CD Projekt är nöjda med Cyberpunk 2077:s nuvarande prestanda

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Visst kan man jämföra Cyberpunk 2077 med Deus Ex på flera plan men om man förväntade sig Deus Ex så kan man nog lätt bli besviken. Som någon sa är detta primärt ett FPS med inslag av RPG, inte tvärtom. Sen hur väl detta har marknadsförts kan man ju undra men så är det.

Själv hade jag inga speciella förväntningar på innehållet då jag undvek alla trailers sedan typ 2017 så det enda jag visste var temat och utvecklarna vilket i sig fick stå för min hype. Spelade på PC på release, för den som undrar, och hade en väldigt bra upplevelse. Världen, karaktärerna, sidouppdragen och grafiken var väldigt bra. Märkte ganska snabbt att det inte var något större djup i RPG:andet men det var ingenting som störde min upplevelse. För mig var det mest smågrejer som att minimapen var för inzoomad när man kör bil så man alltid missade när man skulle svänga, samt att stödet för 21:9-skärmar hade några buggar men det var alltid snabbt fixat.

Detta spelet var enormt hypat och beroende på vad man har för preferenser, förväntningar och hårdvara kan jag förstå att man kan ge detta spel allt från 1/5 till 5/5 men för mig blev det en fullpoängare. Återvänder gärna till Night City när det kommit lite mer att göra

Fast CD Projekt Red själva kallade det ett RPG fram till 2019 någon gång, så det är inte särskilt konstigt att förväntningarna byggs upp kring det. Att de (relativt sent) under utvecklingen av spelet ändrar en så vital del som spelets beskrivna genre känns... inte särskilt snyggt.

Skrivet av Oakenborn:

Jag har sett några videos på just poliserna. Att dom kan spawna bakom dig i ett rum där du vaktar ingången till exempel. Buggar av det slaget tar mig ur inlevelsen i spel direkt. Men som du säger så kanske det är bättre nu.

Av det jag har sett av spelet får jag samma känsla. En ganska livlös värld med några få undantag. Lite samma känsla som jag fick när jag spelade igenom första Watch Dogs. Det finns mångs npcs med olika röster, kläder och kroppsformer som göra en massa olika saker men dom känns jättemycket som statister eller vad man ska säga. En känsla jag sällan får i exempelvis Bethesdas spel även om npcs i deras spel har dåliga animationer och stela ansikten. Vet inte exakt vad det beror på. Kanske att dom verkar ha liv.

Ja, det var verkligen helt vansinnigt hur dåligt det systemet funkade i tidigare versioner av spelet.

Med allt detta sagt så hade jag ändå hyfsat kul i spelet - det är en öppen värld där man kan leka någorlunda, och det är flera aspekter av berättandet och spelvärlden jag trots allt gillar. Och som jag var inne på tidigare (och andra nämnt i tråden med) - bitarna där man kan smyga runt och vara taktisk höjer spelet. Jag hade dock personligen velat se bra mycket mer sådant, och fler alternativ till strid överhuvudtaget. (Alltifrån fler övertalningsmöjligheter i dialog, till att släppa in sömngas i ventilationssystem, till att låsa in folk i något utrymme/låsa ute folk från platser man vill åt, etc. etc.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad är problemet då?

Att spelet som släpptes saknade en stor del av det innehåll som hade utlovats.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Att spelet som släpptes saknade en stor del av det innehåll som hade utlovats.

Som t ex? (Förutom wallrunning som dom meddelade om för längre sen)
(Observera att jag inte säger att du har fel, vill bara veta vad)

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Att spelet som släpptes saknade en stor del av det innehåll som hade utlovats.

Jag har knappt sett några videos innan jag började spela det. Jag rekommenderar samma sak till dig så slipper du bli besviken.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Nej, absolut inte. /s
Har själv (på PC, med en 5900X och ett 3080) upplevt en drös buggar, från T-posande NPCer och player character (när man åker i fordon), till objekt, fordon och NPCer som faller genom marken, quests som inte progressar, items som inte går att plocka upp, otaliga fysikmotorproblem, o.s.v. o.s.v.

I ett spel som redan saknar den inlevelsen många hade hoppats på (för mig personligen känns ex. NPCer som inte är knutna till storyn och/eller har lagts individuellt krut på extremt livlösa och tråkiga, TES IV: Oblivion känns ju rent naturligt och fullt av liv i jämförelse) accentuerar buggarna det än kraftigare - det blir en parodi på sig självt.

Därutöver saknar jag många RP-delar som hade ökat inlevelsen mycket i förhållande till vilka medel som torde krävas för att implementera. Mer varierande och intressant cyberware, som dessutom påverkar ens utseende, är en grej jag saknar. Modifiering (så väl under huven som estetiskt) av fordon är en annan.

Kul att äntligen träffa på en person som SPELAT Cyberpunk 2077 på allvar och inte är nöjd med upplevelsen tack vare buggar. Jag har ju också upplevt alla de där buggarna du nämnde efter så många timmar jag varit i spelet men kan inte dela din åsikt att Cyberpunk saknar inlevelse. På mig har spelet sjukt stor inlevelse. Ibland vill jag bara starta upp spelet för att gå på gatorna och uppskatta djupet i arkitekturen. Visst är 90% av spelets uppdrag mer eller mindre copy paste, men så verkar regeln vara för många stora spel som villa fylla med innehåll och här tycker jag Cyberpunk 2077 gjort betydligt mer för att skapa unikhet trots repetition än spel som Just Cause 3 (154 timmar) och RAGE 2 (25 timmar) som jag också har spelat rätt mycket.

Modifiering av fordon hade varit väldigt trevligt och att införa drive by shooting när man sitter i bilen. Jag är förundrad över att de implementerar ett dynamiskt level up system för kondition, så att om man springer mer blir man bättre på att springa snabbare och längre sträckor men IGNORERAR totalt att erbjuda en fordonsskicklighet level up. Ju mer man kör och navigerar med bilar ju bättre borde ens karaktär bli att hantera fordonet. Och jag vill köra flygande bilar!

Nå, kul att träffa på en kritiker som vet vad du talar om. Det är inte varje dag 😊

Inaktiv
Skrivet av miffot:

Själv tycker jag det är ett av årets sämsta spel, dels för allt som är scriptat, inga val som har betydelse och generellt riktigt tråkigt rpg, spelat igenom en gång gjorde allting.

Kommer aldrig mera röra detta dessvärre, hoppas på större lucka till 2:an om ett sånt kommer komma ens.

Haha, har sjukt svårt att tro att du talar sanning. "spelat igenom en gång gjorde allting", så du har spelat Cyberpunk 2077 i ca 100 timmar - vilket är tiden det tar att göra allting med en karaktär - och sedan säga att spelet är "årets sämsta"? Kan du inte bara säga som det är: Du spelade igenom spelets huvudstory och på svårighetsgrad EASY, på ca 20 timmar.

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Det är den bilden jag har fått av spelet. Fps kan vara kul också men jag gillar att smyga, hacka och använda lockpicks för att ta mig dit jag ska.

Tjena Oakenborn! Jag kan tryggt garantera att du kan spela Cyberpunk 2077 som värsta hemligspionen och döda få om ens några de flesta gånger. Efter sådär 150 timmar in i spelet tröttande jag på att vara konan barbaren och slakta fienden till vänster och höger under diverse gutturala läten som väckte liv på alla. Så jagsadlade om till pacifistisk datahacker.

Denna sida av Cyberpunk 2077 är väldigt utarbetat och den vilar på att du gräver ner dig i rätt många tekniska egenskaper och förmågor som tillslut gör dig extremt farlig utan att någonsin avfyra en kula. Visst, detta är inte lika lätt som att panga loss eller hugga med svärd, men när du blir bra på det fungerar det mycket bra. Cyberpunks motor fungerar på så sätt att så länge som en fiende eller kamera inte sett dig så aktiveras inget larm. Visserligen blir fiender oroliga när de hittar döda/medvetslösa kroppar över allt och de tar gärna och kollar vad som pågår om de hör ett ljud från dina fötter. Men så länge de inte direkt sett dig kan du förbli pacifistisk spiondatahacker.

Kolla youtube videos över att vara hacker för att klara spelet, så kanske du blir nyfiken 😊

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Haha, har sjukt svårt att tro att du talar sanning. "spelat igenom en gång gjorde allting", så du har spelat Cyberpunk 2077 i ca 100 timmar - vilket är tiden det tar att göra allting med en karaktär - och sedan säga att spelet är "årets sämsta"? Kan du inte bara säga som det är: Du spelade igenom spelets huvudstory och på svårighetsgrad EASY, på ca 20 timmar.

Dessvärre inte, ville ge det en chans, och när jag var färdig reflektera över spelet kom jag fram till just en tanke *detta var sjukt dåligt spel* spelat det i 67 timmar.

Edit: att säga årets sämsta var fel, årtiondets sämsta spel passar bättre.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Själv tycker jag det är ett av årets sämsta spel, dels för allt som är scriptat, inga val som har betydelse och generellt riktigt tråkigt rpg, spelat igenom en gång gjorde allting.

Kommer aldrig mera röra detta dessvärre, hoppas på större lucka till 2:an om ett sånt kommer komma ens.

Sex olika slut ju, uppenbarligen så har vissa val någon sorts betydelse.

Skrivet av miffot:

Dessvärre inte, ville ge det en chans, och när jag var färdig reflektera över spelet kom jag fram till just en tanke *detta var sjukt dåligt spel* spelat det i 67 timmar.

Edit: att säga årets sämsta var fel, årtiondets sämsta spel passar bättre.

Hur kan du orka ta dig igenom 67 timmar i årtiondets sämsta spel? Låter ju nästan som du ljuger litegranna. ;D

Jag hade aldrig gett det jag räknar som årtiondets sämsta spel mer än en timme. Inte en jävla chans.

Medlem
Skrivet av spikes:

Sex olika slut ju, uppenbarligen så har vissa val någon sorts betydelse.

Hur kan du orka ta dig igenom 67 timmar i årtiondets sämsta spel? Låter ju nästan som du ljuger litegranna. ;D

Jag hade aldrig gett det jag räknar som årtiondets sämsta spel mer än en timme. Inte en jävla chans.

Mhm, när du kommer till slutet, där har du valen annars i spelet Nada, inge val alls.

Som jag skrev ville ge det en ärlig chans, sen får du tro vad du vill, inte så dina känslor påverkar mig direkt

Ha det gott min vän.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Mhm, när du kommer till slutet, där har du valen annars i spelet Nada, inge val alls.

Som jag skrev ville ge det en ärlig chans, sen får du tro vad du vill, inte så dina känslor påverkar mig direkt

Ha det gott min vän.

Helt sjukt att spendera så mkt tid på årtiondets sämsta spel iaf. Machosist? ;D Hehehehe

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Kul att äntligen träffa på en person som SPELAT Cyberpunk 2077 på allvar och inte är nöjd med upplevelsen tack vare buggar. Jag har ju också upplevt alla de där buggarna du nämnde efter så många timmar jag varit i spelet men kan inte dela din åsikt att Cyberpunk saknar inlevelse. På mig har spelet sjukt stor inlevelse. Ibland vill jag bara starta upp spelet för att gå på gatorna och uppskatta djupet i arkitekturen. Visst är 90% av spelets uppdrag mer eller mindre copy paste, men så verkar regeln vara för många stora spel som villa fylla med innehåll och här tycker jag Cyberpunk 2077 gjort betydligt mer för att skapa unikhet trots repetition än spel som Just Cause 3 (154 timmar) och RAGE 2 (25 timmar) som jag också har spelat rätt mycket.

Modifiering av fordon hade varit väldigt trevligt och att införa drive by shooting när man sitter i bilen. Jag är förundrad över att de implementerar ett dynamiskt level up system för kondition, så att om man springer mer blir man bättre på att springa snabbare och längre sträckor men IGNORERAR totalt att erbjuda en fordonsskicklighet level up. Ju mer man kör och navigerar med bilar ju bättre borde ens karaktär bli att hantera fordonet. Och jag vill köra flygande bilar!

