PS Plus-spel i april är Oddworld: Soulstorm, Days Gone och Zombie Army 4

Robot
PS Plus-spel i april är Oddworld: Soulstorm, Days Gone och Zombie Army 4
Medlem

Wow! Så najs! När jag läste "Oddworld: blabla..." så trodde jag det var ett gammalt spel. Blir att dra hem och lira det (Oddworld: Soulstorm)! Har sett några videor och det ser ganska kul ut. Charmigt på nått sett..

Medlem

Finfin månad. Dont sleep on Days Gone. Det har en ganska seg inledning, men när det tar fart blir det riktigt sköj.

Medlem

Days Gone är ju helt fantastiskt.

Inaktiv

Days gone är grymt bra. Enda minuset på det är att det är för långt.
Oddworld har jag aldrig fattat kultstatusen på.

Medlem

Days Gone är ett av generationens bästa spel såklart har jag redan det så jag kommer att lira Oddworld. Men ni som inte har Days Gone passa på jag kunde inte släppa kontrollen när jag väl började 😎

Days Gone är ju redan med i PS+ collection för alla med PS5.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Days Gone är ju redan med i PS+ collection för alla med PS5.

Och nu får alla 40 miljoner ps4 plus ägare också spelet.

Ps5 får Oddworld.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Days gone är grymt bra. Enda minuset på det är att det är för långt.
Oddworld har jag aldrig fattat kultstatusen på.

För långt? Häda inte! Jag kom till slutet och ville ha minst lika mycket mer. Spelat genom spelet totalt 4 ggr nu, senast på Survival II och undrar varför jag var så orolig på lägre nivåer


signatur

I drank what?

Medlem

Najs, Days Gone skall bli kul att testa, varit sugen på det spelet länge


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Skrivet av Neverwild:

Och nu får alla 40 miljoner ps4 plus ägare också spelet.

Ps5 får Oddworld.

Visst. Men det är väl ändå åtminstone några miljoner PS5-ägare nu och med tanke på ps+ collection är nog de flesta ps+-prenumeranter och ps4-spel funkar ju fint även på ps5.

På temat för mig som inte använt ps+ så många månader. Händer det att ett spel som ingått tidigare månad plötsligt blir ett ps+-spel igen?

Medlem

Ännu en grym månad. Sony gör helt rätt just nu med bra spel gratis till höger och vänster.

Tänker att det är tack vare GamePass.

Så tack till Sony och MS.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

SoL
Medlem
Skrivet av Mirage:

För långt? Häda inte! Jag kom till slutet och ville ha minst lika mycket mer. Spelat genom spelet totalt 4 ggr nu, senast på Survival II och undrar varför jag var så orolig på lägre nivåer

Tycker spelet var alldeles lagom långt! Däremot tyckte jag svårighetsgraderna var för enkla, survival II är ju typ som normal.
Oavsett ett helt fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Och nu får alla 40 miljoner ps4 plus ägare också spelet.

Ps5 får Oddworld.

Har du en ps4a går det att logga in på en ps5a och claima alla ps+ collection-spel som finns där. Därefter är det bara att spela spelen på sin ps4a.
Problemet är såklart att hitta en ps5a att göra det på. Borde inte vara något större problem dock. Det finns/fanns till och med folk som sålde den "tjänsten" på ebay.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Visst. Men det är väl ändå åtminstone några miljoner PS5-ägare nu och med tanke på ps+ collection är nog de flesta ps+-prenumeranter och ps4-spel funkar ju fint även på ps5.

På temat för mig som inte använt ps+ så många månader. Händer det att ett spel som ingått tidigare månad plötsligt blir ett ps+-spel igen?

Är väl ungefär runt 7 miljoner ps5 ute nu.

Har inte varit med att samma spel släpps 2 gånger.

Medlem
Skrivet av Jallle:

Har du en ps4a går det att logga in på en ps5a och claima alla ps+ collection-spel som finns där. Därefter är det bara att spela spelen på sin ps4a.
Problemet är såklart att hitta en ps5a att göra det på. Borde inte vara något större problem dock. Det finns/fanns till och med folk som sålde den "tjänsten" på ebay.

Dock fick dom som vart påkomna sitt psn spärrat.
Kanske inte riktigt värt den risken.

Medlem

Nu får de ge sig med Days gone.
Jösses.
Playstation now - check
Ingår i den där ps plus collectionen med ps 4 spel för ps5. - check
Måndens ps plus spel - check
Ska de inte skeppa ett X till oss alla på posten också bara för att hitta ytterligare ett sätt att få ut days gone haha

Förövrigt coolt med oddworld, inte varit direkt min smak av spel men kul att de släpps så här direkt på stört.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

För långt? Häda inte! Jag kom till slutet och ville ha minst lika mycket mer. Spelat genom spelet totalt 4 ggr nu, senast på Survival II och undrar varför jag var så orolig på lägre nivåer

Imponerande Men riktigt bra spel. Hoppas innerligt på en uppföljare.

1
Skriv svar