Nu kan du lira The Last of Us Part II i 60 fps på Playstation 5
Ny prestandauppdatering ger oss 60 ljuva bildrutor per sekund.
#Naughty-dog, #The-last-of-us-2, #nyhetstips
Klarade det för en månad sen. På en jetmotor PS4 Pro.
Så underbart med 60FPS nu är de bara Uncharted 4 som behöver en remake helst
Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65
För min omspelning hade jag tänkte invänta en PS5-patch men till slut orkade jag inte. Befinner mig 1-2 timmar från slutet, så det här var på något sätt lite snopet men ändå välkommet!
Du får åtminstone en silkeslen final
För min omspelning hade jag tänkte invänta en PS5-patch men till slut orkade jag inte. Befinner mig 1-2 timmar från slutet, så det här var på något sätt lite snopet men ändå välkommet!
Vet du verkligen att du är så nära slutet? Tror jag själv trodde slutet var nära fyra gånger ungefär.
Vet du verkligen att du är så nära slutet? Tror jag själv trodde slutet var nära fyra gånger ungefär.
Notera att jag skrev "omspelning", så jag vet när slutet kommer
Äntligen! Kom faktiskt tidigare än jag trodde.
Backlogen med 60-fps patchade spel växer : Days Gone, LoU2 och snart FFVII
Så underbart med 60FPS nu är de bara Uncharted 4 som behöver en remake helst
Lirade nyligen klart Uncharted 4 och det spelet är verkligen galet snyggt för att vara en PS4 titel. Dock har det ett skrikande behov av en 60-fps patch. Mycket av den positiva känslan försvann när man såg den taskiga bilduppdateringen och skärningen i bilden pga kass Vsync.
Då blev det dags att ta sig igenom detta för första gången. Jag har väntat eftersom jag var osäker på om det skulle bli en patch eller en separat PS5-version av spelet (en sådan kommer ju garanterat förr eller senare ändå, men men). 30 FPS funkar seriöst inte för mig längre, försökte börja en genomspelning till av HZD men nä. OLED gör inte saken bättre, låg framerate sticker verkligen ut lite mer. Känns mer som att man ser bilder än video.
H-How can she slap, kupo!?
Har man en ps5 och inte kört spelet än låter det som en finemang grej.
Har man en ps5 och kört spelet redan så låter det fortfarande som en finemang grej
Detta var det första spelet jag lirade på min PS5 i slutet av förra året, men jag ska definitivt spela om både 1an och 2an nån gång. Jag väntar dock lite på en ev. Remaster av 2an, eller nån ev. grafikuppdatering. Så j*kla grymt spel asså!
För min omspelning hade jag tänkte invänta en PS5-patch men till slut orkade jag inte. Befinner mig 1-2 timmar från slutet, så det här var på något sätt lite snopet men ändå välkommet!
Det är bara vad du tror! 🙂 I själva verket kan du vara 10 timmar från slutet. 🤤
Nice med 60 fps!
Hur lång tid innan det dyker upp på EPIC store i all sin glory? 🙂👍
Under tiden gråter PC-spelare blod om deras spel går under 100 FPS på sina 100-200Hz skärmar.
Konsolspelare verkar ha betydligt lägre krav överlag. Lite som att de är kvar på 90-talet.
Under tiden gråter PC-spelare blod om deras spel går under 100 FPS på sina 100-200Hz skärmar.
Konsolspelare verkar ha betydligt lägre krav överlag. Lite som att de är kvar på 90-talet.
Själv så sitter man och kör i 60fps med en skärm som kan ta mer än det dubbla. Det viktigaste för min del är att frameraten är stabil, sen så går jag ju helst inte ner till 30 igen om jag kan undvika det.
intressant att det fortfarande är 1440p uppskalat till 4k, iom hur mycket mer kraftfull konsolen "ska" vara gentemot ps4 och ps4pro.
Iofs kanske true 4k och 60 fps helt enkelt är för mycket för nya konsollerna, vilket inte vore speciellt förvånande då man i regel behöver en maffig burk för den typen av prestanda, om man ska rulla i ultra inställngar iaf.
Under tiden gråter PC-spelare blod om deras spel går under 100 FPS på sina 100-200Hz skärmar.
Konsolspelare verkar ha betydligt lägre krav överlag. Lite som att de är kvar på 90-talet.
%'en som pressar över 100 fps i nya spel med högsta inställningar är försvinnande liten, speciellt om vi pratar om 4k.
Ingen gpu pressar exempelvis red dead 2 i native 4k ens i närheten av 100 fps.
60 fps klarar man sig till dock med ett 3080 och schyst cpu. 3090 är liksom typ 20 fps average från 100, och då är det ett kort för över 20 lakan.
intressant att det fortfarande är 1440p uppskalat till 4k, iom hur mycket mer kraftfull konsolen "ska" vara gentemot ps4 och ps4pro.
Iofs kanske true 4k och 60 fps helt enkelt är för mycket för nya konsollerna, vilket inte vore speciellt förvånande då man i regel behöver en maffig burk för den typen av prestanda, om man ska rulla i ultra inställngar iaf.