Nå, kul att träffa på en kritiker som vet vad du talar om. Det är inte varje dag 😊

Tack! Jag som spelare är ganska känslig för det där med inlevelse - när upplevelsen blir ojämn på något sätt brukar jag reagera ganska hårt, kanske lite mer än en del andra, och jag tyckte att buggarna och de i mina ögonen livlösa NPCerna (samt ex. det där med att det syns mängder fordon vid horisonten när man kör bil - fordon som helt enkelt försvinner när man kommer närmare) förstör spelet mer än det "borde" göra. Jag är mindre känslig för det visuella, och ansåg det spelbart med 60FPS @ 1080p. Däremot var prestandan i 1.0 och även i 1.1 ganska skakig, ray-tracing kräver verkligen brutala mängder resurser jämfört med det avstängt.

Sen tyckte jag inventoryt och crafting-systemet var under all kritik, och det finns mycket tillägg spelet hade mått bra av i mina ögon. Visst är staden vacker, världsdesignen gillar jag. Även de NPCer som blivit individuellt skapade och polerade är i många fall riktigt bra. Däremot är det tråkigt att det bara finns en handfull byggnader att faktiskt gå in i - några affärer och en bunt storyrelaterade hus. Visst är en del av dem ganska stora, men jag hade velat leka runt i mer "normala" miljöer också, som egentligen inte fyller något "syfte" vad gäller story eller uppdrag.

Och jag får väl poängtera igen, att trots all min kritik så köpte jag ändå spelet väldigt tidigt (inte dag 1), och jag avsåg aldrig att lämna tillbaka det. För trots att jag upplevde det som buggigt och alldeles för själlöst mot vad jag hade velat, så hade jag ändå ganska roligt, och jag gillade världen och storykaraktärerna. (Med undantaget Johnny, möjligtvis.)

Skrivet av anon_319967:

Tjena Oakenborn! Jag kan tryggt garantera att du kan spela Cyberpunk 2077 som värsta hemligspionen och döda få om ens några de flesta gånger. Efter sådär 150 timmar in i spelet tröttande jag på att vara konan barbaren och slakta fienden till vänster och höger under diverse gutturala läten som väckte liv på alla. Så jagsadlade om till pacifistisk datahacker.

Denna sida av Cyberpunk 2077 är väldigt utarbetat och den vilar på att du gräver ner dig i rätt många tekniska egenskaper och förmågor som tillslut gör dig extremt farlig utan att någonsin avfyra en kula. Visst, detta är inte lika lätt som att panga loss eller hugga med svärd, men när du blir bra på det fungerar det mycket bra. Cyberpunks motor fungerar på så sätt att så länge som en fiende eller kamera inte sett dig så aktiveras inget larm. Visserligen blir fiender oroliga när de hittar döda/medvetslösa kroppar över allt och de tar gärna och kollar vad som pågår om de hör ett ljud från dina fötter. Men så länge de inte direkt sett dig kan du förbli pacifistisk spiondatahacker.

Kolla youtube videos över att vara hacker för att klara spelet, så kanske du blir nyfiken 😊

Då förutsätter jag verkligen att de har förbättrat AIn, om inte annat, i de senare versionerna - när man oskadliggjorde någon med quickhacks i min genomspelning (och innan vi kommer in på det där "hur mycket har du spelat då?"-skitsnacket som tråden börjat innehålla lade jag över 100 timmar upp till version 1.1) tyckte jag det i princip var totalt omöjligt att inte bli upptäckt, oavsett hur dold du var eller hur mycket poäng du pumpat in i relaterade perks. I en del fall gick larmnivån upp direkt, och i andra kom en detection-mätare upp som inte gick att avbryta.

