Äntligen fick vi se Elden Ring – släpps januari 2022!

Robot
Äntligen fick vi se Elden Ring – släpps januari 2022!

Trailer från actionrollspelet skapat av Dark Souls-studio och Game of Thrones-penna.

#e3-2021, #elden-ring, #fromsoftware


Medlem

Lär väl vara ytterligare ett skin på From Softwares urtrista Dark Souls-recept. Noll hype.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av kebbe:

Lär väl vara ytterligare ett skin på From Softwares urtrista Dark Souls-recept. Noll hype.

*Lär väl vara ytterligare ett skin på From Softwares urgrymma Dark Souls-recept. Extrem hype.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär väl vara ytterligare ett skin på From Softwares urtrista Dark Souls-recept. Noll hype.

Lol.

Första gången jag fått gåshud av en trailer. Detta spel kommer få ruskigt höga betyg. Kommer bli sjukt bra.

Blir att planera in semester. Hype!

Medlem

Tycker det ser lite väl mycket ut som Sekiro (vilket ifs är grymt)

Men trodde From skulle ta sitt gejm till dä näxt level med detta.. Och fick inte direkt känslan av att dom gör det..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hmm ja kanske det blir nåt. Ska jag vara ärlig så ser det rent ut sagt gammalt ut vad gäller grafik och animationer. Typ anno 2015.

Medlem

Tycker det såg rätt fint ut men jag kommer aldrig klara av att spela det för att det kommer säkert vara som souls spelen, dvs lika svårt som typ Ninja Gaiden på Og Xbox.

Medlem

Engelsk text


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser vansinnigt läckert ut må jag säga.

Medlem

Sjukt hype! Ser fantastiskt ut, väldigt dark souls vilket enligt mitt tycke inte är lika häftiga spelvärldar som deras andra två titlar bloodborne och sekiro men from är mästare på att bygga spelvärldar så det är ett givet day one köp!

Inaktiv

Elden ring i all ära, såg coolt ut.
Men som stort EVIL DEAD fan så tog det hem hypepriset.

Medlem

När jag såg trailern:

Jag har säkerligen sett första trailern 30ggr(minst!), det blir att spana in denna minst lika många gånger, det händer så mycket att det svårt att ta in allt direkt. ÄNTLIGEN fick vi se något, att vi även fick ett datum är jävla otroligt också. 732 dagar utan någon info överhuvudtaget, känns lite overkligt haha.

Skönt för Geoff att han äntligen blev fri också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag som inte är så insatt i From Softwares spel undrar vad som är skillnaden världsmässigt mot deras Souls-spel? Vad har GRRM adderat?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag som inte är så insatt i From Softwares spel undrar vad som är skillnaden världsmässigt mot deras Souls-spel? Vad har GRRM adderat?

Världen i Elden Ring ser väldigt mycket ut som den i Dark Souls, typ, fast open world.

GRRM står för storyn/loren. Jag hoppas dock att den är ganska nedtonad/obskyr som i DS.

Inaktiv

Om jag ska vara riktigt ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.
Nu har ju inte soulsbornespelen varit cutting edge när det gäller grafik men ändå.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

GRRM står för storyn/loren. Jag hoppas dock att den är ganska nedtonad/obskyr som i DS.

Inte storyn. Den har Miyasaki skrivit. GRRM har bidragit till lore/världsbygget.

Medlem

Såg bra ut. Men väntar på recensioner som sig bör


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Om jag ska vara riktigt ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.
Nu har ju inte soulsbornespelen varit cutting edge när det gäller grafik men ändå.

Som att klaga på manualen i spelfodralet. Var inte en bildruta i den där trailern som inte såg annat än fantastiskt ut.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Patashnic:

Om jag ska vara riktigt ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.
Nu har ju inte soulsbornespelen varit cutting edge när det gäller grafik men ändå.

Demon's Souls till PS5 ser helt fantastiskt ut, men ja. Det är mer estetiken som ger gåshud än upplösningen på texturerna.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bästa jag sett.

Medlem
Skrivet av vamp:

Inte storyn. Den har Miyasaki skrivit. GRRM har bidragit till lore/världsbygget.

Ja, okej! Fel av mig då. Låter bra!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Demon's Souls till PS5 ser helt fantastiskt ut, men ja. Det är mer estetiken som ger gåshud än upplösningen på texturerna.

Sanning! Är något alldeles särskilt med den där Soulsborne-estetiken som bara Hidetaka bemästrar.

Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

Demon's Souls till PS5 ser helt fantastiskt ut, men ja. Det är mer estetiken som ger gåshud än upplösningen på texturerna.

Men det är ju inte FromSoftware som gjorde det snyggt.
Anyhow, jag tillhör inte skaran som dyrkar allt dom har gjort.

Edit: Jag har första Demon's Souls på PS3 och jag köpte remaken dag ett samtidigt som jag köpte PS5, sålde spelet rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av vamp:

Som att klaga på manualen i spelfodralet. Var inte en bildruta i den där trailern som inte såg annat än fantastiskt ut.

njaa grafiskt såg det ut som något från 2015.

Inaktiv

Tyvärr det som såg mest intressant ut, och då menar jag personligen då jag inte direkt spelat nå Dark Souls men detta kan bli ett köp. Inget annat på streamen var ens nära att öka pulsen. Men det är några dagar kvar av E3 så något fler intressant spel ska vi väl få se.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Patashnic:

Men det är ju inte FromSoftware som gjorde det snyggt.
Anyhow, jag tillhör inte skaran som dyrkar allt dom har gjort.

Helt korrekt, det ska Bluepoint ha komplimanger för!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det måste ju funka på xbox one. Visst hade det varit trevligare om det såg ut som Demons Souls remake, men det spelar ingen större roll för min del. Bossarna såg coola ut av det man såg.

Jag menar inte att vara dryg, men fick PS3-vibbar av hela klippet. Färgerna var fantastiska, men karaktärsmodellerna och arkitekturen, det såg inte ut som att det var ett next-gen spel. Har testat Dark Souls-spelen flertalet gånger, men det är trist att de aldrig gjorde ett lättare spelläge för oss som vill ha en mer behaglig upplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite bilder(klicka för att förstora, duh ;P):


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag menar inte att vara dryg, men fick PS3-vibbar av hela klippet. Färgerna var fantastiska, men karaktärsmodellerna och arkitekturen, det såg inte ut som att det var ett next-gen spel. Har testat Dark Souls-spelen flertalet gånger, men det är trist att de aldrig gjorde ett lättare spelläge för oss som vill ha en mer behaglig upplevelse.

Det är inte ett "next-gen-spel". Det är ett x-gen. Kan noga garantera att när dom slopar förra generationen så kan dom lägga mer krut på det grafiska. Även om jag personligen inte tyckte det såg dåligt ut grafiskt samt att det inte är det viktiga med FromSoftwares spel. Enligt mig så är en intressant och vacker estetik snäppet viktigare. Men det absolut viktigaste som triumferar allt är gameplay.

Men självfallet hade man önskat att det grafiska var likvärdigt Demon's Souls remaken eller bättre, men som sagt, inte det viktiga i dessa spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar