Imperator: Rome-utveckingen pausas året ut

Robot
Imperator: Rome-utveckingen pausas året ut

Och Paradox avslöjar sitt nästa spel om några veckor.

#imperator-rome, #nyhetstips, #paradox-interactive


Medlem

Känns som att Paradox släpper ett nytt storspel varje år men att de inte avslutar DLC-utveckligen för gamla spel. För många soppor och för lite kockar typ. Kanske dags att överge Europa Universalis och låta den serien vila ett år år innan femman och fokusera på de nya. Och jag tycker väl som många att Victoria har vilat lite väl länge nu.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Känns som att Paradox släpper ett nytt storspel varje år men att de inte avslutar DLC-utveckligen för gamla spel. För många soppor och för lite kockar typ. Kanske dags att överge Europa Universalis och låta den serien vila ett år år innan femman och fokusera på de nya. Och jag tycker väl som många att Victoria har vilat lite väl länge nu.

Men på ett sätt har dom "övergett" EU IV, då det lagt all utveckling till den nya spanska studion. Men det gick ju minst sagt åt h-ete.

Men håller med dig annars. Jag hoppas just på ett EU V men ett nytt Victoria hade kanske varit något också, inte spelat det själv men intressant tid. Jag tror i varje fall på Parafox här, CK 3 var ruskigt bra.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Men på ett sätt har dom "övergett" EU IV, då det lagt all utveckling till den nya spanska studion. Men det gick ju minst sagt åt h-ete.

Men håller med dig annars. Jag hoppas just på ett EU V men ett nytt Victoria hade kanske varit något också, inte spelat det själv men intressant tid. Jag tror i varje fall på Parafox här, CK 3 var ruskigt bra.

Ja varför vänta på att skeppet ska sjunka när man kan sänka det själv (EuIV)

Tyckte de visade med Imperator 2.0 och CK 3 att de fortfarande kan göra bra saker. Men sen finns Eu IV: Leviathan och Stellaris 3.0 där och visar att det helt enkelt är lite hit or miss. Får se hur Hoi 4: Barbarossa men det jag har sett i Dev Diaries gör att det verkar vara intressant.

Medlem
Skrivet av Thane:

Känns som att Paradox släpper ett nytt storspel varje år men att de inte avslutar DLC-utveckligen för gamla spel. För många soppor och för lite kockar typ. Kanske dags att överge Europa Universalis och låta den serien vila ett år år innan femman och fokusera på de nya. Och jag tycker väl som många att Victoria har vilat lite väl länge nu.

Verkar vara ganska många som tror att Victoria 3 är spelet som kommer presenteras på eventet.

HSB
Avstängd

Hoppas på ett nytt Cities Skylines. Gillade originalet, men det är beroende av tilläggspaket och moddar för nå en rimligt potential vilket gör spelet långsamt och rörigt. Lägg där utöver till problem som inte kunnat att moddas bort, alltså trafik och efterfrågan.

Inaktiv
Skrivet av HSB:

Hoppas på ett nytt Cities Skylines. Gillade originalet, men det är beroende av tilläggspaket och moddar för nå en rimligt potential vilket gör spelet långsamt och rörigt. Lägg där utöver till problem som inte kunnat att moddas bort, alltså trafik och efterfrågan.

Men var inte Paradox "bara" utgivare av Cities?

Medlem

Korrekt det nya spelet är från PDS alltså inte Cities vilket är en annan utvecklare

Medlem
HSB
Avstängd
Skrivet av anon_326114:

Men var inte Paradox "bara" utgivare av Cities?

Jo, och de är väl de naturliga utgivarna av en uppföljare?

Skrivet av Kaiser_Johan:

Korrekt det nya spelet är från PDS alltså inte Cities vilket är en annan utvecklare

Fan då.

Medlem
Skrivet av Thane:

Känns som att Paradox släpper ett nytt storspel varje år men att de inte avslutar DLC-utveckligen för gamla spel. För många soppor och för lite kockar typ. Kanske dags att överge Europa Universalis och låta den serien vila ett år år innan femman och fokusera på de nya. Och jag tycker väl som många att Victoria har vilat lite väl länge nu.

Problemet med Victoria är att de skämtar om att de kommer försena det varje gång det nämns. Men enligt Fredrik Wester kommer det nog innan 2025 iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Paradox annonserar att Obsidian tagit över utvecklingen av Bloodlines 2.

Nä jag vet att det inte alls är realistiskt, men låt mig drömma!

1
Skriv svar