Passa på - Rekordmånga lirar Titanfall 2 just nu

Robot
Passa på - Rekordmånga lirar Titanfall 2 just nu

Kan det styvmoderligt hanterade släppet få revansch?

#titanfall-2


Medlem

Lär nog även bero på att det precis fick 120hz stöd via frame boost på Xboxen och att Digital Foundry talade sig varma om uppdateringen och spelet. Finns på Game pass.

Gnällkuk
Skrivet av perihelion74:

Lär nog även bero på att det precis fick 120hz stöd via frame boost på Xboxen och att Digital Foundry talade sig varma om uppdateringen och spelet. Finns på Game pass.

Varför skulle det innebära ett rekord på Steam?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför skulle det innebära ett rekord på Steam?

För att det annars är ett bortglömt spel som fick uppmärksamhet av en stor youtube-kanal?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför skulle det innebära ett rekord på Steam?

Som föregående talare sade. Digital foundry är ju typ gudar. 😅

Medlem
Skrivet av Petro:

För att det annars är ett bortglömt spel som fick uppmärksamhet av en stor youtube-kanal?

@trickeh2k har rätt, det är inte kopplat till DF-videon, som släpptes för en dag sedan.

SteamDB visar att det började öka 16 april för 10 dagar sedan. Vilket är en dag efter rean på Steam började.
https://steamdb.info/app/1237970/graphs/

Medlem

Jag var en av de 17000! Har hört mycket gott om kampanjen i T2 och när det var på rea på Steam förra veckan så passade jag på.

Medlem

Luke från LinusTechTips pratade sig också varm om det på fredagens live stream.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Det är ett sånt därade datorspel eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av dadilydoo:

Jag var en av de 17000! Har hört mycket gott om kampanjen i T2 och när det var på rea på Steam förra veckan så passade jag på.

Kampanjen är awesome, riktigt bra faktiskt. Hoppas du kör igenom den!

Medlem

En av den bättre SP kampanjen jag lirat iaf. Riktigt bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har spelat detta med vissa avbrott på Xbox sen det släpptes. Ett av mina favoritspel och väldigt underskattat.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

En av den bättre SP kampanjen jag lirat iaf. Riktigt bra.

Bör man köra igenom ettan för att förstå story i tvåa? Är ettans kampanj också bra?
Har båda via Gamepass.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lilagröt:

Bör man köra igenom ettan för att förstå story i tvåa? Är ettans kampanj också bra?
Har båda via Gamepass.

Minns inte ens om det fanns någon story i ettan, var väl botmatcher med någon mellansekvens. Inget mer än att du kan läsa en synopsis.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns inte ens om det fanns någon story i ettan, var väl botmatcher med någon mellansekvens. Inget mer än att du kan läsa en synopsis.

Ok bra då ger jag mig på tvåans story. Har kört ettan multiplayer på 360 och mindes inte någon kampanj, var väl kul någon timme men inte mer man sköt folk och hoppade in i robotar.
Men hört många tala bra om tf2 story både när det var nytt och senare så får ge det en chans nu när det ändå ingår i gamepass.

Medlem

Spelade nyligen båda igen.
Otroligt snyggt och cool action, men det kändes nu som att de åldrats rejält sedan de släpptes.
Undrar hur det hade gått för TF-serien med annat släppdatum?! De känns väldigt underskattade.


signatur

autograph

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Ok bra då ger jag mig på tvåans story. Har kört ettan multiplayer på 360 och mindes inte någon kampanj, var väl kul någon timme men inte mer man sköt folk och hoppade in i robotar.
Men hört många tala bra om tf2 story både när det var nytt och senare så får ge det en chans nu när det ändå ingår i gamepass.

1an hade ingen singelplayerkampanj. Det var någon form av story invävd i multiplayern, men den har inget att göra med den i 2an.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lilagröt:

Ok bra då ger jag mig på tvåans story. Har kört ettan multiplayer på 360 och mindes inte någon kampanj, var väl kul någon timme men inte mer man sköt folk och hoppade in i robotar.
Men hört många tala bra om tf2 story både när det var nytt och senare så får ge det en chans nu när det ändå ingår i gamepass.

Tvåans kampanj är absolut värd en genomspelning!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tvåans kampanj är absolut värd en genomspelning!

Instämmer! Den var väldigt bra och spelet är värt att köpa bara för SP enligt mig

Skägg.
10 Chambers

Lirat lite multiplayer nu. Fasiken så bra det är.


signatur
Medlem

Ett titanfall 3 för ps5/xsx hade vart grymt.. få spel som jag haft så kul i som titanfall 2!

1
Skriv svar