Biomutant-patch med spelarnas feedback i åtanke är på väg

Robot
Biomutant-patch med spelarnas feedback i åtanke är på väg

Den svenska fabeln ska bli ännu mer fabulös.

#Biomutant, #Experiment-101


International
Man of Mystery

Jag har faktiskt inte råkat ut för några buggar och har riktigt kul med spelet, upptäcker nya saker hela tiden. Det är kanske inte helt tydligt med alla detaljer om hur man bäst utnyttar crafting och hittar alla saker man behöver för att ta sig igenom en del zoner men det är lite av tjusningen att upptäcka, och vill man inte det finns alltid youtube..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

NuZ
Testpilot

Fantastiskt spel! Har skitroligt med det och har inte stött på någon bugg än


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ska bli kul spela detta när man är klar med mass effect, hinner dem patcha och laga spelet!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Väntar tills det kommer en PS5-utgåva som förhoppningsvis är patchad då. Verkar väldigt svajigt som det är nu.

Medlem

Riktigt kul spel
Måste buffa svenska utvecklare 👍

Medlem

Spelat 15h hittils och blir bara roligare och roligare ju mer jag spelar! Ända nackdelen är alla långa dialoger annars är det inte så mycket jag stör mig på!

Medlem

Bara fått in 6 timmar i spelet, än har jag inte blivit störd av berättarrösten.

Dock hade jag ju föredragit att alla karaktärer hade haft riktig voice-acting med dialog än en berättarröst men sen är ju de bara ca 20 st personer som gjort detta spel.

Riktigt kul spel i alla fall. Med stort utrymme för att växa och bli bättre. Ganska trevligt att det kommit ut 2 bra Svenska spel på senaste tiden. (om det är fler än 2 så har jag missat en massa )

Inaktiv
Skrivet av Patashnic:

Väntar tills det kommer en PS5-utgåva som förhoppningsvis är patchad då. Verkar väldigt svajigt som det är nu.

Exakt som jag tänker. Fast en xsx utgåva fast det kvittar ju. Ge dom lite tid att fixa till en riktig next gen utgåva med.

Vet inte om det är planerat något DLC men annars så brukar man ju kunna få en komplett version.

Inaktiv
Skrivet av anon_176162:

Exakt som jag tänker. Fast en xsx utgåva fast det kvittar ju. Ge dom lite tid att fixa till en riktig next gen utgåva med.

Vet inte om det är planerat något DLC men annars så brukar man ju kunna få en komplett version.

Det är ju extra illa för PS5 då spelet bara går i 1080P.

Inaktiv
Skrivet av Patashnic:

Det är ju extra illa för PS5 då spelet bara går i 1080P.

Jo, såg det. Synd att dom inte fixat till det bättre men det lär ju bli lika bra upplösning på ps5 sen som på xsx. Är ju ett litet team som gör det så kan ju ta några veckor men ändå, känns lika bra att vänta.
Releasefönstret på spelet är lite kasst, mitt i generationsskiftningen.

Gen
Medlem
Skrivet av Patashnic:

Det är ju extra illa för PS5 då spelet bara går i 1080P.

Sen är det ju iofs en PS4 version som PS5 spelare får lira, dock kanske inte en ursäkt för den låga upplösningen. Skulle ju iaf komma en riktig PS5 version senare.

Medlem

Jag tycker spelet flyter dåligt. Får ofta fps drop och känner att det laggar lite på min ps4 pro. Hoppas det går att fixa, för jag tycker spelet är bra.

Medlem

Inte sprungit på en enda bugg än men tror de skulle göra lite justeringar kring dialogernas hastighet, vilket välkomnas. Som nämnt, riktigt mysig spelvärld.

Medlem

Jag har ca 18h spelade och inte märkt en enda bugg än så länge. Helt ok spel. Diggar namnen på många av Npc:erna.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spelat en hel del på PS5 och gillar det verkligen! Enda buggen jag stött på under ett stort antal timmar är en krasch

Medlem

Spela igenom Main Quest på 13.5h och älskade den öppna världen. Grymt bra grund för göra det bättre än det var. Grafiska designen är så tilltalande, gilla den skarpt. Crafting,loot,vapen mycket bra. Strider är för ytliga, ingen direkt tung känsla alls. Boss fighter för lätta.. Men några patchar och några dlc hade jag önskat med bättre story och med en ny boss som tvingar en att bemästra krigssystemet till max.. Kände att Arkham formeln de önskat inte riktigt va fin slipad och tillfredsställande. Helt okej karaktärer man sprang på, gilla den biten med. Nog behövt en större studio för komma upp till 8/10 9/10 i betyg.
Stark sexa eller svag sjua i betyg

HSB
Avstängd

Ser ut som en spel för barn.

Medlem
Skrivet av HSB:

Ser ut som en spel för barn.

Okej

Medlem

Kör på hard och har skitkul. Stridssystemet blir djupare med hard. Man måste tänka mer. Easy och medium är för lätt. Tycker det är roligt att inte smasha knapparna som många gör, det är mycket mer än så, snygga combos och planering i striden. Tycker jag.

Grafiken är mysig, gillar världen skarpt. Har spelat 14 timmar och har kommit 20% i main story. Crafting är skitkul. Man kan liksom välja exakt hur ens vapen ska se ut med de saker som finns tillgängliga att få tag på, och det är många delar. Många.

Tutorial kan vara segt innan man kommer igång ordentligt, känns som man blir väldigt styrd med cutscenes och andra irriterande saker. Men så fort man lämnar tutorial, när man blivit allierad med första klanen så öppnar spelet upp sig, rejält. Utforskning är faktiskt roligt, finns mycket att hitta när man går off road så att säga.

Man kan stänga av kaboom och smash som finns på skärmen som en serietidning. Dra ner berättarrösten helt om man tycker den är jobbig.

International
Man of Mystery

Personligen gillar jag faktiskt berättarrösten


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar