Klockan 23: en halvtimme State of Play-mys med 9 minuter Deathloop-fokus

Robot
Klockan 23: en halvtimme State of Play-mys med 9 minuter Deathloop-fokus

Vad får vi se under de andra ca 21 minuterna?

#deathloop, #playstation, #state-of-play


Medlem

Death Stranding: Director's Cut nämnde Keighley under "Summer Game någonting" att det skulle visas mer om "några veckor" så det är väl en kandidat att visas.

Jett var omslagsstory hos Edge nyligen så det borde kunna ha en ny trailer och releasedatum.

Little Devil Inside skulle väl släppas under sommaren så det borde också kunna visas och få ett datum.

Medlem

Dom verkar tro att deathloop ska bli årets grej men är någon ens lite sugen på det?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Dom verkar tro att deathloop ska bli årets grej men är någon ens lite sugen på det?

Nej!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Dom verkar tro att deathloop ska bli årets grej men är någon ens lite sugen på det?

Arkanes spel verkar ofta vara av den typen som hyllas av några recensenter och en hel del spelare men som köps av få.

Vi får se hur det går denna gång men marknadsföringen hittills har väl inte varit något som skapat speciellt mycket "hype"?

Medlem
Skrivet av Margy:

Arkanes spel verkar ofta vara av den typen som hyllas av några recensenter och en hel del spelare men som köps av få.

Vi får se hur det går denna gång men marknadsföringen hittills har väl inte varit något som skapat speciellt mycket "hype"?

Jag har fått känslan av att det pushas rätt hårt för att folk ska gilla detta, men det verkar inte gå hem hos folket. Vi får se,ska kolla ikväll.

Half-Li . . . Nej, jag orkar inte. Det kommer aldrig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Både Dishonored 1 och 2 var/är riktigt bra spel (spelar just nu tvåan) och Deathloop verkar köra vidare i samma anda, så kan nog bli rejält bra i slutändan.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Medlem

Blir nog en riktigt bra State of play. Arkane är oerhört kompetenta, hoppas att de fått till även det här spelet!

Medlem

You had me at Deathloop!

Lätt det mest intressanta släppet i år!

Avstängd
Skrivet av Dengode:

Här verkar vi ha en som inte ens har ett playstation.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fy fan vad gött att Moss 2 för VR är under utveckling. Och måsteköp för Judgement 2 senare i år.
Fan de droppa mer intressanta saker under det här state of play än jag trodde de skulle göra men Death Loop ser väldigt tråkigt ut heh.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Fasen vad snyggt death stranding såg ut!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Allting var ju väldigt meh...

Ska Death Stranding DE komma till PC?

Klassiker Sony!

Medlem

Var väl ändå en ganska trött uppvisning av spel. Deathloop såg ganska kul ut dock. Blir att köra på Xboxen sen. Game Pass antar jag.

Medlem

Deathloop verkar vara risigt. Dålig grafik, ointressant story, och gameplay verkar inte mycket bättre.

Medlem

Sifu och f.i.s.t ser intressant ut, resten nej tack.

Igår: ”Sony är ett skit-företag som inte bryr sig om indies!”

Idag: ”State of trash! Bara en massa indie-spel!”

Medlem

Allt var väl ändå rätt ...bra. En pigg uppvisning av spel från mindre utvecklare blandat med lite AAA. När det gäller Deathloop verkar det lovande, särskilt då det påminner rejält om Dishonored, både grafiskt och spelmässigt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

F.i.s.t såg väldigt trevligt ute. Deathloop kan nog vara roligt som Hitman men mycket snabbare

Medlem

Får kolla den första kvarten i efterhand sen, var lite sen in. Jett såg lite halvmysigt ut tyckte jag. Deathloop såg i mina ögon ut som en trött förlängning av Dishonored och där luktar det flopp tror jag.
Angående Death Stranding får man ju hoppas man kan uppgradera för en rimlig peng om man redan köpt originalet. Återstår att se, tvivlar dock på att det blir möjligt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Får kolla den första kvarten i efterhand sen, var lite sen in. Jett såg lite halvmysigt ut tyckte jag. Deathloop såg i mina ögon ut som en trött förlängning av Dishonored och där luktar det flopp tror jag.
Angående Death Stranding får man ju hoppas man kan uppgradera för en rimlig peng om man redan köpt originalet. Återstår att se, tvivlar dock på att det blir möjligt.

Du kan uppgradera din ps4 version för 10$ enligt ps bloggen.

” If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10].”

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Blir nog en riktigt bra State of play. Arkane är oerhört kompetenta, hoppas att de fått till även det här spelet!

Skrivet av r4v3nl0rd:

Var väl ändå en ganska trött uppvisning av spel. Deathloop såg ganska kul ut dock. Blir att köra på Xboxen sen. Game Pass antar jag.

Ni två alltså😊😊 Gullegrisar!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ni två alltså😊😊 Gullegrisar!

<3

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Du kan uppgradera din ps4 version för 10$ enligt ps bloggen.

” If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10].”

Whaa!? Det var ju verkligen positivt! Tack för den:)!
Jag har haft det installerat sen säkert ett år tillbaka och testade några timmar för ett bra tag sen men hade inte riktigt tiden att investera i det just då.

Har det sagts något om bättre framerate och krispigare upplösning kanske?

Edit: *Läser på Psbloggen..

Edit 2: Performance mode ftw!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Sifu och f.i.s.t ser intressant ut, resten nej tack.

Igår: ”Sony är ett skit-företag som inte bryr sig om indies!”

Idag: ”State of trash! Bara en massa indie-spel!”

Du vet väl att utvecklarna fick betalt för släppa.sina spel på PS och ingen annan platform?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du vet väl att utvecklarna fick betalt för släppa.sina spel på PS och ingen annan platform?

Det är en relativt vanlig företeelse numera hos de flesta, såsom Epic och MS, att binda till sig permanent eller tidsbegränsad exklusivitet hos tredjepartsutvecklare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Att de öppnade med moss 2 för PS VR fick mig nästan att göra i byxan. Moss är utan tvekan ett av de bästa VR spel jag spelat så ser verkligen fram emot nummer 2.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Najkan:

Dom verkar tro att deathloop ska bli årets grej men är någon ens lite sugen på det?

Är inte ens lite sugen på det faktiskt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du vet väl att utvecklarna fick betalt för släppa.sina spel på PS och ingen annan platform?

Vad menar du? De flesta (om inte alla) indie-spel som visades kommer väl till PC också?

Jag syftade på den senaste tidens negativa nyheter kring sony och indie-utvecklare. Många var ju missnöjda med att dagens show bara visade deathloop plus indie-spel. Lustigt då menar jag att man ena dagen sågar Sony för att inte satsa på indie-utvecklare, och nästa dag klagar på en tråkig show som bara visar indie-spel. Speciellt när det klart och tydligt stod på ps-bloggen att det var det som skulle visas....

12
Skriv svar