PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fick en PS5 via Elgigantens utlottning. Det trodde jag aldrig! Undrar hur många de hade?

Medlem
Skrivet av zzap64:

Fick en PS5 via Elgigantens utlottning. Det trodde jag aldrig! Undrar hur många de hade?

Grattis!

Själv vart det nitlott och jag är bitter!

Medlem
Skrivet av Brother:

Grattis!

Själv vart det nitlott och jag är bitter!

Tack! Bara att hoppas på bättre lycka nästa gång!

Medlem
Skrivet av Brother:

Grattis!

Själv vart det nitlott och jag är bitter!

Jag körde utlottning via sambon då min mail är svartlistad och jag fick också nitlott. Bättre lycka nästa gång till dig och mig

Medlem

Jag vann utlottningen denna gång
Äntligen!!!

Medlem

99% ej säker sida. Kan tillexempel inte välja klarna som betalmedel fast det är en klarna-logga nere till höger på förstasidan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Yes! Vann Elgigantos lotteri! Ratch and clank edition. Kommer nästa vecka perfekt till semestern veckan efter.
Trodde jag fan inte att jag skulle vinna. när jag beställde den stod det i lagersaldot 100+ i lager.

Medlem

Hej allesammans!
Verkar som flera här vann Elgigantens utlottning om att få köpa ett PS5, vilket jag själv nu äntligen gjorde.
Känns faktiskt lite overkligt detta. Har failat på Elgigantens utlottning två gånger tidigare, men tredje gången gillt som man säger.

Det är tack vare detta forum som jag nu till slut lyckades få tag på ett exemplar. Har följt denna tråd under en rätt lång tid nu.
Jag vill tacka alla här som tipsat om olika utlottningar och då konsoler (tillfälligt) funnits att köpa.
Jag gratulerar alla andra som lyckats få tag på en PS5:a, och även ett Series X/S också såklart. Och jag önskar ett stort "LYCKA TILL" till alla er andra som ännu inte haft turen att få tag på någon av de nya konsolerna.

Glad Spelsommar på er alla! Kommer att fortsätta följa denna tråd ett bra tag till. ^_^

Medlem

Blev nitlott igen trotts att jag hade flera kompisar o kollegor som ställde upp för mig i lotteriet 😭.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Notera den icke korrekta stavningen av "andrahandsmarknad". Så grov särskrivning är, bara det, ett tecken på att du skall låta bli den sidan

Medlem

Domänen reggad 2020-12-21 av någon som är privatperson eller enskild firma (iis.se visar inte kontaktinfo för sådana); "GamerHub Media" ger ingen träff på Bolagsverket (eller överhuvudtaget på Google, förutom deras egen sida); avsnittet "Bolagsinformation" på https://www.gamerhub.se/contact saknar bolagsinformation, utöver en adress som inte verkar existera (Tegelbacken 4B finns inte, däremot verkar Tegelbacken 4A vara ett företagshotell).

"Vi har ett support nummer på gång, det kommer inom kort."

"Vi har precis bytt från NETS till Klarna och håller på med avtalen, så snart kommer du kunna använda Klarna Checkout och Swish i butiken."

Webbservern ligger bakom Cloudflare, så det går inte att se var den "egentligen" ligger hostad.

= känns synnerligen icke-legit

Medlem

Det går att beställa Ratchet & Clank Ps5 Bundle från Elgiganten nu. Dock så är priset fortfarande helt fel (99 998 kr).
Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av SteelBlastern:

Det går att beställa Ratchet & Clank Ps5 Bundle från Elgiganten nu. Dock så är priset fortfarande helt fel (99 998 kr).
Vad tror ni?

Funderat på det jag också. Men orolig att priset inte förändras utan koden man ska ha fått vid utlottningen. Jagat PS5 sen i december utan lycka

Medlem

Vet vi vad som händer med resterande PS5:or om de som har fått sin kod inte hinner att lägga sin beställning innan klockan 20:00?
Såg att en kompis hade vunnit sin kod och hade bara till 20:00 att göra beställningen nämligen.

Medlem

Om nu Webhallen har tagit sig igenom alla bokningar varför öppnar de inte upp för nya bokningar?

