Svenskt peka-och-klicka flörtar med Strange Days och Blade Runner

Robot
Svenskt peka-och-klicka flörtar med Strange Days och Blade Runner

Kickstartern för Invasive Recall snart slut, kommer de i mål?

#invasive-recall, #kickstarter, #nyhetstips


Medlem

som lat medborgare måste jag påpeka att det saknas länk

edit: nu var länken inne


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Göteborgare? Måste supporta mina kära stadsmän. Tack för infon.

Medlem

Åh, verkar mysigt. Får ta och klicka in ett bidrag

Medlem
Gnällkuk

110000:- kvar på mindre än 9h? Känns lurigt...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vill verkligen lira det här spelet, blir ett köp för min del.
Lite orolig över ljudkvaliten dock, vid 5.05 så är rösten när han pratar i bilen mycket burkigare helt plötsligt. Hoppas det bara är kvaliten på trailern och inte själva spelet som spökar

Medlem

Ser otroligt intressant ut, och det är en genre som passar mig som handsken. Har tyvärr tillräckligt med spelrelaterade Kickstarters jag backat som lagt i limbo i flera år nu, och är inte intresserad av potentiellt ännu en.

Känns nästan som de har större chans att prata med en utgivare som är fokuserad på indiespel. Kanske svenska Raw Fury kan bli lockade?

Medlem

Säkert köp, om det nu blir klart. Får Technobabylon-vibbar som jag körde igenom för nåt år sedan som rekommenderas starkt!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Ja tack
Ska tipsa polaren med!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Skrivet av Hanzo:

Ja tack
Ska tipsa polaren med!

Hoppas polaren heter Lars Wingefors.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hoppas polaren heter Lars Wingefors.

Haha

Aja, jag har slängt in €17 nu iaf.
Hoppas det går vägen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Slängde 17 Eurobucks på dem. Hoppas det går i hamn. Har en kärlek för Äventyrs spel. Voice actingen verkade också bra.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Kickstarten gick inte igenom, men de ger inte upp.
- Följ på twitter eller signa upp på e-mailinglistan

Project update

https://www.kickstarter.com/projects/854030824/invasive-recal...

Skrivet av kortfattat:

[...]
What happens now?

We are exploring our options. The project will continue in one way or another, exactly how remains to be seen. We are currently working on a playable demo. We will be posting updates about it down the line.

We will continue to post news and updates here on Kickstarter and on twitter. Until we have a website and a steam page you can dm your email address or send an email to contact@springbeamstudio.com if you want to be added to our mailing list.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vill verkligen lira det här spelet, blir ett köp för min del.
Lite orolig över ljudkvaliten dock, vid 5.05 så är rösten när han pratar i bilen mycket burkigare helt plötsligt. Hoppas det bara är kvaliten på trailern och inte själva spelet som spökar

Jag skrev i den andra tråden i forumet igår att det känns lite otydlig om rösterna i spelet. Den här frågan finns i FAQ:en på Kickstarter:

Will the game be fully voiced?
Adding voice acting to a game is a time consuming and costly process and is hence not included in the budget for our primary goal. We decided to separate voicing into its own part of the overall budget to increase our chances of getting to build the game. It is however our first stretch goal, and should we not succeed in reaching this goal, we will strive to find other ways of adding voice acting since we think it is an important part of the game we envision

Jag förstår ju att det är ett himla jobb att lägga till röster men när trailern har röster och sen spelet inte har det (om inte stretch goals blir nådda?) känns det som att dom kan få problem med backare/köpare som inte blir nöjda.

1
Skriv svar