Äntligen fick vi se Elden Ring – släpps januari 2022!

Såg det inte lite outdated ut på vissa ställen ? Nåväl inget för mig ändå. Det är rulla , rulla ooooooch rulla igen haha ^^

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar lite hur mycket G.R.R.Martin har bidragit med på riktigt? Estetiskt och världmässigt likar de alla andra Fromsoftware-spel. Jag trodde kanske Martin fingeravtryckt skulle synas mer. Nu har vi ju bara sett en enda trailer så det kanske märks mer i spelet sen. Men det känns lite som de lät Martin skriva något kort till världen som ursäkt bara för att kunna använda hans namn. När spelet först utannonserades var ju GoT hetast av det hetaste och Martins namn slog stort.

Spelet ser i alla fall inte dålig ut.

Tror du på allvar att FromSoftware och Miyazaki behöver använda någons namn för att lyckas med deras spel eller få hype? Komigen haha ;P.

Jag nämnde till dig i annan tråd vad RR Martin skrev tror jag, spelets mytologi,. Så, en del av världen du ser i trailern är baserat/inspirerats på/av det George har skrivit Man måste nog spela spelet som du säger för att få djupare inblick på loren/mytologin/mysterierna/karaktärer där Martin har skrivit för att verkligen få se hans avtryck på spelet.

"Thanks to Martin’s lore, Elden Ring’s world and characters naturally have a lot more depth and personality.” Citat från Miyazaki.

Miyazaki själv ska tydligen vara ett stort fan av George, jag tror nog han har utnyttjat tillfället att jobba med han till det yttersta och inte låtit han "skriva något kort". ^^ Nu spekulerar jag ju bara självklart, har ingen aning hur mycket han har skrivit, en dag får vi kanske reda på det.

Här kan du läsa en del från en intervju med Miyazaki om just arbetet med George RR Martin:

Wilkinson: Regarding the collaboration with George R. R. Martin, can you further explain how this collaboration came about and in what role it has served throughout the project?

Miyazaki: I suppose the start of this collaboration came from the fact that I myself am I huge fan of Mr. Martin’s work.

I loved “A Song of Ice and Fire” as well as the “Tuf Voyaging” series, however if I had to pick a favorite I would probably say “Fevre Dream.”

I personally see “Fevre Dream” as a masterpiece among vampire fantasy and had even previously recommended it to all new employees.

Me being such a known fan of Mr. Martin caused our executive business director Eiichi Nakajima to reach out to him with the expectation that we would get turned down.

However, we were then given the rare opportunity to talk one-on-one with Mr. Martin which was an incredibly fun and stimulating experience. It was then that I strongly felt that I wanted to work with Mr. Martin.

I am still unable to put into words how grateful I am to Mr. Martin for agreeing to our offer.

The actual collaboration itself begun with Mr. Martin ever so politely confirming what sorts of themes, ideas as well as many game-related aspects I had envisioned for the game.

This allowed us to have many free and creative conversations regarding the game, in which Mr. Martin later used as a base to write the overarching mythos for the game world itself.

This mythos proved to be full of interesting characters and drama along with a plethora of mystical and mysterious elements as well. It was a wonderful source of stimulus for me and the development staff.

Elden Ring’s world was constructed using this mythos and stimulus as a base. Even I myself find it hard to contain my excitement from time to time. We hope that everyone else is looking forward to the world we have created.

https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/hidetaka-miyazaki-and-...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir enorm skillnad nu. "Rulla, rulla, rulla, slå!" fast i "open world".

Fattar att du trollar som om du fick betalt för det, men om du inte gillar "Rulla, rulla, rulla, slå!" (jösses) kan du ju alltid ge Sekiro en chans.

Fantastiskt! FromSoft ❤

Medlem

jag har inte spelat Dark Souls då det inte kändes som något för mig. Jag gillar inte heller Game of Thrones (och har inte koll på vad mer George R. R. Martin gjort) så har noll pepp inför detta. Men det kanske kan ändras.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Inaktiv

Såg precis ut som ett till Dark Souls i mina ögon.
Kul för dem som vill ha mer av samma.

Inaktiv
Medlem
Ultrawide och unlocked fps

Undrar om dom kommer bjuda på ultrawide och unlocked fps denna gång?

Medlem

Ser kul ut, blir nog ett köp och mycket frustration.

Medlem

Som folk sagt så såg det precis ut som Dark Souls. Trodde de skulle våga göra något annat men det såg precis ut som mera av samma. Dark souls är skoj men ser ingen större mening med att göra ett nytt IP i samma tappning. De kunde lika gärna kallat det Dark souls origins eller något.

Avstängd

Förstår inte hypen runt detta? Ser ju inte så bra ut och som en del säger ser det ut som dark souls.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Inget för mig personligen men jävla gött att alla ni som väntat på detta utan några livstecken så pass länge äntligen fick en riktig trailer och ett datum. Trevlig helg!