Medlem

Webhallen hade fått in 400 st men de tog slut under 30 minuter… undrar hur många av dessa som var scalpers 😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SteelBlastern:

Vet vi vad som händer med resterande PS5:or om de som har fått sin kod inte hinner att lägga sin beställning innan klockan 20:00?
Såg att en kompis hade vunnit sin kod och hade bara till 20:00 att göra beställningen nämligen.

Om du pratar om Elgigantes utlottning så stod det att koden går till nån annan vill jag minnas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SteelBlastern:

Det går att beställa Ratchet & Clank Ps5 Bundle från Elgiganten nu. Dock så är priset fortfarande helt fel (99 998 kr).
Vad tror ni?

Det är för att de som vunnit via utlottningen. Vid utcheckning lägger de in sin kod och då ändras priset till det riktiga!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Om nu Webhallen har tagit sig igenom alla bokningar varför öppnar de inte upp för nya bokningar?

Det har de inte gjort. Bara köttat igenom Ratchet-utgåvorna

Medlem

Grattis du är utvald på elgiganten så var man ute hela dagen visste inte att det var kl 20.00 som gällde hoppas nån annan lycklig fick koden iaf

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Grattis du är utvald på elgiganten så var man ute hela dagen visste inte att det var kl 20.00 som gällde hoppas nån annan lycklig fick koden iaf

Nej, gud så tråkigt för dig. Jag lider med dig mannen. Hoppas du har tur i nästa utlottning. Jag ställde upp i lottningen men det blev en nit.

Skrivet av magma:

Fy fan vad sne jag blir alltså. Skulle vilja "muay thai" a hela bunten scalpers. Nästan...

Nej men vilken jäkla tragisk utveckling alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av magma:

Gillar den när han skriver ps5 disc edition billigt och priset 8000
Tyvärr är den siste idioten inte född

Skribent
Skrivet av magma:

Webhallen hade fått in 400 st men de tog slut under 30 minuter… undrar hur många av dessa som var scalpers 😂

Det här börjar ju vara ett problem på riktigt. Men samtidigit måste ju marknaden för det finnas, annars skulle ju inte scalpers köpa upp och sälja vidare. Om folk inte skulle köpa så dör ju scalpersmarknaden.

Men det är en otroligt tråkig utveckling.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fy fan vad sne jag blir alltså. Skulle vilja "muay thai" a hela bunten scalpers. Nästan...

Nej men vilken jäkla tragisk utveckling alltså.

Skrivet av AndyZedd:

Gillar den när han skriver ps5 disc edition billigt och priset 8000
Tyvärr är den siste idioten inte född

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här börjar ju vara ett problem på riktigt. Men samtidigit måste ju marknaden för det finnas, annars skulle ju inte scalpers köpa upp och sälja vidare. Om folk inte skulle köpa så dör ju scalpersmarknaden.

Men det är en otroligt tråkig utveckling.

Jag har inte fb, men annars kan ett tips vara att följa webbhallen och bli medlem (om man redan inte är det), sedan ha is i magen och invänta nästa leverans, sen snabbt boka in en. Ser också att de tagit bort ps5 på deras hemsida så något är ju på väg att hända. Gäller bara att bara beredd nu

Precis, det man kan göra är att låta bli att betala dessa överpriser, för med lite tur kanske de returneras om de inte får den såld.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av magma:

Jag har inte fb, men annars kan ett tips vara att följa webbhallen och bli medlem (om man redan inte är det), sedan ha is i magen och invänta nästa leverans, sen snabbt boka in en. Ser också att de tagit bort ps5 på deras hemsida så något är ju på väg att hända. Gäller bara att bara beredd nu

Precis, det man kan göra är att låta bli att betala dessa överpriser, för med lite tur kanske de returneras om de inte får den såld.

Dom får den mest troligt såld så det där med returnera kan du nog glömma. Men jag fattar inte att dom orkar. Visst dom tjänar någon tusing på det men inte mer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Dom får den mest troligt såld så det där med returnera kan du nog glömma. Men jag fattar inte att dom orkar. Visst dom tjänar någon tusing på det men inte mer.

Kul att det börjar dyka upp bundles också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Finns i lager på Netonnet, annnnnd go!

Inaktiv

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Såg det skrevs att det fanns i lager på netonnet men lägger en länk så ni snabbt kan beställa innan de tar slut.

Edit: Och där var den slut

Skriv svar