Nu kan du lira Dark Souls 3 i 60 fps på Xbox Series

Robot
Nu kan du lira Dark Souls 3 i 60 fps på Xbox Series
Medlem

Riktigt trevliga nyheter för en Soulsborne-fantast!

Själv har jag redan kört igenom hela serien flertalet gånger, men det är inte utan att man blev lite sugen på att köra trean igen nu tack vare FPSBoost.

I detta fall hade jag gladeligen betalat fullpris för en "remastrad" standalone-version dock. Behöver fler achievements!

Medlem

Finns det en liknande lista för spel som fått fps-boost för Playstation?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Finns det en liknande lista för spel som fått fps-boost för Playstation?

https://www.psu.com/news/all-ps4-games-that-run-at-60-fps-on-...

Medlem

Se där ja. Synd bara man kört igenom spelet så det räcket redan men har man inte spelat spelet så är det så klart trevligt med 60fps möjligheter nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Misstänker att spelen blir ännu svårare nu när allt går snabbare

Medlem

Snyggt! Tack. 😊


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Misstänker att spelen blir ännu svårare nu när allt går snabbare

Det går ju inte snabbare. Däremot så registreras din input snabbare, animationer blir mjukare och därmed blir det snarare något enklare.

Medlem

Ah har dom installerat DX fix eller vad det hette =D

Ambassadör
Xbox

För att klara upp lite förvirring i tråden: FPS Boost är en teknik utvecklad av Xbox för att dra upp fps på spel där den gamla hårdvaran inte klarade av högre och var låst. Från 30 till 60, från 60 till 120 etc. utan att det behövs speciella optimiserade versioner av spelen. Det är därför det är en stor grej när spel som tidigare lidit av låg, låst framerate såsom DS3, Assassin's Creed Unity m.fl nu körs i högre fps.

Listan på antal spel som körs i 60 eller 120 fps på Series X utan FPS Boost, precis som PS-listan som cirkulerar ovan, är betydligt längre så klart. Förmodligen ännu längre på Xbox och med fler som når 120 då både Xbox One X-spelen och Series X klarar högre fps i större omfattning. Men FPS Boost är alltså Xbox-specifikt.


signatur

Jump in.

Medlem

Den där listan innehåller dock även spel som redan rullade i 60 fps på PS4... Majoriteten av spelen i listan skulle jag gissa på.

Jobbig lista 😅

Medlem

Wow, hela 60 FPS på ett spel som inte är svårt att dra runt.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Den där listan innehåller dock även spel som redan rullade i 60 fps på PS4... Majoriteten av spelen i listan skulle jag gissa på.

Jobbig lista 😅

Jo fast det är väl oftast just det man är ute efter att veta. Spelar ju inte så stor roll om det var 30fps innan eller ej. Det viktiga är ju om det är bra flyt på nya konsolen.

Medlem

Är inte 60 fps easy mode?

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Den där listan innehåller dock även spel som redan rullade i 60 fps på PS4... Majoriteten av spelen i listan skulle jag gissa på.

Jobbig lista 😅

Kände likadant och började kolla lite efter en lista som listar spel boostade på ps5 enbart och inte ps4 pro osv. De spelen kan jag lika gärna köra på min ps4 pro som jag tar med mig under jobb. Men sen är jag troligen ett hyfsat unikt fall ;).

ZF
Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Den där listan innehåller dock även spel som redan rullade i 60 fps på PS4... Majoriteten av spelen i listan skulle jag gissa på.

Jobbig lista 😅

Skrivet av Lasrod:

Jo fast det är väl oftast just det man är ute efter att veta. Spelar ju inte så stor roll om det var 30fps innan eller ej. Det viktiga är ju om det är bra flyt på nya konsolen.

Problemet med den är snarare att den verkar vara ett hopkok av både alla spel som patchats till 60FPS och de som lanserats olåsta, men nödvändigtvis inte längre är det.

"The last guardian" sticker ju till exempel ut direkt som en känd förvirring. Det går mycket riktigt att spela i 60, om man har det på skiva. Men laddas det ner från butiken så blir det 30, för att det var vad fixen mot framepacing-problem på PS4 åtgärdade.

Men PS5 har såklart inga problem med att köra spelet som det först var tänkt. Fast då bara i den först tänkta versionen såklart..

Medlem
Låt mig upplysa dig.
Skrivet av TwiZtah:

Wow, hela 60 FPS på ett spel som inte är svårt att dra runt.

Så här fungerar spelutveckling.

Du väljer ett performance goal, I dark souls 3s fall var det bas enheten av PS4/XBOX ONE.

Man valde 30fs @ 1080p

Sen byggde man hela motorn runt det, mycket i from softwares motorer är FPS låst. Detta är varför de behövde skriva om mycket av koden för PC releasen och sedermera patchen för senare versionerna av PS4/Xbox one.

Så nej det är inte bara att få något att köra i högre FPS.

Så nu kanske du tänker efter innan du droppar fler ignoranta kommentarer på forumet.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Så nu kanske du tänker efter innan du droppar fler ignoranta kommentarer på forumet.

Bra initial information...men var det där verkligen nödvändigt? Har du inte hunnit få i dig morgonkaffet ännu?

Nu kanske du tänker dig för innan du droppar fler superotrevliga kommentarer på forumet, folk tycker annars att du är en giant turd.

Medlem
Skrivet av superapan:

Bra initial information...men var det där verkligen nödvändigt? Har du inte hunnit få i dig morgonkaffet ännu?

Nu kanske du tänker dig för innan du droppar fler superotrevliga kommentarer på forumet, folk tycker annars att du är en giant turd.

Jag speglar den initiala posterens nivå i ett försök att då den att att uppleva sig själv.

Men du har rätt gör utomstående ser det nog mest ut som att man är morgongrinig.

Tack för att du poängterade jag tar till mig och bättrar mig, ha en toppen dag <3


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Så här fungerar spelutveckling.

Du väljer ett performance goal, I dark souls 3s fall var det bas enheten av PS4/XBOX ONE.

Man valde 30fs @ 1080p

Sen byggde man hela motorn runt det, mycket i from softwares motorer är FPS låst. Detta är varför de behövde skriva om mycket av koden för PC releasen och sedermera patchen för senare versionerna av PS4/Xbox one.

Så nej det är inte bara att få något att köra i högre FPS.

Så nu kanske du tänker efter innan du droppar fler ignoranta kommentarer på forumet.

Tror du förväxlar Dark souls med Dark Souls 3.
Och i första spelet var det stora problemet att de hade knytit fysik till framerate vilket var förlegat redan på den tiden. Men det var det enda som gjorde det besvärligt att spela det i mer än 30 fps.

Kan inte hitta något som styrker det du säger om DS3.

ZF
Medlem
Skrivet av SorbP:

Så här fungerar spelutveckling.

Du väljer ett performance goal, I dark souls 3s fall var det bas enheten av PS4/XBOX ONE.

Man valde 30fs @ 1080p

Sen byggde man hela motorn runt det, mycket i from softwares motorer är FPS låst. Detta är varför de behövde skriva om mycket av koden för PC releasen och sedermera patchen för senare versionerna av PS4/Xbox one.

Så nej det är inte bara att få något att köra i högre FPS.

Så nu kanske du tänker efter innan du droppar fler ignoranta kommentarer på forumet.

Fast PS4 Pro fick ju "60" FPS till DSIII för flera år sen nu.

Ingen aning om One X, men det verkar märkligt om den inte skulle fått det ungefär samtidigt.

Så det måste ju vara någon annan fix eller justering det är fråga om idag. ?

ZF
Medlem
Skrivet av loerk:

Tror du förväxlar Dark souls med Dark Souls 3.
Och i första spelet var det stora problemet att de hade knytit fysik till framerate vilket var förlegat redan på den tiden. Men det var det enda som gjorde det besvärligt att spela det i mer än 30 fps.

Kan inte hitta något som styrker det du säger om DS3.

Kan inte heller hitta något om det. Svårgooglat.. Men det är nog möjligt att de tidigaste versionerna av DSIII hade såna lösningar.

Man får komma ihåg att spelet till stor del är baserat på Bloodborne som kom innan, och det spelet har helt klart de problemskapande beroenden i koden, vilket är varför det fortfarande inte fått en simpel upplåsning.

Medlem

Damn bara ett halvt decennium efter PC..

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast PS4 Pro fick ju "60" FPS till DSIII för flera år sen nu.

Ingen aning om One X, men det verkar märkligt om den inte skulle fått det ungefär samtidigt.

Så det måste ju vara någon annan fix eller justering det är fråga om idag. ?

Om du läser var jag skrev så fick de patch det till konsoler för att det skulle fungera.

Men jag kanske uttryckte mig otydligt?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror du förväxlar Dark souls med Dark Souls 3.
Och i första spelet var det stora problemet att de hade knytit fysik till framerate vilket var förlegat redan på den tiden. Men det var det enda som gjorde det besvärligt att spela det i mer än 30 fps.

Kan inte hitta något som styrker det du säger om DS3.

Rätt säker på att de nämnde det i DF-videon om bloodborne patchen.

Kika på den.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar