PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fick precis mail från cdon att min ps5a är påväg!
Beställde den 19/3 och då stod det att den skulle levereras 30/5. Skapligt härliga att dom är snabbare 😊😊 Gäller en standard edition.

Medlem
Skrivet av Zyxel1988:

Fick precis mail från cdon att min ps5a är påväg!
Beställde den 19/3 och då stod det att den skulle levereras 30/5. Skapligt härliga att dom är snabbare 😊😊 Gäller en standard edition.

Samma här. Fick mig en liten chock när jag såg det. Var nästan inställd på att den skulle bli försenad och komma närmare hösten 🙂

Medlem
Skrivet av Zyxel1988:

Fick precis mail från cdon att min ps5a är påväg!
Beställde den 19/3 och då stod det att den skulle levereras 30/5. Skapligt härliga att dom är snabbare 😊😊 Gäller en standard edition.

wow samma här, va helt inställd på 30/5

LOL, dom här har inte jag sett tidigare, kanske bara är jag som inte letat tillräckligt.:P
https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-ps5-game-con...
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-digital-edition-c...

Trodde först att cdon hade öppnat förbokningen igen och att man kanske hade satt ett placeholder-pris på 9999. Men nej, man säljer åt ett annat företag, som som skickar från Bulgarien...


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

LOL, dom här har inte jag sett tidigare, kanske bara är jag som inte letat tillräckligt.:P
https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-ps5-game-con...
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-digital-edition-c...

Trodde först att cdon hade öppnat förbokningen igen och att man kanske hade satt ett placeholder-pris på 9999. Men nej, man säljer åt ett annat företag, som som skickar från Bulgarien...

Jäklar vilket scalper pris...

Medlem

Yahoo, min ps5 kommer idag mellan 13:00-17:00!

Medlem
Skrivet av Emin:

Min vän deltog i den senaste EG utlottningen om digital och vann. Han valde någon form av hemleverans och den kom tidigt igår. Har det hänt med någon annan? Verkar lite konstigt då jag har för mig att de sa att ps5orna skickas nästa vecka.

Jag tycker det låter konstigt att den levererades tidigt en lördag men jag har kanske bara dålig koll.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Jag tycker det låter konstigt att den levererades tidigt en lördag men jag har kanske bara dålig koll.

tycker också att det verkade lite konstigt men antar att de har hemleverans på lördagar också.

Medlem

Fått mitt från cdon (standard) 😄

Medlem

Kom nyss hem med min ps5 standard från cdon, imponerande och oväntat att de packar/skickar på en helg

Medlem

Är det någon som får leverans från Komplett? Kan inte erinra mig att jag läst i denna tråd om någon som fått från Komplett, i alla fall inte de senaste veckorna.

Medlem

Fått mitt standard edition nu från CDON, beställt den 19:e. Grymt! Trodde jag skulle få vänta till slutet av maj

Medlem

Nån som vet om det dyker upp nåt på MM denna veckan?

Medlem
Ps5 webhallen Medis

Ett tips det finns ps5 o köpa direkt över disk om ni går till webhallen Medis o frågar om ni får boka! Vet inte hur många men fick köpa ett precis!

Medlem
Skrivet av Martinez:

Ett tips det finns ps5 o köpa direkt över disk om ni går till webhallen Medis o frågar om ni får boka! Vet inte hur många men fick köpa ett precis!

Jag ringde precis och frågade, han på kundtjänst sa att det inte finns några, köpte du utan eller med disc? gick du bara förbi spontant och fick tag i ett?

Medlem

Som någon tidigare frågat, någon som hört något eller vet något om komplett? Följt tråden ett bra tag nu men 0 info om komplett? Någon som vet eller sker det så få leveranser?

Medlem

Plockade ut mitt PS5 idag efter att ha ”vunnit” elgigantens utlottning förra veckan. Nu är bara frågan vad tusan man ska spela?

Medlem
Skrivet av Martinez:

På kundtjänst säger dem det men går du till butiken frågar om det går att beställa så säger dem att det finns några att köpa! 2 kompisar har köpt idag plus jag ett extra i fredags till en kompis! Ingen aning om hur många dock! Han sa ett antal imorse! Men tror om all ringer o frågar kommer dem nog sluta sälja över disk där!

Va förbi, han sa att det är ett tjänstefel att lämna över disk, över 1600 pers i kö för nästa leverans så väldigt konstigt att du och dina kompisar fick tag i dessa. Du låter nästan lite som ett troll? Dina tidigare inlägg så nämner du att du förbeställt både den 8e augusti och 24e augusti?

