Vad spelar du i sommar?

Medlem

Fortsätta på min Baldur's Gate playthrough. Har inte spelat spelet sen det släpptes, så har inget minne utav spelet, så kul och få uppleva det på nytt När jag spelat klart det så kommer jag påbörja Baldur's Gate 2 med samma karaktär tänkte jag.

Medlem

Blir att fortsätta med Total War Warhammer 2 i väntan på trean.
Har svårt att hinna med annat egentligen. Då är detta är perfekt att sitta en liten stund åt gången. 🙂

Medlem

Fick tag på ett PS5 häromdan(!) har några PS4 exclusives jag funderar på att replaya på den. tänker även köra Control Ultimate Edition och Returnal för första gången men annars vet jag inte riktigt :/ skulle verkligen uppskatta om någon kunde komma med rekommendationer

Medlem

Jag är i full gång med Dragon Quest XI och har spelat ca 50 timmar de senaste månaderna. Backloggen är diger och näst på tur står Days Gone

Medlem

Ska köpa och spela Dragon Quest Builders 2 som är på rea i samband med 35th Anniversary. Sen kanske det blir lite annat gott och blandat också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag har inte köpt ett enda spel i år. Jag har bara spelat det som erbjuds på Game Pass. Spelar just nu Final Fantasy X, efter det blir det nog lite Solasta. Köpte en begagnad Xbox One X för att kunna spela en del som inte finns på Game Pass PC. Ska försöka bidra med några titlar till FZ Summer Challenge.

Jag är sugen på Biomutant. Vi får se om jag öppnar plånboken och köper mitt första spel i år.

KoP
Medlem

Ports of Call (på regniga dagar).

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Imponerande. Själv är jag glad om jag får tid att köra igenom ett spel.

Föräldraledighet + Semester + kompdagar blir en hel del tid

Medlem

För min del blir det en hel del Solasta, ett C-RPG väl värt pengarna. Liten studio som satsat på klassiskt Baldur's Gate-aktigt spel. Klart man ska sponsra goda initiativ Annars ska jag försöka ploga mig genom Borderlands 3, men det känns rätt "same same" efter ett tag. Blir väl att varva med lite "Days Gone", som kan lida utav lite samma problem (men det är lite roligare story iaf)

Medlem

Brukar alltid ha något lite "större" spel inplanerat som semesternöje, men i år är det ganska dåligt på den fronten.

Köpte Death Stranding när det var tokbilligt hos Epic nyss så ska kanske ge det en chans. Annars vetefasen, lite sugen på att köpa Ghost of Tsushima och spela på PS5:an.

Men allra första ska jag spela klart Subnautica - Below Zero.

Skrivet av Kazutoyo:

Mario Golf: Super Rush
Wonder Boy: Asha in Monster World
Judgement (borde ta tag i att spela igenom det innan tvåan släpps i höst)

Just nu så håller jag på med att spela Legend of Zelda: Twilight Princess HD och det blir väl något mer Zeldaspel efter det, troligtvis Wind Waker HD eller BotW, eller varför inte båda två?

BotW är helt fantastiskt spel! Det är en total fullträff på alla sätt. Det enda jag kan tycka är irriterande combat kontrollerna ibland men annars ett måste!

Medlem

Om man får tid så kanske det blir att spela igenom Nioh 2. Tycker det är oerhört svårt och jag är ingen hardcore gamer så det tar fruktansvärt lång tid.

NuZ
Testpilot

Bättre speedrun tider i RE8 och kanske ta en Mass effect genomspelning igen. Men vill bli klar med Biomutant först


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ska spela hela Splinter Cell serien i sommar eftersom att jag bara har spelat 1an tidigare och sedan står Hitman på tur där jag också bara har spelat 1an.. Om jag har tid är det stor chans att jag även spelar Mass Effect Legendary Edition i sommar, men annars är det mitt stora lir i höst Självklart kommer jag säkerligen att plocka upp något mer spel i sommar när andan faller på det brukar bli så ☀

Ska försöka hinna börja och klara Ghost of Tsushima samt Ratchet & Clank Rift Apart.

Medlem

PUBG och Hearthstone får min uppmärksamhet nu i sommartider. Snabba spel som man kan ta en match utan att känna tiden rinner iväg

Det lär bli lite nostalgilirande framöver också. (NES, SNES osv)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag är en sommarmänniska till 100% och har vanligtvis väldigt lite intresse av att sitta inne och spela spel när det är (förhoppningsvis) varmt och soligt.

Det är möjligt att det blir lite GW2 eller stellaris någon kväll eller regnig dag, men i övrigt lär jag nog spela mera med golfklubborna än med mus och tangentbord

Medlem

Planerar att slutföra Breath of the wild, har champions Ballad och Hyrule Castle kvar. I övrigt blir det Halo 5 samt Halo wars 2 som ska klaras innan Halo Infinite kommer. Ska försöka besegra Slave Knight Gael i Dark Souls 3 också på PC.

Medlem

Blir mycket gå ute och spela Pokemon Go och käka glass o njuta av värmen och solen. Regniga dagar blir det något skoj på Xbox Game Pass.

Medlem

Just nu varvar jag Biomutant och Nioh 2 på PS 4 På xbox series s kör jag Mass effect legendary edition där jag precis tagit mig fram till början av 3an

Medlem

Ja nu är det ESO och det kommer sntat nytt content(2 dar)och jag har en revivel på det nu efter 5 år.jag upplever det som bra och kul.det finns maaaasssor att göra så det blir inte tråkigt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag ska prova Red Dead Redemption (originalet) via Playstation Now.
Förra sommaren körde jag RDR2 (via fysisk kopia) vilket var fantastiskt.

Hoppas att PS Now fungerar tillräckligt bra för att få en bra upplevelse av spelet.

Medlem

Hoppas på en del co-op med kusinen nu när vi båda har gamepass. Man jag vet inte vilket spel. Kanske lite Sea of Thieves, lite Snowrunner, lite Halo. Får se vad det blir.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv
Medlem

Sommaren brukar innebära mindre speltid än den begränsade man redan har men det spel jag ser mest fram emot att spela är Ratchet & Clank - Rift Apart. Sedan köpte jag precis Spiderman (Miles Morales + Remastered) på Days Of Play-rean för 490 spänn via Amazon och det får man ju anse vara ett kap.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Det blir Star Trek Online tror jag, jag har precis återvänt efter en treårig paus och det har hänt en hel del. Nytt content plus gammal som jag tydligen helt har missat gör att jag har många timmar framför mig😅

Medlem

Det blir star wars galaxies restoration 3 (så fort krånglet med servrarna släpper pga högt tryck) utöver star citizen. När det är svinvarmt ute ,temperaturen stiger över 28 grader och svetten rinner från pannan när man sitter framför datorn så önskar man sej bara bort ut i kalla rymden 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Moderator | Testpilot

Förhoppningsvis inte mycket alls. Vill försöka vara ute så mycket som möjligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey

Oklart hur mycket spelande det blir. Som många andra sagt i tråden redan så är sommaren inte prime gaming time för mig. Det var det när man var yngre, men på något konstigt sätt väljer man numera att prioritera att bygga något på landsstället, att åka och bada, etc etc. Men lite spelande lär det bli iaf och jag vill verkligen ta mig igenom R&C och Last of Us 2 nu när PS5-patchen har kommit. Sen så har jag planer på att skaffa en Series S till landet... kan bli perfekt där och då måste man ju ta igenom de Xbox-spelen man missade från förra generationen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förhoppningsvis inte mycket alls. Vill försöka vara ute så mycket som möjligt

Det är inget hinder! Vi har planerat att köra Mario Golf i parken med lite bira och grillning!😊

123
Skriv svar