Naughty Dog påstås arbeta på PS5-remake av The Last of Us

Medlem

Även om jag inte är så mycket för remakes (speciellt när de redan har släppt en) så säger jag...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Så j*vla taggad att spela det igen! Speciellt med haptic feedback och adaptive triggers på PS5:an. Tänk er vilken känsla i pilbågen!

Medlem

"Jason Schreier hävdar att en oro börjat pyra hos Playstation-studior då Sony ska vara "besatta" av att göra blockbusters, och inte längre är intresserade av att ta kreativa risker."

Kan någon påstå att Days Gone tog några kreativa risker?

Medlem

Folk här i kommentarerna behöver lära sig skillnaden på remake och remaster.

Medlem
Skrivet av Brona:

"Jason Schreier hävdar att en oro börjat pyra hos Playstation-studior då Sony ska vara "besatta" av att göra blockbusters, och inte längre är intresserade av att ta kreativa risker."

Kan någon påstå att Days Gone tog några kreativa risker?

Nej, det var inga risker på det sättet och just den biten känns inte helt trovärdigt. Sony kan säkert ha sagt nej till days gone 2 det förvånar mig inte men knappast pga att de inte vågar ta kreativa risker, då hade de inte backat spel som Dreams till att börja med eller Death Stranding för den delen.
Så det låter mer som något skribenten till org artikeln självt fyllt i.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fast det är ju inte ännu en remaster. Det hade bara varit sjukt konstigt. Nu snackar de om en total remake med full uppbyggnad från grunden mot dagens avancerade teknik. Entiendes.

Personligen skulle jag också väldigt gärna ha ett Days Gone 2 då originalet var oväntat skoj. Skulle dock inte tacka nej till en remake av The Last of Us då jag är en grafik-kåt jävel. Äger remastern från 2014. Skulle helst se The Last of Us 3 snarast dock.

Remake av en 2014 remaster på 2013 års original. För att vara exakt.

Still allready played it!

Medlem
Skrivet av Brona:

"Jason Schreier hävdar att en oro börjat pyra hos Playstation-studior då Sony ska vara "besatta" av att göra blockbusters, och inte längre är intresserade av att ta kreativa risker."

Kan någon påstå att Days Gone tog några kreativa risker?

Jo dom tog en kreativ risk när dom gjorde en riktig kliché story som fick en att gäspa!

Medlem

Så att Bend Studios arbetar på ett nytt IP istället för Uncharted eller Days Gone 2 är hur Sony ”inte vill ta kreativa risker”?

Är det bara jag som fattar originalartikeln fel? För det är väl raka motsatser?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Även om jag inte är så mycket för remakes (speciellt när de redan har släppt en) så säger jag...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Så j*vla taggad att spela det igen! Speciellt med haptic feedback och adaptive triggers på PS5:an. Tänk er vilken känsla i pilbågen!

Som jag skrev tidigare så är det en remaster som släppts tidigare av The Last of Us. Alltså lite upputsad grafik av originalet. En remake är helt uppbyggd från grunden med dagens grafik teknologi. Allt är helt nytt och fräscht. Alltså är det mycket bättre att få än en simpel remaster. Entiendes.

Skrivet av Påskmust:

Folk här i kommentarerna behöver lära sig skillnaden på remake och remaster.

Exactamente.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ronzem:

Nä nu blir jag arg, Days Gone var ju asbra. De läste säkert FZ's recension

FZ gav väl spelet positivt omdöme?

EDIT: Nej, det fick visst bara en tvåa. Trodde det fick en trea.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Även om jag inte är så mycket för remakes (speciellt när de redan har släppt en) så säger jag...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Så j*vla taggad att spela det igen! Speciellt med haptic feedback och adaptive triggers på PS5:an. Tänk er vilken känsla i pilbågen!

Är väl exakt därför de ens överväger att göra ytterligare ett släpp av detta spelet. Finns såna som dig som betalar för samma story i en något finare miljö. Sedan kräver de 799kr för spelet.

Synd tycker jag. Ser hellre att de lägger pengarna och folket på något nytt.

Medlem

Vore kanske kul med nya spel istället ,....

Medlem

Till alla er som spekulerar i VARFÖR Sony beslutade att avböja Bend’s pitch att utveckla Days Gone 2: Läs ursprungsartikeln (Schreier, Bloomberg). Det framgår tydligt i hans text att det beror på:

”... Although the first game had been profitable, its development had been lengthy and critical reception was mixed, so a Days Gone 2 wasn’t seen as a viable option.”

Personligen hoppade jag på och spelade Days Gone en bit efter release när spelet buggfixats rejält och tyckte det var ett underhållande lir :).

Men än en gång: Enbart rykten från Shreiers sida (till Sony bekräftar eller dementerar).

Medlem

Mjölka mjölka mjölka... Part 1 var ju sjukt jävla bra men det här känns ju bara som mjölkning. Part 1 remaster håller ju jävligt bra än idag ifall de "bara" vill att folk ska få uppleva 1an innan serien.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av CARTMAN:

Fast det är ju inte ännu en remaster. Det hade bara varit sjukt konstigt. Nu snackar de om en total remake med full uppbyggnad från grunden mot dagens avancerade teknik. Entiendes.

Personligen skulle jag också väldigt gärna ha ett Days Gone 2 då originalet var oväntat skoj. Skulle dock inte tacka nej till en remake av The Last of Us då jag är en grafik-kåt jävel. Äger remastern från 2014. Skulle helst se The Last of Us 3 snarast dock.

Remake av en 2014 remaster på 2013 års original. För att vara exakt.

But still. Det är ju inte direkt ett gammalt spel. Helt onödigt i mina ögon. The Last of Us har åldrats väldigt väl.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gör en remaster of Champions of Krynn som utspelar sig i DragonLance världen AD&D. Det är typ 30 år gammalt, men var då det mest älskade spelet.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag tycker det är synd om det inte blir ett days gone 2.
Jag är emot strömmen och älskade det spelet. Fick oförskämt mycket kritik i min mening.
Visst det var en buggig release men det har väl aldrig stoppat Bethesda eller Ubisoft spel från att i alla fall få topp betyg?

Jag har älskar Naughty Dog i många, många år och tycker dom har släppt fantastiska titlar. Men tycker att dom börjar kännas lite förutsägbara. Jag tyckte Part 2 var super och jag älskade deras twister med det men det var något där som skavde, kan fortfarande inte sätta fingret på det.
Gällande Days Gone så tyckte jag det var en fantastisk sleeper. Började mediokert men tog fart utav helvete med både gameplay och story. Troligtvis ett av mina favoritspel på PS4. Ser mer än gärna en uppföljare.

Medlem

Nej tack.

Tycker även det är märkligt att de lägger energi på en pc-version av Days Gone men nekar en uppföljare. Visst är det dyrare, men ändå.

Medlem

Med tanke på att Days Gone var ganska trasigt när det släpptes och inte fick med Sony-exklusiva-spel-mätt ett väldigt dåligt mottagande av kritiker, så är jag inte alls förvånad över att det inte blir en uppföljare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Inget Days Gone 2, ok blir inget ps5 för min del.
Gillade skarpt spelet och hade lätt köpt en konsol endast för det liret.

Trist nyhet, men dock gött när Starvault gick upp några % idag.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Vore kanske kul med nya spel istället ,....

Vad bra att det står i nyheten att Bend Studios jobbar på ett nytt spel då👍

Medlem

Positiva rykten om Sony är tydligen bara massa fanboys som ljuger.
Negativa rykten och det är sant och allt är kört för Sony.

Varför inte vänta och se om några rykten stämmer innan yxan faller.

Dex
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Positiva rykten om Sony är tydligen bara massa fanboys som ljuger.
Negativa rykten och det är sant och allt är kört för Sony.

Varför inte vänta och se om några rykten stämmer innan yxan faller.

Det gäller förvisso för alla stora företag så som Sony, Microsoft, Steam, Epic, Apple och Samsung osv. Fanboys är alltid underhållande

Medlem

Vågar man, om det stämmer, hoppas på färre "boost me up" och bärande av stegar?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Kul för de som aldrig spelat det men äger en ps5. Trist för resten och för fans av nya spel som Days Gone 2.

Skribent

Nu tycker jag inte Days Gone var speciellt bra, så jag bryr mig inte om någon uppföljare där. Men TLOU behöver verkligen ingen remaster/remake. Versionen som finns nu håller gott och väl.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

But still. Det är ju inte direkt ett gammalt spel. Helt onödigt i mina ögon. The Last of Us har åldrats väldigt väl.

Håller helt med. Det har åldrats sanslöst bra.
Jag är rädd att Druckmann kommer förstöra hela spelet genom att pilla o ändra på storyn.
En av de svagaste sakerna jag fann med last of us 2 var just storyn. Druckmann är grym på att få folk o prestera sitt yttersta, det ser man rent på produktionsnivån på last of us 2, helvete vad snyggt det ser ut o hur bra det låter *men* han är inte lika vass som storyskrivare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SunShine:

Håller helt med. Det har åldrats sanslöst bra.
Jag är rädd att Druckmann kommer förstöra hela spelet genom att pilla o ändra på storyn.
En av de svagaste sakerna jag fann med last of us 2 var just storyn. Druckmann är grym på att få folk o prestera sitt yttersta, det ser man rent på produktionsnivån på last of us 2, helvete vad snyggt det ser ut o hur bra det låter *men* han är inte lika vass som storyskrivare.

Ja, inget skulle förvåna mig efter vad de gjorde med TLOU2. Jag förlorade mycket av mitt förtroende för dem efter det story-debaclet. Ibland är det bättre att tänka less is more i stället för att försöka komplicera allt och tänka att man ska tänja på gränserna i varje läge.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, inget skulle förvåna mig efter vad de gjorde med TLOU2. Jag förlorade mycket av mitt förtroende för dem efter det story-debaclet. Ibland är det bättre att tänka less is more i stället för att försöka komplicera allt och tänka att man ska tänja på gränserna i varje läge.

Jag tror att man ändrade på storyn under utvecklingens gång. Att det från början var en annan berättelse. Jag minns när de avtäckte last of us 2 för första gången o hur de visade en cutscene som hade Joel i den, Cutscenen finns förvisso kvar i spelet men Joel är utbytt mot en annan karaktär.
Vissa ville få det till att Naughty Dog medvetet manipulerat oss o ljugit, jag tror att man hade en annan plan från början och att man ändrat sig på vägen.
Spelet blev trots allt uppskjutet en tid med och det kan mkt väl ha att göra med man hade ändrat på saker o därmed inte hann färdigt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SunShine:

Jag tror att man ändrade på storyn under utvecklingens gång. Att det från början var en annan berättelse. Jag minns när de avtäckte last of us 2 för första gången o hur de visade en cutscene som hade Joel i den, Cutscenen finns förvisso kvar i spelet men Joel är utbytt mot en annan karaktär.
Vissa ville få det till att Naughty Dog medvetet manipulerat oss o ljugit, jag tror att man hade en annan plan från början och att man ändrat sig på vägen.
Spelet blev trots allt uppskjutet en tid med och det kan mkt väl ha att göra med man hade ändrat på saker o därmed inte hann färdigt.

Inte omöjligt, även om jag personligen inte tror att det gjordes några jättestora förändringar. När jag tittar på den första revealtrailern minns jag att det redan då spekulerades i vad som hänt med Joel. Jag minns också hur oerhört hajpad jag blev där och då...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar