Apropå May the 4th: Vilket Star Wars-spel är bäst?

Robot
Apropå May the 4th: Vilket Star Wars-spel är bäst?
Medlem

KOTOR 1 & 2 och Jedi Academy är mina favoriter. Jag gillade även KOTOR 2 mer än ettan, ovanligt nog.

Medlem

Bästa Star-Wars Multiplayer = Jedi Academy
Bästa Star-Wars RPG = Kotor (kom dock aldrig långt, borde spela om spelen)

Jag har svårt att välja mellan de alla olika spelen, men spelet med flest timmar är Jedi Academy utan tvekan. Jag hade stora förhoppningar på SW: The Old Republic men end-game balanseringen när spelet var nytt gillade jag inte, så la ner spelet relativt tidigt.

Medlem

de star wars spel jag blivit mest mindblown över när de kom är utan tvekan rebel assault och dark forces.

Medlem

Kotor 1 och 2 och Jedi Outcast/Academy är ju självklara vinnare, men jag vill också slå ett slag för X-Wing Alliance som var riktigt jäkla trevligt som jag minns det. Har dock inte spelat det på.. eh, 20 år?

Medlem

Jag blev helt golvad av Fallen Order, det är helt galet bra. KotOR och Jedi Academy vinner om vi snackar klassiker, kan spela KotOR när som helst och det håller än.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tie Fighter, vad annars.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Star Wars: Starfighter såklart

Flakmonkey
Medlem

Tie Fighter är nog bäst följt utav Kotor och Dark Forces

Medlem

Förutom Kotor så är nog Star Wars: Republic Commando min favorit!

Medlem

Knights of the Old Republic, om man måste håll sig till ett.

Medlem

Episode 1 racer gillar jag

Medlem

Helt klart Jedi Knight: Dark Forces II, då har jag förvisso inte provat något old republic ännu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

2D spelet till Snes älskade jag, minns inte vad det heter, för oss hette det Star Wars. Har spelat nåt SW spel senare men är ingen fan av franchisen, det finns för många störiga karaktärer tycker jag, har sett nån film och tyckte inte om det.

Medlem

Helt klart Knight of the old Republic-spelen, älskade verkligen att spela igenom dem. Det är en väldigt intressant tidsperiod i Star Wars-universumet också, och karaktärerna är helt fantastiska. Bioware när de var som allra, allra bäst!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jedi fallen order

Redaktör

Jag har varma minnen av Ataris arkadmaskin Star Wars, där man satt i den och pangade Dödsstjärnan i första filmen. Det var hysteriskt coolt som 11-åring på Kanarieöarna, något att bräcka klasskompisarna med.


signatur
Medlem

Måste nog säga, Dark forces tätt följt av Star Wars galaxies

Medlem

Jag sätter Kotor-spelen högst på min lista.
Sen har jag alltid tyckt om Super Star Wars-spelen till SNES, rätt svåra men oj vilken fröjd när man äntligen mästrade kontrollerna.

Medlem

Bästa jag kört va nog något Starwars på N64, minns inte va det hette dock

Medlem

Lego Star Wars måste det bli för min del! 😁

Medlem

Yoda Stories.

Närå. Men det var kul när Spelrum skojade om det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bästa jag kört va nog något Starwars på N64, minns inte va det hette dock

Shadows of the Empire eller Rogue Squadron kanske?

Rogue Squadron till N64 och GC är några av mina favoriter. Har fina minnen av att nöta star wars spelen till SNES haha.

Medlem

gillade faktiskt fallen order väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av lasselason:

2D spelet till Snes älskade jag, minns inte vad det heter, för oss hette det Star Wars. Har spelat nåt SW spel senare men är ingen fan av franchisen, det finns för många störiga karaktärer tycker jag, har sett nån film och tyckte inte om det.

Tre Star Wars spel kom till SNES; Super Star Wars, Super Empire Strikes Back och Super Return of the Jedi


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Kotor 2 är min personliga favorit. Bästa karaktärer. Flera stycken du kan antingen ta till den ljusa eller mörka sidan och de har djupet att vilket som helst är helt naturligt. Det inre mörkret går att hitta, eller hjärtat av en god person. Sen har vi Kreia, den där mörka Ben Kenobi ingen annan Star Wars berättelse fixat.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Shadows of the Empire eller Rogue Squadron kanske?

Rogue Squadron till N64 och GC är några av mina favoriter. Har fina minnen av att nöta star wars spelen till SNES haha.

FIck kolla up det...visade sig vara n64 star wars shadows of the empire. För sin tid va det otroligt bra. Va rätt ung då så levde mig in i spelen mer. Med N64 som gav mina första steg i 3D spel va det helt magiskt då jag va stort Starwars-fan.

Medlem
X-WING

Älskade detta spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
123
Skriv svar