Massor av ny info om Darkest Dungeon 2

Robot
Massor av ny info om Darkest Dungeon 2
Medlem

min kropp är redo, mitt psyke darrar!!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Låter som de perfekta ändringarna för mig! Älskade 1an men spelade det väldigt väldigt lite då det blev för grindigt med backup squads etc. Mer roguelite på kortare kampanj låter som om de gjort spelet för mig. Hoppas bara riktiga die hard dd fans tycker det blir spännande med dessa förändringar med. Finns nog en hel del som hellre har en lång kampanj.

Medlem

Enorm hatkärlek till första spelet! Stackars mina medresenärer ibland på pendeln när jag spelade detta på Switch...

Inaktiv

Nja, vet inte om den nya inriktningen är så lockande. The Crimson Court dlc:n gillade jag dock inte alls.

Medlem
Citat:

En stor skillnad gentemot första spelet är även att vi inte längre kommer kunna byta ut våra karaktärer på löpande band när de dör eller blir galna. Vi börjar med fyra karaktärer, och dessa får vi lov att hushålla med. Om en av dem dör är det alltså bara för de tre kvarvarande att traska vidare.

Skrivet av Govein:

Låter som de perfekta ändringarna för mig! Älskade 1an men spelade det väldigt väldigt lite då det blev för grindigt med backup squads etc. Mer roguelite på kortare kampanj låter som om de gjort spelet för mig. Hoppas bara riktiga die hard dd fans tycker det blir spännande med dessa förändringar med. Finns nog en hel del som hellre har en lång kampanj.

Håller helt med. Det är alltid lite trist i liknande spel när ens mainsquad som man lagt alla de bra itemsen på and whatnot måste vila å man får köra med något b-team eller rent av c-team för att fördriva tiden till man kan använda sitt A-Team igen. Så det låter lovande att man bara har ens specifika team and thats it.

Medlem

Gillar verkligen Darkest Dungeon men blir lite rädd att de går för långt ifrån orginalet med så stora ändringar som de beskriver här. Låter som det är en stor risk att de tappar det som är så speciellt med Darkest Dungeon.

Vi får se. Håller tummarna på att det blir bra men blir lite orolig när jag läser detta.

Medlem

Ser fram emot att få kika på vad de lyckas koka ihop, första spelet var riktigt riktigt bra!

Medlem

Från 2d till 3d...Kommer ihåg pixel junk monsters älskade 1an i 2d hatade 2an i 3d....

Medlem

Måste erkänna att jag aldrig spelat ut DD1.
Älskar dock spelet, lirat massa timmar främst på paddan men efter ett tag lessnat jag och något år senare startar jag om 😆


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk

Nice! Ser vi fram emot!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag gillade verkligen atmosfären i första spelet, karaktärerna och gameplayet. Är det kvar, men som sagt var, lite mindre grind och mindre repetition, då är jag med

Ps. är det någon som vet om det kommer till några andra platformar än PC? Jag spelade ettan på Switch, var ett perfekt bärbart, semester/rese-spel, eftersom det inte är så action-orienterat, passar med touch-screen.

Medlem
Skrivet av Govein:

Låter som de perfekta ändringarna för mig! Älskade 1an men spelade det väldigt väldigt lite då det blev för grindigt med backup squads etc. Mer roguelite på kortare kampanj låter som om de gjort spelet för mig. Hoppas bara riktiga die hard dd fans tycker det blir spännande med dessa förändringar med. Finns nog en hel del som hellre har en lång kampanj.

Jag gillade ettan skarpt, men vart enda gång jag tyckte det gick bra så dök någon uberfarlig upp och dödade 2/3 av mitt team. Drygt att börja med nya karaktärer..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillar ettan men samtidigt så drev det mig till vansinne. För oförlåtande för min del, tyvärr. Utöver det var gameplay, grafik, atmosfär, ljud/musik osv riktigt bra.

Alla förändringar låter mycket bra, kortare och mer belönande rundor. Låter som att de har sneglat en del på STS.

Ser framemot release.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Älskade ettan så ser fram emot en tvåa!
För er som vill ha ett liknande lir kan jag rekommendera Iratus: Lord of the dead under tiden. Gött lir med mycket gemensamt med DD1.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Gillar verkligen Darkest Dungeon men blir lite rädd att de går för långt ifrån orginalet med så stora ändringar som de beskriver här. Låter som det är en stor risk att de tappar det som är så speciellt med Darkest Dungeon.

Vi får se. Håller tummarna på att det blir bra men blir lite orolig när jag läser detta.

de säger i artikeln att de inte vill skapa ett likadant men "bättre" spel som gör föregångaren obsolete, utan en annan upplevelse. själv hade jag också helst sett mer av allt de gjorde så sjukt bra, men uppskattar att de provar ny mark också... glaset är halvfullt, den här gången


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Låter riktigt sunkigt i mina öron iaf. 1:an var långt ifrån perfekt och hade sina problem men det här låter fruktansvärt tråkigt

1
Skriv svar