Medlem

Jag gillar souls spelen. Sitter nu med Demon's souls på ps5 och gottar mig. Men det här..?
Vågar de inte göra något annat? Det är ytterligare ett och samma spel, samma typ av karaktärer som talar i gåtor.
Grafiskt imponerad det inte ett skvatt, för det ser gammalt ut, (kolla reaktionerna Halo fick..) Gameplay är precis som souls spelen.
Känner faktiskt en stor besvikelse.
Tror hela grejen med From Softwares spel nu har blivit en sorts masshysteri faktiskt.
Säger inte att trailern eller spelet ser kass ut. Säger bara att det ser ut att vara mer av exakt samma de matat oss med i åratal, och det för mig är en enorm besvikelse. Känner 0 Hype för detta och kommer stå över.

Medlem

Okej....TAKE MY MONEY!

Visst grafiken såg lite sådär ut, men designen är FROM och det är allt jag bryr mig om...oooooh ge mig nu!

NuZ
Testpilot
Skrivet av PontusT:

Jag gillar souls spelen. Sitter nu med Demon's souls på ps5 och gottar mig. Men det här..?
Vågar de inte göra något annat? Det är ytterligare ett och samma spel, samma typ av karaktärer som talar i gåtor.
Grafiskt imponerad det inte ett skvatt, för det ser gammalt ut, (kolla reaktionerna Halo fick..) Gameplay är precis som souls spelen.
Känner faktiskt en stor besvikelse.
Tror hela grejen med From Softwares spel nu har blivit en sorts masshysteri faktiskt.
Säger inte att trailern eller spelet ser kass ut. Säger bara att det ser ut att vara mer av exakt samma de matat oss med i åratal, och det för mig är en enorm besvikelse. Känner 0 Hype för detta och kommer stå över.

Grafiska? Som att det spelar roll?! Är ett Dark souls med annan lore och open world. DS och DkS är korridorer och labyrinter så enklare att få grafiskt snyggare. Detta har exakt den mörka snygga estetik som de gjort sig kända för med tight gameplay och spännande lore. De är inte kända för att göra grafik demos utan kända för bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Grafiska? Som att det spelar roll?! Är ett Dark souls med annan lore och open world. DS och DkS är korridorer och labyrinter så enklare att få grafiskt snyggare. Detta har exakt den mörka snygga estetik som de gjort sig kända för med tight gameplay och spännande lore. De är inte kända för att göra grafik demos utan kända för bra spel

NuZ
Testpilot

För att det kräver mycket mer då. Då är man och tummar på gameplay istället som de är kända för. Förstår verkligen inte varför grafik spelar roll i spel? Alltså det ”snyggaste” spel jag sett är The last night och det är ju pixelkonst. Otroligt snyggt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det ser helt fantastiskt ut! Jag hoppas att slutprodukten håller samma höga kvalité som tidigare spel. En cool trailer kan vem som helst sätta ihop.

Ni som tycker att alla spel från fromsoft är exakt samma spel har inte spelat spelen eller förstår inte genren. Det är EXTREMT stor skillnad på Dark/demon souls, Bloodborne och Sekiro. Visst är det samma genre men stora skillnader i gameplay. Fromsoft är överlägset bäst i världen på den här typen av spel och jag vill verkligen inte att de slutar med det.

Det är lite som att gnälla på att alla Battlefield-spel är first person shooters år efter år, no shit sherlock! Det är liksom det som är grejen.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

För att det kräver mycket mer då. Då är man och tummar på gameplay istället som de är kända för. Förstår verkligen inte varför grafik spelar roll i spel? Alltså det ”snyggaste” spel jag sett är The last night och det är ju pixelkonst. Otroligt snyggt

Varför gjorde man isf en remake av Demon's Souls (som blev unisont hyllat) om inte grafiken spelar någon roll?
Då kan man ju spela på PS3 fortfarande och vara nöjd. Varför inte spela det 25 år gamla Kings Field när vi ändå håller på.
Att man tummar på gameplay är ju bara strunt. Man kan faktiskt ha både och.
Men man får tydligen inte säga något negativt om FromSoftware, den heliga kon.

Säger inte att det är skitfult, estetiken är fin men det ser gammalt ut.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Patashnic:

Varför gjorde man isf en remake av Demon's Souls (som blev unisont hyllat) om inte grafiken spelar någon roll?
Då kan man ju spela på PS3 fortfarande och vara nöjd. Varför inte spela det 25 år gamla Kings Field när vi ändå håller på.
Att man tummar på gameplay är ju bara strunt. Man kan faktiskt ha både och.
Men man får tydligen inte säga något negativt om FromSoftware, den heliga kon.

Säger inte att det är skitfult, estetiken är fin men det ser gammalt ut.

Git gud!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

"ok"

Medlem

Ser jävligt knarkigt ut. Pass.

Skrivet av Patashnic:

Du kan nog tolka det som "Jag har inget vettigt argument, så jag citerar någon random dev från DS."


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Varför gjorde man isf en remake av Demon's Souls (som blev unisont hyllat) om inte grafiken spelar någon roll?
Då kan man ju spela på PS3 fortfarande och vara nöjd. Varför inte spela det 25 år gamla Kings Field när vi ändå håller på.

Det spelet var exklusivt till PS3. En konsol som inte längre tillverkas eller går att få tag på i butik. Det behövdes en remake för att nå ut till en ny målgrupp. Det är väl inte så konstigt att man fokuserar på det grafiska i en remake? Spelmekanik och speldesignen är ju redan klar, vad annars skulle man lägga utvecklingsbudgeten på?

Skrivet av Patashnic:

Att man tummar på gameplay är ju bara strunt. Man kan faktiskt ha både och.

Absolut det finns ingen som säger emot. Men i slutändan är det ändå budget och utvecklingskostnaden som styr. Vill du anställa 2 grafiker eller 2 speldesigners? Jag som många andra fans av fromsoft är solkart i speldesig-hörnet.

Skrivet av Patashnic:

Men man får tydligen inte säga något negativt om FromSoftware, den heliga kon.
Säger inte att det är skitfult, estetiken är fin men det ser gammalt ut.

Klart att du får. Men du kommer inte att få medhåll från speciellt många som gillar dessa spel om du fokuserar på grafiken.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Inaktiv
Skrivet av Sarky:

Absolut det finns ingen som säger emot. Men i slutändan är det ändå budget och utvecklingskostnaden som styr. Vill du anställa 2 grafiker eller 2 speldesigners? Jag som många andra fans av fromsoft är solkart i speldesig-hörnet.

Det är ju inte så att FS är fattiga, spelen har ju sålt väldigt bra. Så pengar finns. Men kanske GRRM kostade mycket att hyra in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Ser jävligt knarkigt ut. Pass.

Du kan nog tolka det som "Jag har inget vettigt argument, så jag citerar någon random dev från DS."

Som stor följare av DS communityt och speedrunning så tycker jag gameplay är viktigare att lägga resurser på än det grafiska. Det är ett spel, inte ett grafikdemo. Ja i DS communityt används ”Git gud” till det mesta. Oftast som OK, nej, du är sämst, jag vann etc.

Skrivet av Sarky:

Det spelet var exklusivt till PS3. En konsol som inte längre tillverkas eller går att få tag på i butik. Det behövdes en remake för att nå ut till en ny målgrupp. Det är väl inte så konstigt att man fokuserar på det grafiska i en remake? Spelmekanik och speldesignen är ju redan klar, vad annars skulle man lägga utvecklingsbudgeten på?

Absolut det finns ingen som säger emot. Men i slutändan är det ändå budget och utvecklingskostnaden som styr. Vill du anställa 2 grafiker eller 2 speldesigners? Jag som många andra fans av fromsoft är solkart i speldesig-hörnet.

Klart att du får. Men du kommer inte att få medhåll från speciellt många som gillar dessa spel om du fokuserar på grafiken.

Håller helt med! Varför kan man inte likea 2ggr?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Patashnic:

Det är ju inte så att FS är fattiga, spelen har ju sålt väldigt bra. Så pengar finns. Men kanske GRRM kostade mycket att hyra in.

Ja och inte har de sålts så pass bra pga. det grafiska iaf. Bra spel är ett bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har inte spelat nått souls spel för det har inte lockat.
Detta såg väl lite intressant ut, kanske blir att testa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nej nej nej! Alldeles för likt Dark Souls. Jag är 100% mätt på Dark Souls-konceptet.

Fan vad besviken jag känner mig.

Inaktiv
Skrivet av Sarky:

Det spelet var exklusivt till PS3. En konsol som inte längre tillverkas eller går att få tag på i butik. Det behövdes en remake för att nå ut till en ny målgrupp. Det är väl inte så konstigt att man fokuserar på det grafiska i en remake? Spelmekanik och speldesignen är ju redan klar, vad annars skulle man lägga utvecklingsbudgeten på?

Med den logiken hade det räckt med en enkel remaster eller varför inte streama den på PS Now.
Men nu blev det en rejäl uppgradering av det grafiska som såg riktigt bra ut. Och folk jublade minsann i FromSoftware-klubben.

Varför nöja sig med lite när man egentligen kan få så mycket mer?

Medlem
Skrivet av Sarky:

Klart att du får. Men du kommer inte att få medhåll från speciellt många som gillar dessa spel om du fokuserar på grafiken.

Så då är frågan, riktar man spelet enbart till de fans som redan är frälsta eller siktar man på att också skapa nya fans och på så sätt mer intäkter?

Själv har jag aldrig spelat ett Souls - spel och kan ju lugnt säga att denna trailer inte imponerade på mig heller.

Ren och skär fan - service spel brukar sällan bli speciellt framgångsrika, men visst, det finns undantag.

Skriv svar