Att köra ljuddämpat och icke-dödliga kulor fungerade oftare (alternativt att smyga sig upp bakom någon och oskadliggöra dem, plus att givetvis neutralisera saker som övervakningskameror) när jag spelade, men du får det att låta som att det är hur utförligt som helst i det smygande avseendet - något som verkligen inte stämmer överens med min upplevelse av spelet.

Jämfört med spel som Deus Ex-serien, eller för den delen Splinter Cell-serien, så känns det som att Cyberpunk 2077 ligger i märkbart lä. Och vi kommer tillbaka att CD Projekt Red gått från att kalla spelet ett RPG till ett action-adventure. Stealth nämns förvisso inte i något av fallen, men RPG signalerar ju att spelaren ska kunna göra val på ett sätt action-adventure kanske inte associeras med på samma sätt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Tjena Oakenborn! Jag kan tryggt garantera att du kan spela Cyberpunk 2077 som värsta hemligspionen och döda få om ens några de flesta gånger. Efter sådär 150 timmar in i spelet tröttande jag på att vara konan barbaren och slakta fienden till vänster och höger under diverse gutturala läten som väckte liv på alla. Så jagsadlade om till pacifistisk datahacker.

Denna sida av Cyberpunk 2077 är väldigt utarbetat och den vilar på att du gräver ner dig i rätt många tekniska egenskaper och förmågor som tillslut gör dig extremt farlig utan att någonsin avfyra en kula. Visst, detta är inte lika lätt som att panga loss eller hugga med svärd, men när du blir bra på det fungerar det mycket bra. Cyberpunks motor fungerar på så sätt att så länge som en fiende eller kamera inte sett dig så aktiveras inget larm. Visserligen blir fiender oroliga när de hittar döda/medvetslösa kroppar över allt och de tar gärna och kollar vad som pågår om de hör ett ljud från dina fötter. Men så länge de inte direkt sett dig kan du förbli pacifistisk spiondatahacker.

Kolla youtube videos över att vara hacker för att klara spelet, så kanske du blir nyfiken 😊

Kul att höra. Nu blev jag faktiskt lite sugen att prova


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Fast CD Projekt Red själva kallade det ett RPG fram till 2019 någon gång, så det är inte särskilt konstigt att förväntningarna byggs upp kring det. Att de (relativt sent) under utvecklingen av spelet ändrar en så vital del som spelets beskrivna genre känns... inte särskilt snyggt.

Så var det (fick jag höra senare) men jag undvek som sagt det mesta om detta spel efter att det utannonserades så jag hade ingen större aning om hur mycket RPG det skulle bli och hade därför inga förväntningar på det heller. Men jag förstår att det måste känts tråkigt för många som såg fram emot ett matigt RPG med val som har stor inverkan på världen etc

Medlem
Skrivet av spikes:

Helt sjukt att spendera så mkt tid på årtiondets sämsta spel iaf. Machosist? ;D Hehehehe

Det får du tycka.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd

Jag är nog bara i början på cyberpunk men har tappat bilen. Nu gör jag nått där man ska hämta in cabs runtom i staden. Måste man göra det för att få bilen igen?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är nog bara i början på cyberpunk men har tappat bilen. Nu gör jag nått där man ska hämta in cabs runtom i staden. Måste man göra det för att få bilen igen?

Finns en "summon vehicle"-knapp (V på PC), bara att trycka på den så borde din bil komma åkandes till dig. Går att hålla inne för att välja bil om du äger flera. När jag spelade förekom det ibland en bugg att funktionen inte fungerade (som om man vore inomhus), en reload brukade lösa det problemet.

Om du menar taxin/taxibilarna så behöver du leta upp den/dem igen om du tappar bort den/dem.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Finns en "summon vehicle"-knapp (V på PC), bara att trycka på den så borde din bil komma åkandes till dig. Går att hålla inne för att välja bil om du äger flera. När jag spelade förekom det ibland en bugg att funktionen inte fungerade (som om man vore inomhus), en reload brukade lösa det problemet.

Om du menar taxin/taxibilarna så behöver du leta upp den/dem igen om du tappar bort den/dem.