Maskinen i sig klarar av 4k och 60FPS, sen är det ju upp till utvecklarna hur mycket de prioriterar 4K. Ska de ha 4K så får de ju dra ner någon annanstans, hur mycket de måste anpassa sig beror såklart på maskinen i sig och i väldigt stor utsträckning hur duktiga utvecklarna är och hur mycket tid/pengar de får på sig. Hittills verkar det som att utvecklare till både Xbox och Sony satsar på 60FPS och 1440p snarare än 4K eftersom "folk" ändå inte märker någon större skillnad. Kan tänka mig att det blir ännu vanligare när AMDs DLSS-variant kommer till de båda konsolerna. Då blir det ju ännu mer ointressant om det är 1440p eller 4k som native-upplösning, annat än när man räknar pixlar hos Digital Foundry. Kanske blir det 1080p då med uppskalning?
Sen i just det här specifika fallet så beror det ju på hur PS5 hanterar bakåtkompabilitet. Det här är ju trots allt PS4-versionen av spelet med en patch som låser frameraten vid 60FPS snarare än 30FPS, ingenting annat. Inga nya assets, ingen RT eller någe sånt, det kommer (om det nu kommer någon gång) i en riktig PS5-version. Sen kan man ju tycka vad man vill om det, tex att PS5 inte hanterar bakåtkompabilitet lika bra som Xbox Series X, men det innebär ju inte att maskinen i sig inte klarar av att 4K och 60FPS.
Så underbart med 60FPS nu är de bara Uncharted 4 som behöver en remake helst
Riktigt trevligt. Hoppades på detta då jag införskaffade det till min PS5 backlog
Nu är det bara Uncharted 4 och HZD som behöver en 60 FPS patch.
Bloodborne has entered the chat.
Riktigt trevligt. Hoppades på detta då jag införskaffade det till min PS5 backlog
Nu är det bara Uncharted 4 och HZD som behöver en 60 FPS patch.
Hear hear! Kör om ”stortitlarna” på PS5 när de blir patchade med 60 FPS. Inväntar även FF7 Intergrade med gratis PS5-uppdatering 🙂
Maskinen i sig klarar av 4k och 60FPS, sen är det ju upp till utvecklarna hur mycket de prioriterar 4K. Ska de ha 4K så får de ju dra ner någon annanstans, hur mycket de måste anpassa sig beror såklart på maskinen i sig och i väldigt stor utsträckning hur duktiga utvecklarna är och hur mycket tid/pengar de får på sig. Hittills verkar det som att utvecklare till både Xbox och Sony satsar på 60FPS och 1440p snarare än 4K eftersom "folk" ändå inte märker någon större skillnad. Kan tänka mig att det blir ännu vanligare när AMDs DLSS-variant kommer till de båda konsolerna. Då blir det ju ännu mer ointressant om det är 1440p eller 4k som native-upplösning, annat än när man räknar pixlar hos Digital Foundry. Kanske blir det 1080p då med uppskalning?
Sen i just det här specifika fallet så beror det ju på hur PS5 hanterar bakåtkompabilitet. Det här är ju trots allt PS4-versionen av spelet med en patch som låser frameraten vid 60FPS snarare än 30FPS, ingenting annat. Inga nya assets, ingen RT eller någe sånt, det kommer (om det nu kommer någon gång) i en riktig PS5-version. Sen kan man ju tycka vad man vill om det, tex att PS5 inte hanterar bakåtkompabilitet lika bra som Xbox Series X, men det innebär ju inte att maskinen i sig inte klarar av att 4K och 60FPS.
Hehe ja givetvis, är ju dock lite skillnad på att "klara av" och kunna leverera, den ska ju "klara av" 8k också hehe, dlss är intressant för prestandan helt klart svart magi.
Prestandan reflekteras ju givetvis av hur tungdrivet ett spel är också, påtal om vad den "klarar av".
Men som det ser ut nu så verkar ju ps5 och xbox sx köra mest på uppskalning, likt sina föregångare som sällan producerade äkta 1080p.
Märker du själv skillnad mellan 1440p uppskalat gentemot 4k native ?
Personligen tycker jag det är skillnad, native är väldigt crisp. Men ah, det är egentligen kanske på en nivå där man bör vara en entusiast för att verkligen uppskatta det.
Menar såklart inte att hacka på ps5 i sig, det är egentligen ett under vad den klarar av gentemot vad den kostar.
%'en som pressar över 100 fps i nya spel med högsta inställningar är försvinnande liten, speciellt om vi pratar om 4k.
Ingen gpu pressar exempelvis red dead 2 i native 4k ens i närheten av 100 fps.
60 fps klarar man sig till dock med ett 3080 och schyst cpu. 3090 är liksom typ 20 fps average från 100, och då är det ett kort för över 20 lakan.
NVidias flaggskepp lanserades ju som att det skulle klara av att spela i 8k, men jo det finns ju även prisade tekniker som DLSS om du ska lira något annat än ett multiplayer FPS i högre framerate.
Jag brukar själv föredra att spela med DLSS just för att det har den överlägset bästa antialiasingen samtidigt som den faktiskt ofta återger tydligare detaljer än nativeupplösning, förutsatt att du inte kör DLSS i prestandaläge.
Just Digital Foundry har en bra genomgång om hur nya DLSS lyckas återge så mycket detaljer, samtidigt som de ger en markant prestandaboost.
20,30,60 eller 144 fps - TLOU 2 är fortfarande ett grymt och fantastiskt spel som helst bör ses eller spelas av alla.
There. Fixed it for you.
Förlåt. Kunde inte hålla mig
Fortfarande Ingen haptic feedback ?
Nope, då det fortfarande är en PS4-titel med patch. Om det framöver kommer en PS5-version av spelet, i någon form (remaster), tillkommer det säkerligen utnyttjande av allt PS5 tar till bordet 🙂