Tips till alla er andra, åk inte dit. De tummar ej på väntelistan.

Medlem
Skrivet av axel111:

Jag ringde precis och frågade, han på kundtjänst sa att det inte finns några, köpte du utan eller med disc? gick du bara förbi spontant och fick tag i ett?

Inte för o va otrevlig men om du arbetat lite på leveransen så kanske du hade haft ett ps5 nu men kanske viktigare för dig att folk inte begår ”tjänstefel” lol!

Medlem

Som någon annan frågade, har någon hört något från Komplett?

Någon som vet status på inet?

Medlem
Skrivet av Martinez:

Inte för o va otrevlig men om du arbetat lite på leveransen så kanske du hade haft ett ps5 nu men kanske viktigare för dig att folk inte begår ”tjänstefel” lol!

Det kanske stämmer. Alla människor är dock inte snickesnackande säljartyper. Vissa människor (inklusive mig själv) avskyr att vara pushiga i köp -och säljsituationer. Kunden har inte alltid rätt.

Tråkigt att den anställde gav med sig mot dig och på så sätt förlängde väntetiden för en som bokat tidigare.

OnTopic: Borde vara dags för Mediamarkt snart. Frågan är om det skickas ut info till klubbmedlemmar. Borde kolla min mail noggrannare.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Det kanske stämmer. Alla människor är dock inte snickesnackande säljartyper. Vissa människor (inklusive mig själv) avskyr att vara pushiga i köp -och säljsituationer. Kunden har inte alltid rätt.

Tråkigt att den anställde gav med sig mot dig och på så sätt förlängde väntetiden för en som bokat tidigare.

OnTopic: Borde vara dags för Mediamarkt snart. Frågan är om det skickas ut info till klubbmedlemmar. Borde kolla min mail noggrannare.

Tror du tolkar in massa grejer frågade om jag fick boka då sa han ja eller så kan du få köp en ny vi har masss som folk inte hämtat ut!

Vet inte riktigt hur du får de till att jag ska va en dålig person och sen är det dåligt av mig också att dela med mig på ett forum där jag vet att flera har väntat jätte länge på konsolen!

Upp o ner vända världen! Lämnar detta forum för många haters!

Medlem
Skrivet av Skosula:

Som någon tidigare frågat, någon som hört något eller vet något om komplett? Följt tråden ett bra tag nu men 0 info om komplett? Någon som vet eller sker det så få leveranser?

Beställde en DE 15/6 som jag fick levererad runt 20/2 från komplett.

Lyckades precis få igenom en Digital Edition beställning på Mediamarkt.

Edit: Nu fick jag meddelande om att min beställning är skickad, snabbt jobbat av MM nu lever hoppet om en långhelg med ps5!

Medlem
Skrivet av Derailed_Gerbil:

Lyckades precis få igenom en Digital Edition beställning på Mediamarkt.

Tack! Jag fick också igenom order (och har fått bekräftelse på mail). Skulle egentligen haft DE men får hoppas jag blir nöjd ändå. Får väl köpa DE på kommande pro om jag skulle sakna läsaren för mycket.

Inaktiv
Skrivet av BiffTannen:

Tack! Jag fick också igenom order (och har fått bekräftelse på mail). Skulle egentligen haft DE men får hoppas jag blir nöjd ändå. Får väl köpa DE på kommande pro om jag skulle sakna läsaren för mycket.

Vill du inte ha en DE? jag har en med skivläsare men hade lätt kunnat byta mot DE då jag inte använder skivläsaren.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Vill du inte ha en DE? jag har en med skivläsare men hade lätt kunnat byta mot DE då jag inte använder skivläsaren.

Jag misstänker att jag inte heller kommer använda skivläsaren. Enda är om jag vill spela spel jag har liggande från PS4. Tiden får utvisa hur saknad läsaren kommer att bli.

Får väl lägga den extra 1000-lappen på hårddisk

Medlem

FYI. CDON har Xbox Series S på rea just nu. 2999 riksdaler.

https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-series-s-512gb-p...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

FYI. CDON har Xbox Series S på rea just nu. 2999 riksdaler.

https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-series-s-512gb-p...

Det där är extremt mycket konsoll per krona!

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Det där är extremt mycket konsoll per krona!

Köper hellre PS5 Digital för 3990kr på Amazon.de

Skriv svar