Relic Entertainment hypar avslöjande ikväll

Robot
Relic Entertainment hypar avslöjande ikväll

Stream räknar ner till 19:00 - Vad tror du vi får se?

#relic-entertainment


Medlem

På live streamen (bakgrundsfilmen för nedräkningen) så antyder det ju om WW2. Ska vi få ett Company of Heroes 3 mon tro?

eld
Medlem

Kanske är... age of empires 4!!

:'D

Medlem

Vill se ett Company of Heroes som är mer som ettan än 2an och snäppet mer realism (lite det man får i Blitzkrieg och Europe at War-moddarna). Gärna med en riktigt episk SP/coop-kampanj också. Gissar dock att det går i motsatt riktning.

Inaktiv

Man slogs ju i Sicilien under WW2 så det är väl Company of Heroes 3.

EDIT: Nu är jag inte så insatt i WW1, men ser nästan ut som det skulle kunna vara det på bilderna som visas i streamen?

Medlem

Italien har inte varit med i Company of Heroes ännu så det skulle inte förvåna mig

Edit: eller så är det bara ett DLC till tvåan…😅

Medlem
Skrivet av Thane:

Italien har inte varit med i Company of Heroes ännu så det skulle inte förvåna mig

Edit: eller så är det bara ett DLC till tvåan…😅

Med tanke på att de aktivt håller på och pillar med balansering och småfixar till CoH2 fortfarande så är det väl (tyvärr) inte omöjligt att det är en DLC. Nordafrika och Italien är ju två tämligen möjliga områden för dem att utforska mer i alla fall. Stilla havet är ett annat, men med tanke på att det var mycket luft- och sjöstrider där kanske det blir svårare, det känns som att det inte passar in i CoH-spelen riktigt.

Samtidigt gjorde de ju en ganska rejäl vändning i DoW-serien med DoW3, så man vet väl inte hur de kan få för sig att förstöra CoH också. :')


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Några år sen så postade Relic en survey angående framtida COH spel ( https://imgur.com/a/Twtpu ) och den regionen är med där.

Om det är en DLC till COH2 så blir jag fundersam, COH2 har inte så mycke spelare nuförtin ( https://steamcharts.com/app/231430 ) .

Medlem

Om det skulle vara det skulle jag bli sååååååå besviken. Har velat ha ett nytt COH länge nu.

Medlem

Mobilspel med pay-to-win.

Medlem

När klockan stod på 5h10m så drog det igång en film. The Battle of Tunis (Paramount News). Flygplan., pansarvagnar, skepp, soldater osv osv... helt klart WW2.
Sen om vi pratar DLC eller fullfjädrat nytt spel får vi ju se. Fokus på Italiet och nordafrika under WW2 verkar det vara.

Medlem

"Join IGN as we announce a highly anticipated new game. There will be tons of news, gameplay, interviews, and a developer Q&A while playing the game live. "

https://www.youtube.com/watch?v=b_EzEPAWGM0

eld
Medlem
Skrivet av beltet:

Om det skulle vara det skulle jag bli sååååååå besviken. Har velat ha ett nytt COH länge nu.

Skojjade bara, aoe3 artbooken hade den där sidan som visade de framtida tankarna runt uppföljare, AOE4 är ju redan visat så det är nog utan tvekan ett nytt company of heroes.

Men hoppas på att de inte gör ett dawn of war 3 av det.

Medlem

CoH vore inte helt fel, och ser ut som att det lutar mot det, men hade hemskt gärna sett ett nytt Dawn of War som gick tillbaka till rötterna.

Geeks Gaming

Remake på ettan är allt jag behöver.

Medlem

Jag vore otroligt tacksam för en expansion till COH 2 med en ny arme.
Ett COH 3 vore exceptionellt intressant.
Men helst av allt så vill jag se något nytt till DOW3, eller ett DOW4 <3

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Remake på ettan är allt jag behöver.

Exakt. Världens bästa RTS.

Medlem

Om jag får önska, då är det ett COH 3 med mer tyngd och realism än någonsin.
Mycket fysik där även soldaterna reagerar på miljön helt.
Skott ska kunna missa av misstag och studsa på oväntade sätt, som sen förändrar hela matchen pga en tank som inte slogs ut.
Soldater ska kunna träffas av en tegelsten som råkade flyga mot dem.
Bort med arkad, in med tyngden och såklart djup gameplay mekanik.
Grafiken får ju gärna vara 2021 den med, inte fel som bonus.


signatur

cags

1
Skriv svar