Ok har fastnat där på typ den 6e eller 7e taxibilen där en massa kommer och skjuter på dig. Det spelar ingen roll hur mycket jag skjuter på dom. Dom vägrar dö! Ska man fly därifrån eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok har fastnat där på typ den 6e eller 7e taxibilen där en massa kommer och skjuter på dig. Det spelar ingen roll hur mycket jag skjuter på dom. Dom vägrar dö! Ska man fly därifrån eller?

Jag vill minnas att den bara var rent förbannat seg (i.e. testa tyngre vapen om du har), men jag vågar inte lova något - det var ett tag sedan jag spelade.
Däremot var den questlinen (utan att spoila mer i tråden här nu) rätt buggig. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Jag vill minnas att den bara var rent förbannat seg (i.e. testa tyngre vapen om du har), men jag vågar inte lova något - det var ett tag sedan jag spelade.
Däremot var den questlinen (utan att spoila mer i tråden här nu) rätt buggig. :/

Behöver man göra den för att få tillbaka bilen?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Behöver man göra den för att få tillbaka bilen?

Inte vad jag vill minnas, men du kan behöva vänta lite.
Vet inte om det är kopplat till level, ingame-tid eller någon/några andra quest(s), men jag är hyfsat säker på att du inte måste göra den questkedjan. Inte 100% dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har knappt sett några videos innan jag började spela det. Jag rekommenderar samma sak till dig så slipper du bli besviken.

Nå, jag hade kul men spelet var knappast vad som hade utlovats. Oh well, live and learn.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Riktigt kul ock bra spel, körde igenom vid release på en XSX

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Då förutsätter jag verkligen att de har förbättrat AIn, om inte annat, i de senare versionerna - när man oskadliggjorde någon med quickhacks i min genomspelning (och innan vi kommer in på det där "hur mycket har du spelat då?"-skitsnacket som tråden börjat innehålla lade jag över 100 timmar upp till version 1.1) tyckte jag det i princip var totalt omöjligt att inte bli upptäckt, oavsett hur dold du var eller hur mycket poäng du pumpat in i relaterade perks. I en del fall gick larmnivån upp direkt, och i andra kom en detection-mätare upp som inte gick att avbryta.

Att köra ljuddämpat och icke-dödliga kulor fungerade oftare (alternativt att smyga sig upp bakom någon och oskadliggöra dem, plus att givetvis neutralisera saker som övervakningskameror) när jag spelade, men du får det att låta som att det är hur utförligt som helst i det smygande avseendet - något som verkligen inte stämmer överens med min upplevelse av spelet.

Jämfört med spel som Deus Ex-serien, eller för den delen Splinter Cell-serien, så känns det som att Cyberpunk 2077 ligger i märkbart lä. Och vi kommer tillbaka att CD Projekt Red gått från att kalla spelet ett RPG till ett action-adventure. Stealth nämns förvisso inte i något av fallen, men RPG signalerar ju att spelaren ska kunna göra val på ett sätt action-adventure kanske inte associeras med på samma sätt.

Nu kan jag aldrig säga så mycket om de tidigare versionerna och att smyga. Jag blev förälskad i en katana i början av spelandet och använde denna som huvudvapen i kombination med slowmotion hårdvara de mesta av min första tids genomspelning.

Det enda jag kan säga är att fienden ser jävligt bra i spelet så det finns inga förmildrande omständigheter om man springer rakt in i lejonens kula. Nu vet jag inte om du gjorde så. Själv brukade jag hacka mig in i videokameror samt försiktigt navigera utkanten av fiendeplatser för att pin-pointa så många fiender som möjligt så att de inte skulle överraska mig. Sedan började jag plocka av dem en efter en. Kortslöt de jag inte kunde nå. Distraherade andra för att kunna nå dem bakifrån och göra dem medvetslösa. Över allt finns containrar och annat liknande där man kan slänga in kropparna (jag har för mig att en normalstor container rymmer tre kroppar 😉).

Såklart finns det riktigt svåra ställen för smygande. En byggnad ägt av Maelstrom där man skulle rädda en kvinna som hölls mot sin vilja som riperdock. Det var på denna plats som jag upptäckte en GIGANTISK lucka i spelets programmering. För att göra det lite lättare att hålla sig dold så har man en liten tidsfrist från det att man blir sedd tills man blir officiellt upptäckt. Denna tidsfrist långsammas ner när man använder slowmotion hårdvara. Så spontant började jag istället för att vara smygande pacifist vara slowmotion pacifist där jag kunde springa förbi kameror utan att de hann reagera och kunde springa fram till fiender från sidan, gå bakom och sedan knocka dem medvetslösa. Detta passade bättre för min oroliga själ.

Dock uppstod ett nytt problem. Eftersom man inte både kan ha slowmotion implantat och dekrypteringimplantat samtidigt och jag behövde dekrypteringimplantat för att tjäna någorlunda bra med pengar på sidouppdragen så hamnade jag i en uppenbar konflikt. Någonstans här så tröttnade jag på att spela som försiktig pacifist och gick tillbaka till det gamla beprövade: att masslakta många gäng på kort tid, ta deras vapen och sälja det för snabb vinst hos de många terminaler som finns i staden 😁

Nu på sommarrean köpte jag Deus EX: MD. Ska bli kul att testa det när alla lovordat den upplevelsen så mycket.

Inaktiv
Skrivet av miffot:

Dessvärre inte, ville ge det en chans, och när jag var färdig reflektera över spelet kom jag fram till just en tanke *detta var sjukt dåligt spel* spelat det i 67 timmar.

Edit: att säga årets sämsta var fel, årtiondets sämsta spel passar bättre.

Ok, My bad. Jag beklagar.

Avstängd

Detta kan vara det sämsta jag spelat för fiender dör ju inte även om man skjuter 300000000 kulor i dessa. Nä tacka vet jag AC valhalla där du kan lönnmörda folk med ditt blade.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Detta kan vara det sämsta jag spelat för fiender dör ju inte även om man skjuter 300000000 kulor i dessa. Nä tacka vet jag AC valhalla där du kan lönnmörda folk med ditt blade.

Tänk på att fiender e lvl baserade i områden


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nå, jag hade kul men spelet var knappast vad som hade utlovats. Oh well, live and learn.

Få spel är ju nice vid release, tar oftast år innan dom känns stadiga och nice. Menar, hur lång tid tog det innan witcher3 faktiskt blev såpass fett som det är idag?

När jag läser trådar här dock så känns det som jag det enda stora problemet jag hade var låg fps. Men jag har bara ett 1070 och kör 1440p med. Samt en av bilarna i taxi questen där en bil vägrade patha vidare utan bara stod och krockade med ngt förevigt, löste sig genom att krocka in i den med sin egen bil bara så var allt fine.

Kommer garanterat att traska tillbaka in i night city när jag fått mitt 3080. (LOL OM JAG FÅR DET HAHA! FUCK YOU ELGIGANTEN!)

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Nu kan jag aldrig säga så mycket om de tidigare versionerna och att smyga. Jag blev förälskad i en katana i början av spelandet och använde denna som huvudvapen i kombination med slowmotion hårdvara de mesta av min första tids genomspelning.

Det enda jag kan säga är att fienden ser jävligt bra i spelet så det finns inga förmildrande omständigheter om man springer rakt in i lejonens kula. Nu vet jag inte om du gjorde så. Själv brukade jag hacka mig in i videokameror samt försiktigt navigera utkanten av fiendeplatser för att pin-pointa så många fiender som möjligt så att de inte skulle överraska mig. Sedan började jag plocka av dem en efter en. Kortslöt de jag inte kunde nå. Distraherade andra för att kunna nå dem bakifrån och göra dem medvetslösa. Över allt finns containrar och annat liknande där man kan slänga in kropparna (jag har för mig att en normalstor container rymmer tre kroppar 😉).

Såklart finns det riktigt svåra ställen för smygande. En byggnad ägt av Maelstrom där man skulle rädda en kvinna som hölls mot sin vilja som riperdock. Det var på denna plats som jag upptäckte en GIGANTISK lucka i spelets programmering. För att göra det lite lättare att hålla sig dold så har man en liten tidsfrist från det att man blir sedd tills man blir officiellt upptäckt. Denna tidsfrist långsammas ner när man använder slowmotion hårdvara. Så spontant började jag istället för att vara smygande pacifist vara slowmotion pacifist där jag kunde springa förbi kameror utan att de hann reagera och kunde springa fram till fiender från sidan, gå bakom och sedan knocka dem medvetslösa. Detta passade bättre för min oroliga själ.

Dock uppstod ett nytt problem. Eftersom man inte både kan ha slowmotion implantat och dekrypteringimplantat samtidigt och jag behövde dekrypteringimplantat för att tjäna någorlunda bra med pengar på sidouppdragen så hamnade jag i en uppenbar konflikt. Någonstans här så tröttnade jag på att spela som försiktig pacifist och gick tillbaka till det gamla beprövade: att masslakta många gäng på kort tid, ta deras vapen och sälja det för snabb vinst hos de många terminaler som finns i staden 😁

Nu på sommarrean köpte jag Deus EX: MD. Ska bli kul att testa det när alla lovordat den upplevelsen så mycket.

Nja, vad gäller quickhacks gick det verkligen inte att hålla sig dold - jag blev upptäckt i vilket mörkt och oövervakat hörn jag än hade förskansat mig i när jag använde mina quickhacks (short circuit, contagion, overheat eller system reset som exempel). Men det är som jag tidigare varit inne på inte omöjligt att ex. AI och detektering förbättrats sedan release. Och vad gäller flera questområden funkar smygandet bättre, där det (som du säger) finns kylskåp (1 kropp), små containrar (2 kroppar) och större containrar (3 kroppar) så det räcker till alla. ^^

Jag tycker dock fortfarande funktionaliteten är alldeles för simpel, och att quickhacks inte var mer kompatibla med en smygande spelstil kändes rätt trist när jag spelade. Att slänga på ljuddämpare och icke-dödliga kulor på ett tungt prickskyttegevär var ju i alla fall någorlunda effektivt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Nja, vad gäller quickhacks gick det verkligen inte att hålla sig dold - jag blev upptäckt i vilket mörkt och oövervakat hörn jag än hade förskansat mig i när jag använde mina quickhacks (short circuit, contagion, overheat eller system reset som exempel). Men det är som jag tidigare varit inne på inte omöjligt att ex. AI och detektering förbättrats sedan release. Och vad gäller flera questområden funkar smygandet bättre, där det (som du säger) finns kylskåp (1 kropp), små containrar (2 kroppar) och större containrar (3 kroppar) så det räcker till alla. ^^

Jag tycker dock fortfarande funktionaliteten är alldeles för simpel, och att quickhacks inte var mer kompatibla med en smygande spelstil kändes rätt trist när jag spelade. Att slänga på ljuddämpare och icke-dödliga kulor på ett tungt prickskyttegevär var ju i alla fall någorlunda effektivt.

Ju mer jag lyssnar på dig ju mer inser jag Cyberpunk 2077s brister. Det var faktiskt en spontan tanke jag hade medan jag spelade. De klarar av att göra många moment av spelet ok - men det blir aldrig den där önskestandarden. Om stiderna var som CoD då skulle det vara UNDERBART. Om bilåkandet var som Need for Speed Underground så skulle det vara UNDERBART. med mera. Men det når aldrig riktigt det där.

Nu har jag hunnit spela Deus Ex lite grann och kan ju direkt säga att en orsak till att fiender har svårt att upptäcka en kan att ha med att man är OSYNLIG 🤣. Nå, jag förstår varför vissa skulle önska att Cyberpunk hade Deus Ex smygfunktioner.

Ett slags stort klagomål på Cyberpunk som jag aldrig lagt fram tidigare är bristen på att analysera Braindance för att klara spelet. Det är några få sådana men Braindance var faktiskt något jag verkligen gillade att vara i och försöka luska ut ledtrådar. Mer av detta skulle vara trevligt.

123
Skriv svar