte riktigt hur men här kommer en video som förklarar.
https://www.youtube.com/embed/fkY6EuGPEAA

Medlem

Jag prenumerar på Xbox Game Pass Ultimate och EA Play på Steam. Betyder det jag kan säga upp EA Play på Steam nu när det kommer till Xbox Game Pass, om jag har förstått det rätt?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Jag prenumerar på Xbox Game Pass Ultimate och EA Play på Steam. Betyder det jag kan säga upp EA Play på Steam nu när det kommer till Xbox Game Pass, om jag har förstått det rätt?

Ja det låter rimligt. Om du inte absolut vill spela genom Steam och få dina achievements där.

Trevlig nyhet! Det hade jag faktiskt ingen aning om. Microsoft är verkligen på hugget nu! Undrar om Valve (Steam) eller någon annan plattform kommer att kontra med någon liknande tjänst? Det vore nästan konstigt annars.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Ja det låter rimligt. Om du inte absolut vill spela genom Steam och få dina achievements där.

Trevlig nyhet! Det hade jag faktiskt ingen aning om. Microsoft är verkligen på hugget nu! Undrar om Valve (Steam) eller någon annan plattform kommer att kontra med någon liknande tjänst? Det vore nästan konstigt annars.

Finns ju EA Play Pro och Uplay+ också.

Medlem

Kör både game pass ultimate, uplay+ och ea play pro

Kan man fimpa ea play pro nu då, eller det kanske inte är samma som till origin klienten?


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Kör både game pass ultimate, uplay+ och ea play pro

Kan man fimpa ea play pro nu då, eller det kanske inte är samma som till origin klienten?

EA har två olika produkter.
EA play och EA play pro.
Pro har många fler spel samt att alla (tror jag) nya spel släpps där dag ett. EA play (light?) brukar man få vänta ett år innan nya spelen kommer.

BTW, nån som fått det att funka än? hittar inte play i min xbox app.

edit: hittade det i inställningarna på EA desktop. så nu funkar det.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

BTW, nån som fått det att funka än? hittar inte play i min xbox app.

edit: hittade det i inställningarna på EA desktop. så nu funkar det.

Vart hittade du det? Får det inte att funka för mig. Mitt konto var redan kopplat till mitt Xbox-konto så fick ingen dialog eller nåt, och EA Play fungerar inte utan Desktop-appen tycker jag ska betala för det istället

EDIT: Trött gubbe som jag är så hade jag inte fattat man skulle installera spelen via Xbox-appen (som för närvarande verkar vara lite överbelastad)

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vart hittade du det? Får det inte att funka för mig. Mitt konto var redan kopplat till mitt Xbox-konto så fick ingen dialog eller nåt, och EA Play fungerar inte utan Desktop-appen tycker jag ska betala för det istället

EDIT: Trött gubbe som jag är så hade jag inte fattat man skulle installera spelen via Xbox-appen (som för närvarande verkar vara lite överbelastad)

har kompisar som har problem.
några får igång det, andra inte.
får väl skylla på att EA desktop är i beta. de löser sig nog för de flesta de närmaste dagarna.

1
Skriv svar