Valorant når 14 miljoner spelare i månaden och ska få mobilversion

Robot
Valorant når 14 miljoner spelare i månaden och ska få mobilversion
Medlem

ja så länge det är utveckling till PC sen porta till mobil tycker jag det är ok. Jag gruvar mig om vi får den dagen när alla spel är mobil spel och portas till PC . OM den dagen kommer får man väl gå dränka sig ^^

Medlem

Ett spel som behöver stor högupplöst skärm med hög FPS och pixel-perfekta kontroller för att fungera - låter verkligen som något som borde portas till mobil! 👍

Medlem

Man märker att de som kommenterat inte läst artikeln.. Det talas inte om en direkt portning.

Kan tänka mig att det blir som League of legends och League of legends: Wild rift. Två väldigt likadana spel men ena är anpassad till mobiler samt har lite annat som inte finns på PC-versionen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag tror Riot redan förstår att en rak portning av Valorant inte fungerar för mobiler, därav står det med i artikeln om man läser den. Blir dock intressant att se vad de kan göra som passar mobiler, FPS genren passar ju inte direkt i mobiler enligt min mening oavsett hur mycket man försöker anpassa spelet till mobilskärmar. De kanske går från FPS till något helt annat? Lite som DOTA gjorde med Underlords.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Jag tror Riot redan förstår att en rak portning av Valorant inte fungerar för mobiler, därav står det med i artikeln om man läser den. Blir dock intressant att se vad de kan göra som passar mobiler, FPS genren passar ju inte direkt i mobiler enligt min mening oavsett hur mycket man försöker anpassa spelet till mobilskärmar. De kanske går från FPS till något helt annat? Lite som DOTA gjorde med Underlords.

Världens största mobilspel är PUBG Mobile.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most-played_mobile_game...

Flera FPS på den listan så nog passar det vissa.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Världens största mobilspel är PUBG Mobile.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most-played_mobile_game...

Flera FPS på den listan så nog passar det vissa.

Jag vet mycket väl att det finns många populära FPS spel till mobiler, såsom PUBG, CoD osv. Därför påpekade jag att det var "enligt min mening". Jag måste inte hålla med att FPS passar mobiler bara för att det finns populära spel, ellerhur

Medlem

Kul. Har tänkt att jag ska testa Valorant ett tag nu, eller sedan launch, men men. Vilken launcher är det via förresten?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Kul. Har tänkt att jag ska testa Valorant ett tag nu, eller sedan launch, men men. Vilken launcher är det via förresten?

Valorant har sin egen launcher som man får ladda ner från deras hemsida playvalorant.com.

1
Skriv svar