Doom Eternal och Red Dead 2 får grafikboost genom Nvidia DLSS

Robot
Doom Eternal och Red Dead 2 får grafikboost genom Nvidia DLSS

I brist på fläskiga grafikkort finns det genvägar till snyggare graffe.

#Nvidia, #doom-eternal, #nyhetstips, #red-dead-redemption-2


Medlem

Om FZ lovar att skriva en artikel om att AMD presenterade FSR på Computex, lovar jag att skriva om DLSS i den tråden.

Medlem
Skrivet av bopp:

Om FZ lovar att skriva en artikel om att AMD presenterade FSR på Computex, lovar jag att skriva om DLSS i den tråden.

Jag också Kommer nog inte hända tyvärr, bra mycket intressantare nyhet än två spel som får stöd för DLSS.
Kommer inte hända dock, det är ju AMD.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ser man på Doom Eternal videon så står det att DLSS är off.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Men det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

Medlem

Kan någon förklara för mig som om jag vore 7 år gammal vad DLSS är?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Kan någon förklara för mig som om jag vore 7 år gammal vad DLSS är?

Skrivet av alias:

Jag också Kommer nog inte hända tyvärr, bra mycket intressantare nyhet än två spel som får stöd för DLSS.
Kommer inte hända dock, det är ju AMD.

Jag har bara hört det tisslats och tasslats kring Super Resolution (bästa namnet?), vad har vi missat?

Edit: Hittade detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Baronova:

Kan någon förklara för mig som om jag vore 7 år gammal vad DLSS är?

Spelet körs i lägre upplösning, men bilden går igenom en AI algoritm som skalar upp den till den upplösning du vill köra. Under denna uppskalning försöker sedan algoritmen lägga till den detalj som försvann på grund av den lägre upplösningen.

För det mesta fungerar detta väldigt väl, och då själva uppskalningen i princip är "gratis" vad gäller prestanda på nya kort... så blir slutresultatet att spelen ser nästan identiska ut, men flyter på mycket bättre.

Vill man ha en ännu enklare förklaring så kan man summera det som "DLSS på = mycket bättre prestanda, kanske något suddigare bild".

Medlem

Trevliga nyheter! Sökte senast igår kring information om RDR2 hade DLSS eller inte!

Medlem

WOW! Det trodde jag aldrig. Jag och några satt för en månad sedan och pratade om hur just RDR2 skulle behöva DLSS, men eftersom Rockstar är så kära i GTA online så tänkte vi att det aldrig kommer hända. Tack Rockstar, nu kanske man kan köra spelet som det ska :).

Medlem

Kan man köra Ray tracing i rdr2?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Kan man köra Ray tracing i rdr2?

Nej, inte ännu iaf. Är ganska säker på att jag skulle hört om det då. Men är glad för DLSS då spel har blivit grymt mycket mer krävande för mitt stackars 2070 när jag gick från 1920x1080 till 3440x1440 i upplösning.

1
Skriv svar