Köpa begagnad Xbox Series X utan kvitto

Medlem
Köpa begagnad Xbox Series X utan kvitto

Hej,

Ska eventuellt köpa ett Xbox Series X beg. men det finns inget kvitto. Ni som har ett Xbox finns det någon annan form av säkerhet ifall något skulle strula? Kan man regga den hos Microsoft eller dylikt?

Eller är det en dum idé/onödig risk?

Tacksam för alla svar då det är lite bråttom

Medlem

Räkna aldrig med säkerhet om nått skulle strula vid begagnat köp. Allt utöver det är bonus.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Har tyvärr ingen hjälp att komma med men om det är bråttom så kanske lägga upp en tråd på Swec också?

Lycka till!

Medlem

Jag hade inte vågat köpa ett begagnat utan kvitto. Förstår inte heller varför kvittot saknas, då är ju något skumt for sure? Man får kvitto vid varenda köp...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Ska väl sägas först att jag inte har Series X och inte vet exakt hur det fungerar om du inte har kvitto. Men det det beror väl på om det är person du känner och litar på eller om det bara är en främling på tradera eller liknande. Och priset såklart är det ett väldigt bra pris så blir det såklart mer intressant.

En snabb googling säger mig att man kan registrera sin xbox för någon slags garanti men vet inte om den blir förbrukad utifall den förra ägaren registrerat sig redan. Har den förra ägaren inte gjort det borde det ju rimligen gå att göra själv, så bäst att fråga säljaren.

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Ska väl sägas först att jag inte har Series X och inte vet exakt hur det fungerar om du inte har kvitto. Men det det beror väl på om det är person du känner och litar på eller om det bara är en främling på tradera eller liknande. Och priset såklart är det ett väldigt bra pris så blir det såklart mer intressant.

En snabb googling säger mig att man kan registrera sin xbox för någon slags garanti men vet inte om den blir förbrukad utifall den förra ägaren registrerat sig redan. Har den förra ägaren inte gjort det borde det ju rimligen gå att göra själv, så bäst att fråga säljaren.

Tack för svar. Jag hittade detta på Microsofts hemsida.

"Vad gäller om jag har köpt enheten begagnad från en annan person eller återförsäljare?
Garantidatumen uppdateras endast utifrån det ursprungliga försäljningsdatumet när du köper en ny enhet. Om du har inköpsbeviset från det ursprungliga köpet godtas det."

Medlem

Med tanke på att Xbox series x är så ny är det mycket märkligt att säljaren saknar kvitto, hade avstått.

Medlem

Oavsett kvitto eller ej borde det väl gå att reklamera direkt till microsoft då konsolen är så pass ny, ja bara funnits på marknaden i typ 6månader.

Medlem

Som många skriver, något är ju märkligt om säljaren saknar kvitto. Om allt gått rätt till så kan ju säljaren kontakta butiken där de köpt konsolen och begära en kvittokopia. Annars får du nog räkna med stöldgods/defekt vara.

1
Skriv svar