Sony köper finska Returnal-studion

Medlem
Skrivet av Patashnic:

No harm intended. Var en lite skojigt infall på diskussionen om hur fansen tror Sony vs MS hanterar sina uppköp.

Jag kunde nog ha formulerat mig lite annorlunda för jag var faktiskt inte så purken som jag verkade, jag ser ut som en riktig jävla surgubbe ser jag nu Måste bara beklaga.

Medlem

Det är ju lite så lol.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Var det inte Sony som förvärvade sig studios med "goda samtal, kontakter och kramar"?

Hahaha jag minns det inlägget!

Medlem

De gör bra spel, Outland är superbt.

Medlem

Returnal är bra men tycker att Risk of Rain 2 gjorde det där bättre.
Föredrar Resogun och Nex Machina, det var jävligt bra spel. Hoppas på något nytt i den stilen även om det inte känns särskilt troligt efter "arcade is dead"-snacket.

Avstängd

En studio, flera studior

Just sayin😎

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Sony köpte Psygnosis innan PS1 släpptes, så dom hade någon att göra PS1-spel åt dom. Psygnosis var något av en gigant på den tiden tack vare spelen dom hade släppt till Amigan och släppte många spel till PS1, främst Wipeoutserien.

25 år senare så la dom ner Psygnosis, undrar hur lång tid det kommer ta innan dom lägger ner Housemarque?

Vet inte om du är sarkastisk, men 25 år är väl ganska bra, eller?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vill minnas att Housmarque hade nåt sjyst snowboardspel i slutet på 90 - början på 2000-talet? Annars har jag nog inte spelat nåt av deras spel. Returnal ser dock bra ut.

Du är rätt ute. Men Supreme snowboarding hade jag på PC tror jag, men det var inget vidare känsla.

Transworld snowboarding däremot är underbart på OG xbox, och är ett av få jag saknar back-compat för. Det närmaste tony hawk pro skater 2 på snö som funnits.

Åh ... nu måste jag nog gräva fram det.

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Var det inte Sony som förvärvade sig studios med "goda samtal, kontakter och kramar"?

Detta motbevisar inte den tesen!!

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Detta motbevisar inte den tesen!!

Det fanns aldrig några bevis för tesen från första början så ett motbevis är överflödig

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Det fanns aldrig några bevis för tesen från första början så ett motbevis är överflödig

Har febrilt försökt hitta inlägget vi pratar om men utan att lyckas.

Förstår om vissa inte hänger med, men kul att några av er tycks minnas det i alla fall!

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har febrilt försökt hitta inlägget vi pratar om men utan att lyckas.

Förstår om vissa inte hänger med, men kul att några av er tycks minnas det i alla fall!

#4119290

Den tråden kanske?

Den var skoj iaf.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

#4119290

Den tråden kanske?

Den var skoj iaf.

Du är en pärla! Nu fick man sig ett gott skratt igen!

Medlem

Men de kommer fortsätta släppa spel till PC?

Medlem

När kommer Returnal till Xbox Series/One då?

Skämt och sido. Samma sak var ju, är fortfarande, efter Bethesda köpet "Spel journalister" på siter tror ju fortfarande på att Starfield kommer till PlayStation. Fast Xbox flera gånger, till och med Sarah Bond bitchslap:a dem och p-ies med 'Yes it's exclusive to Xbox'.

Så här kan världen vara. Stora företag köper stora och små företag. Små företag köper mindre små företag. Små företag går ihop med små företag för att bli lite större små företag.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

När kommer Returnal till Xbox Series/One då?

Skämt och sido. Samma sak var ju, är fortfarande, efter Bethesda köpet "Spel journalister" på siter tror ju fortfarande på att Starfield kommer till PlayStation. Fast Xbox flera gånger, till och med Sarah Bond bitchslap:a dem och p-ies med 'Yes it's exclusive to Xbox'.

Så här kan världen vara. Stora företag köper stora och små företag. Små företag köper mindre små företag. Små företag går ihop med små företag för att bli lite större små företag.

Jag kräver en poll på förstasidan nu. "Kommer Housemarques nästa spel till Xbox?".

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag kräver en poll på förstasidan nu. "Kommer Housemarques nästa spel till Xbox?".

Tråkigt att xbox fanboys inte kan se skillnaden på att xbox köper upp typ 20 studios på 2-3 år som va tredje parts studios.

Housemarque har mer eller mindre varit exklusiva till playstation i 20 år redan.

Avstängd
Skrivet av Neverwild:

Tråkigt att xbox fanboys inte kan se skillnaden på att xbox köper upp typ 20 studios på 2-3 år som va tredje parts studios.

Housemarque har mer eller mindre varit exklusiva till playstation i 20 år redan.

Xbox är desperata för dom släpper långt ifrån lika bra spel som Sony gör.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tråkigt att xbox fanboys inte kan se skillnaden på att xbox köper upp typ 20 studios på 2-3 år som va tredje parts studios.

Housemarque har mer eller mindre varit exklusiva till playstation i 20 år redan.

Äh, varför så seriös?

Bethesda-köpet är inget att hänga läpp för. Sony kontrar säkert massivt tids nog. Vi får se hur det kommer låta då.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Äh, varför så seriös?

Bethesda-köpet är inget att hänga läpp för. Sony kontrar säkert massivt tids nog. Vi får se hur det kommer låta då.

Tycker bara det är tråkigt när folk inte ser skillnaden.
Jag bryr mig inte nämnvärt om Bethesda, har spelat ut typ 3 spel utav dom.
Försökt spelat en del andra men dom har inte varit tillräckligt bra för att orka spela igenom.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tycker bara det är tråkigt när folk inte ser skillnaden.
Jag bryr mig inte nämnvärt om Bethesda, har spelat ut typ 3 spel utav dom.
Försökt spelat en del andra men dom har inte varit tillräckligt bra för att orka spela igenom.

Din poäng är ju att "folk stängs ute" när MS köper etablerade studios, vilket är ett ganska trött argument då det aldrig tidigare har varit enklare att komma åt Xbox-exklusiva spel. Du behöver inte ens köpa konsolen längre, vilket folk tycks se som något av det värsta man kan göra. Köpa en Xbox? Hemska tanke.

Bra. Då drabbar ju inte Bethesda-köpet dig personligen i alla fall. Allt gott.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Din poäng är ju att "folk stängs ute" när MS köper etablerade studios, vilket är ett ganska trött argument då det aldrig tidigare har varit enklare att komma åt Xbox-exklusiva spel. Du behöver inte ens köpa konsolen längre, vilket folk tycks se som något av det värsta man kan göra. Köpa en Xbox? Hemska tanke.

Bra. Då drabbar ju inte Bethesda-köpet dig personligen i alla fall. Allt gott.

Xbox lägger ut 7,5 miljarder för att stänga ute Nintendo och Playstation spelare från Bethesda. Sen hur mycket dom la på dom andra studios innan vet jag inte.
Så kanske 10 miljarder för att stänga iväg dom 2 största spel företagen.

Tragiskt att xbox fanboys inte kan se den biten utan dom är så förblindade utav pappa Bills pengar.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Xbox lägger ut 7,5 miljarder för att stänga ute Nintendo och Playstation spelare från Bethesda. Sen hur mycket dom la på dom andra studios innan vet jag inte.
Så kanske 10 miljarder för att stänga iväg dom 2 största spel företagen.

Tragiskt att xbox fanboys inte kan se den biten utan dom är så förblindade utav pappa Bills pengar.

Lol.

Det där var så infantilt så jag tänker inte ens bemöta mer. Varför gjorde jag ens det från början?

Slut på diskussionen.

Medlem

Äsch, de köper vad de har råd med inget fel med det. Sen väljer de själva om de vill utesluta pc eller om de släpper till fler format typ mobil via moln. Det är bara business.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lol.

Det där var så infantilt så jag tänker inte ens bemöta mer. Varför gjorde jag ens det från början?

Slut på diskussionen.

Det är lätt hänt att man gör det. Men fakta är bättre än fiktion.

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Slut på diskussionen.

Fortsätt gärna diskutera, alltid kul med vettiga "motpoler" att bolla tankar och idéer med.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Äh, varför så seriös?

Bethesda-köpet är inget att hänga läpp för. Sony kontrar säkert massivt tids nog. Vi får se hur det kommer låta då.

Hoppas Sony köper upp ubisoft så alla deras spel blir exklusiva till playstation. Det skulle kanske få alla Xbox fanboys att gå under jorden.


signatur

PS5 och inget annat.

Geeks Gaming
Skrivet av breahl:

Hoppas Sony köper upp ubisoft så alla deras spel blir exklusiva till playstation. Det skulle kanske få alla Xbox fanboys att gå under jorden.

Nu har jag varken Xbox (om man inte räknar 360) eller playstation (om man inte räknar 1) så ingen direkt ”fanboy” men anledningen till att Microsoft köper loss så många studios är väl att det just inte är Xbox-exklusivt längre utan mer microsoft-exklusivt.
Med det menar jag att med gamepass kan man ju spela det på valfri potatis (typ)

Så jag tycker inte någon ska ”gå under jorden”

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Nu har jag varken Xbox (om man inte räknar 360) eller playstation (om man inte räknar 1) så ingen direkt ”fanboy” men anledningen till att Microsoft köper loss så många studios är väl att det just inte är Xbox-exklusivt längre utan mer microsoft-exklusivt.
Med det menar jag att med gamepass kan man ju spela det på valfri potatis (typ)

Så jag tycker inte någon ska ”gå under jorden”

Du kan inte spela spiderman
, ghost of tushima eller typ horizon zero dawn på valfri potatis. Så kom tillbaka då Xbox har sådana spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Geeks Gaming
Skrivet av breahl:

Du kan inte spela spiderman
, ghost of tushima eller typ horizon zero dawn på valfri potatis. Så kom tillbaka då Xbox har sådana spel.

Hmm, jag tror du missade min poäng något. Jag hoppas att Sony kontrar lite och gör samma sak med psnow

Jag spelar som sagt inte på varken ps eller Xbox, utan kör på pc

123
Skriv svar