Era favoritzoner/områden i spel

Medlem

GTA 4 -- Liberty City och ghetton som stadsdelarna Broker, Bohan och Dukes hade var spännande att glida omkring i med en fet kärra. Eller ghetton i Algonquins norra del som East Holland, Northwood och North Holland, diggade jag att besöka. Så mycket smuts och detaljer i digital form. Har alltid älskat att besöka spelghetton. The real deal, not so much...
_________________________________________________________________________________
GTA 5 -- I Los Santos var ghetton som Davies, Strawberry och Rancho mysiga att dra omkring i med en fet muskel bil som "Dukes" och göra lite drive by's med en Mac-10 helautomat.
_________________________________________________________________________________
The Witcher 3 -- Det vackra somriga landskapet Toussaint var magiskt att rida omkring i och beskåda ett soligt, glatt paradis.
_________________________________________________________________________________
CyberPunk 2077 -- De detaljerade stadsdelarna Kabuki och ChinaTown var fantastiska att åka omkring i och åskåda all neon ljus och skyltar. Sååååååå mycket detaljer!!
_________________________________________________________________________________


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Duke Nukem 3D, Red Light District. Mer specifikt vid biljardbordet, spelandes biljard med alla mina alienbuddies. (De dricker alltid för många blyshots och ligger charmigt i högar på golvet, men gott sällskap likväl)

Medlem
Skrivet av KittyCatMan:

Black Mesa. (Framförallt originalet från första Half lite)

Får en sån konstigt nostalgisk ”välkommen hem” känsla varje gång man lirar det nu förtiden. typ som om man besöker området där man växte upp, även om de låter jätte knäppt.

Förstår dig precis. Mitt "välkommen hem"-spel, som på sätt och vis känns besläktat med Half-life, är stand-alone-modden S.T.A.L.K.E.R. Lost Alpha. https://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Bitterljuv survivalrealism från en svunnen tid.

Medlem

Kanske rapture i Bioshock eller nått område i WoW... Booty Bay?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skara Brae - Bards Tale (original spelet då)
The Land Of Enroth - Might and Magic VI (1985)
Britannia - Ultima
Vvardenfell - Morrowind
Isle of Gelnor - Phantasie III: Wrath Of Nikodemus
New Phlan - Pool Of Radiance (1988)
Last Ninja - Det räcker musiken går igång så blir man helt varm i hela kroppen..skit samma att man dör 10 miljoner gånger när man ska korsa bäcken!

Dessa funkar *alltid* för mig..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Firelink Shrine

Medlem

Första jag kom att tänka på var Lara's Home i Tomb Raider 2. Låsa in butlern i frysen blir jag aldrig trött på !

Medlem
Skrivet av matte76:

Ravenholm i Half-life 2

Är du en galen präst eller zombie?

Medlem

I Doom 3s korridorer, Dead Space mörka hallar eller Alien Isolations kalla öde bas trivs jag bäst.

Mörk sci-fic med lutning åt skräck är så sällsynt både i film och spel men ack så bra. Sen älskar jag bara tanken på det okända, men det måste finnas en trovärdighet och relationsmöjlighet till vår verklighet, fullkomligt avskyr fantasy tex. Stor beröm till spel/film där man bygger upp ett universum kring mediet för att skapa logik m.m även om det mesta inte är med i själva spelet/filmen.

Medlem

Lugnet efter en minst sagt jobbig boss-strid (Ornstein och Smough). Tron rummet i Anor Londo.

Medlem

Lars crypt i Alundra. Musiken i kombination med grafiken och stämningen som rör varför man är där är makalös

Medlem

Favoritstället måste väl vara över ruinerna av andra lagets Ancient, och man kan vara maximalt dryg mot motståndarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Området runt Undead Parish och gamla kyrkan (Blacksmith Andre) i Dark Souls.
Blir sugen på att lira igen när jag tänker på det, men nej, nu får det gå några år till nästa sväng.

Medlem

Skyrim 💖, ett spel jag inte har avinstallerat sedan jag skaffade spelet (ja förutom att installera det igen på ny hårddisk/ssd) och jag köpte det så fort det kom ut.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Jag tycker om att stå högt upp i bergen i Oblivion och titta ner mot Imperial City. Det är en sådan frihetskänsla med naturen i både Oblivion och Skyrim.

Vilken lust jag fick att spela Oblivion igen nu.

Medlem

tatoine från swtor. gött med sand.

Medlem
Skrivet av Thane:

Är du en galen präst eller zombie?

Bägge

Medlem

I soffan framför tvn såklart! Men om världen ska vara av ettor och nollor så är det nog ändå Nintendos svamprike som alltid lyckas frambringa en härlig och glad stämning hos mig!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
The Dig

Tycker planeten i The Dig är så mystisk o mysig


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Älskar att ränna omkring här inne i både original och remake.
https://miro.medium.com/max/1920/1*B1TGIOjJkg7ed89b4JBWSg.jpe...

Redo att hålla med, stämningen i det där huset var något extra.
Lite besviken på remaken att man inte fick ett ordentligt a/b b/a scenario :'(

Var dock tvungen att köpa med orginal soundtracket, fifan vilken nostalgitripp.

Medlem

Red Dead Redemption 2, samtliga landskap. De alla har sin charm, såsom de snöklädda bergen i norr, träskområdet i östra delen med fascinerande folk och djurliv, ökenområdet i söder och inte minst de frodiga landskapen i New Hanover med omnejd. Jag tröttnar aldrig på att rida omkring där.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Firelink Shrine

Denna kommentar fick mig tänka på Majula i DS 2. Vackert ställe och lugn musik, perfekt för att varva ner efter att ha spenderat lång tid på en boss

Medlem

Kom på att jag glömde Monkey Island...älskar stämningen. Kan se på de olika ställena samt lyssna på musiken hur länge som helst typ


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nibelheim, Kalm, Cosmo Canyon, Forgotten Capital och Icicle Lodge i FFVII.

Treno, Alexandria, Lindblum, Dali, Madain Sari i FFIX.

Medlem

Atreides palace i Dune, Lions Arch i Guild Wars 2 och Pirate Island i Little big adventure.

Medlem

Junkertown i OW är nice. Även Los Santos kan vara hemtrevligt ibland.

Medlem

Ooh. Last ninja som nån innan skrev. Den musiken ger mig gåshud, även Giana sisters musik.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Kom på att jag glömde Monkey Island...älskar stämningen. Kan se på de olika ställena samt lyssna på musiken hur länge som helst typ

Yes!
The Curse of Monkey Island är extra mysig för mig:
Den första biten av spelet

Oblivion A Brush width Death

Oblivion Shivering Isles

Morrowind Tel Fyr (den delen av morrowind iaf)


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Candlekeep i Baldurs Gate. Alla små springärenden, det familjära sättet alla pratar med dig på och känslan av lugn. Det känns verkligen som en trygg plats där man har vuxit upp och känner alla.
När man sen blir portad därifrån så kändes det hemskt, att inte vara välkommen till sitt eget hem.

Medlem
Skriv svar