Valheims community manager: "Jag skulle behöva fem av mig"

Robot
Valheims community manager: "Jag skulle behöva fem av mig"

Den oväntade succén har satt mycket press på den lilla studion i Skövde, inte minst på dem som interagerar direkt med spelarna.

#community-manager, #valheim


Gnällkuk

På något sätt lite humor när man gör en intervju, Embracer Group en av de större spelarna idag och sedan succéstudion som gjort Valheim och så har man en kamera med taskigt fokus och en taskigt fungerande mic/död mic på den som intervjuar... som sker i ett kök


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

På något sätt lite humor när man gör en intervju, Embracer Group en av de större spelarna idag och sedan succéstudion som gjort Valheim och så har man en kamera med taskigt fokus och en taskigt fungerande mic/död mic på den som intervjuar... som sker i ett kök

Det boostar ju studions indie framtoning dock så tror inte de var så villiga att göra om den där intervjun.

Medlem

Inte kollat videon men ska definitivt sen! Glad att läsa att det positiva överöser det negativa för henne men alltså, vissa män. Gaming och Incels eller kvinnoförtryck går verkligen hand i hand och det är oerhört tröttsamt. Desto viktigare för oss samtliga att stå upp mot såna här kommentarer, speciellt om det sker när man kan agera t.ex. när man spelar online.

Medlem

Underhållande intervju, jag gillade hur vardagligt det kändes.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dom har det körit nu


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Påminner lite om uttalanden som Bluehole gjorde i början av PUBG-tiden. En dagen lanserade de en early access och någon månad senare behövde de hantera vad som motsvarar en DDoS från 1,6 miljoner spelare som samtidigt vill hållas nöjda och informerade om utvecklingen. Förmodligen inte lätt för något företag att behöva växa så fort.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Dom har det körit nu

Jag kan ge dig en miljard anledningar till varför de nog ändå har det rätt så ok

Moderator | Testpilot

Nog för att det mesta var positivt, men vad är det för fel på folk?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av zevile:

Inte kollat videon men ska definitivt sen! Glad att läsa att det positiva överöser det negativa för henne men alltså, vissa män. Gaming och Incels eller kvinnoförtryck går verkligen hand i hand och det är oerhört tröttsamt. Desto viktigare för oss samtliga att stå upp mot såna här kommentarer, speciellt om det sker när man kan agera t.ex. när man spelar online.

Finns alltid äckliga, omogna, sjuka människor på nätet, ta bara mig som ett exempel

ELF
Medlem

Jag har konstigt nog inte riktigt fattat hypen kring detta.
Jag gillar survival spel, men den grafiska stilen och lite av gameplay förstör det för mig. Inget emot pixelerad grafik, men det är något mellan pixelerat och lågupplöst (suddigt), vilket jag inte går igång på.

Men ändå kul att de lyckats sälja så mycket på så kort tid.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det boostar ju studions indie framtoning dock så tror inte de var så villiga att göra om den där intervjun.

Grejen är ju att det är ju mycket bättre att visa videos som dessa än skiten som kommer från andra företag när några producenter sitter på barstolar och blir intervjuade av folk från IGN, ingen vet vad de pratar om.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av nils45:

Finns alltid äckliga, omogna, sjuka människor på nätet, ta bara mig som ett exempel

Och du är stolt? Faktum kvarstår att det är ett problem som behövs handskas med snarare än att bara skaka axlar och fnittra "hehe, boys will be boys."

Medlem
Skrivet av Ankh:

Underhållande intervju, jag gillade hur vardagligt det kändes.

Kan inte annat än hålla med. Kändes väldigt genuint och flera gånger drog man på smilbanden
Bra längd, tempo och innehåll.

Vilket storföretag tror vi de blir uppköpta av då? Activision-Blizzard är min gissning

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vilket storföretag tror vi de blir uppköpta av då? Activision-Blizzard är min gissning

Förhoppningsvis inget. Säljer de ut så försvinner charmen tillika intresset (åtminstone från mitt håll)

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vilket storföretag tror vi de blir uppköpta av då? Activision-Blizzard är min gissning

Förläggaren ägs ju av embrancer, jag tror inte att dessa blir uppköpta direkt dock. Det är för mycket tjänade pengar redan, då får ju typ embracer betala mycket mera än vad företaget är värt, tror inte man vill det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om hon får förfrågningar om att bära spelares barn så undrar jag egentligen vad Hollie Bennet fick utstå under Cyberpunk.

Skrivet av General White:

Förhoppningsvis inget. Säljer de ut så försvinner charmen tillika intresset (åtminstone från mitt håll)

Agreed. Men det hände med Minecraft så risken är väl stor här också om succén fortsätter.

Skrivet av Hipshot:

Förläggaren ägs ju av embrancer, jag tror inte att dessa blir uppköpta direkt dock. Det är för mycket tjänade pengar redan, då får ju typ embracer betala mycket mera än vad företaget är värt, tror inte man vill det.

Men någon skulle kunna lägga ett bud på Iron Gate Studios eftersom de inte ägs av någon?

Testpilot

Grymt kul med sånt här då det är positiva nyheter. Ser fram emot att se mer sånt här från små svenska studios som det ju finns många bra att ta av. Hoppas detta ger svallvågor och fler kommer fram i ljuset.

Medlem
Skrivet av zevile:

Och du är stolt? Faktum kvarstår att det är ett problem som behövs handskas med snarare än att bara skaka axlar och fnittra "hehe, boys will be boys."

Jag tycker nätet har gjort ett bra jobb med att försöka förbättra det hela, men visst kan förbättringar ske. FZ:a är ett bra exempel som har med åren gjort ett fantastiskt jobb med att sätta upp regler och administratörer som tar bort onödiga inlägg, och försöker få personen som registrerar sig att bete sig. Om du verkligen vill handskas med problemet så får du nog börja med föräldrarna när dom är små, hjälpa till med uppfostran uppskattas nog, eller så kan du rensa planeten på män, för du verkar bara tro att män beter sig så.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Agreed. Men det hände med Minecraft så risken är väl stor här också om succén fortsätter.

Men någon skulle kunna lägga ett bud på Iron Gate Studios eftersom de inte ägs av någon?

Alla kan ju lägga bud, men varför skulle någon göra det? Det låter som att man har skev bild av marknaden då, det företag som NU vill köpa denna studion får ju betala något så sjukt mycket, mycket mera än vad spelets IP och företagets "kompetens" är värd.

Troligen får man pröjsa flera 100 miljoner+ minst för att äga det där företaget just nu, pengar som utvecklarna själva kan få fram själva utan någons hjälp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av zevile:

Faktum kvarstår att det är ett problem som behövs handskas med snarare än att bara skaka axlar och fnittra "hehe, boys will be boys."

Håller med dig fullt ut. Det minsta – men ändå viktiga – man kan göra är att belysa problemen när de dyker upp och säga ifrån. Och även om det ofta känns tröstlöst så är ju sanningen att utvecklingen åtminstone går åt rätt håll, om än alldeles för långsamt.

Skrivet av Hipshot:

Alla kan ju lägga bud, men varför skulle någon göra det? Det låter som att man har skev bild av marknaden då, det företag som NU vill köpa denna studion får ju betala något så sjukt mycket, mycket mera än vad spelets IP och företagets "kompetens" är värd.

Troligen får man pröjsa flera 100 miljoner+ minst för att äga det där företaget just nu, pengar som utvecklarna själva kan få fram själva utan någons hjälp.

Ah, precis. Makes sense! Men om 3-4 år kanske ett uppköp kan bli av, om det blir så. Minecraft släpptes 2011 och 2014 köptes Mojang av Microsoft.

Medlem
Skrivet av nils45:

eller så kan du rensa planeten på män, för du verkar bara tro att män beter sig så.

Alla män slåss/våldtar/dödar inte debatten är ju bara löjlig, alla vet att det är män som till största delen begår all den här skiten. Att påstå något annat är ju att blunda för problemet.


signatur

IDKFA

Skägg.
10 Chambers

Okej, då taggar vi ner en påse grillchips i tråden.


signatur
Gen
Medlem

Vilken varm och glad person. Känns så indie, avslappnat och genuint - en total skillnad från tex EAs noggrant scriptade intervjuer där de framhäver en gång varannan sekund hur awesome, best, never done before osv deras generiska mtx spel är.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Alla män slåss/våldtar/dödar inte debatten är ju bara löjlig, alla vet att det är män som till största delen begår all den här skiten. Att påstå något annat är ju att blunda för problemet.

Fast att säga att problemet är till största delen män, vad löser det, tänk efter, framför allt om det finns män som är precis raka motsatsen, som du själv kanske. Man måste formulera sig bättre, och framför allt se djupare på det hela om man ska lösa dessa problem.

Häftigt hus i Valheim

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Alla män slåss/våldtar/dödar inte debatten är ju bara löjlig, alla vet att det är män som till största delen begår all den här skiten. Att påstå något annat är ju att blunda för problemet.

Exakt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar