Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Har Akira liggandes på blue-ray men inte startat med den! Ja många som säger ghost in the shell! Ska nog ge det en chans!

Akira är riktigt bra och nästan ett måste, skulle jag säga.

Är man inte van vid äldre anime kanske man blir lite avtänd på animeringen och hur dom ser ut, men enligt mig är den fortfarande riktigt läcker och grymt animerad.

Vet inte om just du inte sett 80-tals anime, men en del som börjat kolla på t.ex. Death Note som inkörsport och går tillbaka till gammalt har haft lite svårt för det. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Själv tycker jag både Akira och GiTS är ganska överskattade. Men de var ju väldigt annorlunda mot väldigt mycket som fanns när de släpptes får man ju säga. Akira såg jag första gången redan på 80-talet, men var inte i min smak redan där. Men klart man skall se dem, historiskt viktiga rullar ^^

GiTS Stand alone complex är nog lite mer i mitt tycke.

Quake-konnässsör

Ergo Proxy är rätt bra cyberpunk-ish serie också.

Kommer inte ihåg om man kan räkna Serial Experiment Lain till de också, men bra serie hur som helst.

Mardock Scramble filmerna finns också.

Skulle vara roligt ifall de skulle göra en komplett anime på hela Battle Angel Alita också, istället för att avsluta den när de börjar bli intressant.

Moderator | Testpilot

ÄNTLIGEN ÄR DET BEKRÄFTAT! Säsong två av Vinland Saga!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan va nice! Hoppas release inte är allt för långt bort.

Thorfinn ser ganska bad-ass ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nån som vet vad som sker med se3 av One punch man?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Nån som vet vad som sker med se3 av One punch man?

Om det tar lika lång tid mellan säsong 2 och 3 som det gjorde mellan 1 och 2, så kommer trean i slutet av nästa år.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Om det tar lika lång tid mellan säsong 2 och 3 som det gjorde mellan 1 och 2, så kommer trean i slutet av nästa år.

Uurrggh, att det ska ta så lång tid!

Quake-konnässsör

Slutet på den berättelsen som anime håller på med är inte heller över på mangan heller, förmodligen väntar de tills de har gjort den klart också. Den är rätt nära skulle jag säga, men man vet aldrig med de sista striderna i de japansk mangorna, kan hålla på i över ett år

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Nån som vet vad som sker med se3 av One punch man?

Skrivet av Kazutoyo:

Om det tar lika lång tid mellan säsong 2 och 3 som det gjorde mellan 1 och 2, så kommer trean i slutet av nästa år.

Skrivet av Laddemannen:

Uurrggh, att det ska ta så lång tid!

Bara att hoppas på att det byts studio och regissör till nästa säsong. Säsong två var inte mycket att hänga i julgranen, minst sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Bara att hoppas på att det byts studio och regissör till nästa säsong. Säsong två var inte mycket att hänga i julgranen, minst sagt.

Sämre animationer var det iaf, men jag var underhållen, humorn var fortfarande där!

Nån som sett My Hero Academia?

Quake-konnässsör

Tydligen är säsong 2 av Miss Kobayashi's Dragon Maid igång

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Sämre animationer var det iaf, men jag var underhållen, humorn var fortfarande där!

Nån som sett My Hero Academia?

Personligen tyckte jag det var lite fler problem med säsong 2. Det var inte samma känsla eller tempo, allt kändes mer osammanhängande(mycket av detta beror nog på regissören), men ja, det fanns en del skön humor fortfarande.

Sen var det som du säger, animationerna var ingen höjdare. Jag tyckte även ljudet/ljudmixning var lite off.

Som svar på din andra fråga, så har jag sett / kollar på My Hero fortfarande. Den började bra, blev sämre vid säsong 3 ungefär och är just nu ganska medioker. Men sen kommer avsnitt titt som tätt som är riktigt bra, säsongsavslutningen på säsong 4 var fruktansvärt grym bl.a. Serien måste komma igång igen, det känns som den är i något slags viloläge och har varit det ett tag.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Personligen tyckte jag det var lite fler problem med säsong 2. Det var inte samma känsla eller tempo, allt kändes mer osammanhängande(mycket av detta beror nog på regissören), men ja, det fanns en del skön humor fortfarande.

Sen var det som du säger, animationerna var ingen höjdare. Jag tyckte även ljudet/ljudmixning var lite off.

Som svar på din andra fråga, så har jag sett / kollar på My Hero fortfarande. Den började bra, blev sämre vid säsong 3 ungefär och är just nu ganska medioker. Men sen kommer avsnitt titt som tätt som är riktigt bra, säsongsavslutningen på säsong 4 var fruktansvärt grym bl.a. Serien måste komma igång igen, det känns som den är i något slags viloläge och har varit det ett tag.

Ok, tack för svar på My Hero, ska ge det ett försök!

På tal om formsvackor, följer du med på One Piece? Där går det verkligen upp och ner, är snart helt up to date iaf på det!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ok, tack för svar på My Hero, ska ge det ett försök!

På tal om formsvackor, följer du med på One Piece? Där går det verkligen upp och ner, är snart helt up to date iaf på det!

Heh, alla serier som har "fillers" blir så. Går det så illa att de har recaps också så är det ännu värre. Några år sen jag kollade One Piece nu, men skulle tippa att de fortfarande är på samma ställe de var då. Tror inte det existerar någon serie som är mer utdragen

Medlem
Skrivet av deezel:

Heh, alla serier som har "fillers" blir så. Går det så illa att de har recaps också så är det ännu värre. Några år sen jag kollade One Piece nu, men skulle tippa att de fortfarande är på samma ställe de var då. Tror inte det existerar någon serie som är mer utdragen

Kan varmt rekommendera att läsa OP istället för att kolla Animen! Inga fillers och recaps vilket resulterar i ett mycket bättre flyt. En bonus är också att du slipper den stundtals riktigt dåliga animationen

Medlem

Berserk (Serien från 1997 - fick mig att köpa hälften av böckerna nästan direkt)

Spirited Away (Jag måste kolla på fler Miyazaki-filmer!)

Medlem
Skrivet av deezel:

Heh, alla serier som har "fillers" blir så. Går det så illa att de har recaps också så är det ännu värre. Några år sen jag kollade One Piece nu, men skulle tippa att de fortfarande är på samma ställe de var då. Tror inte det existerar någon serie som är mer utdragen

Brukat vänta ett år och sen se allt och sen vänta ett år, så spolar jag bort allt av fillers, recaps och annat skit.

Medlem

Har börjar kolla på anime igen efter många års uppehåll.

Baki på Netflix fick mig hooked, men säsong 3 slutar apdåligt.

Naruto är väl det jag kollat på mest i yngre dagar.

Deathnote och Elfen Lied är två andra favoriter. Gillar smarta och mörka serier.

Är sugen på Berserk och Attack on Titan. Var är bäst att streama?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av returpack:

Berserk (Serien från 1997 - fick mig att köpa hälften av böckerna nästan direkt)

Spirited Away (Jag måste kolla på fler Miyazaki-filmer!)

Berserk <3 iaf mangan!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ok, tack för svar på My Hero, ska ge det ett försök!

På tal om formsvackor, följer du med på One Piece? Där går det verkligen upp och ner, är snart helt up to date iaf på det!

My Hero är värd och se helt klart. Bara man vet att den blir ganska meh, med stundtals riktigt bra avsnitt.

Jo One Piece är en favorit, en av dom bättre shonen-serierna. Det var riktigt grymt tempo innan

2-års hoppet med träningen

, sen blev den mycket segare och animationen tog ett steg bakåt i kvalité(inte alltid, men stundtals), storyn rör sig framåt men sakta.

Med tanke på att det är 981 avsnitt, så sker det oundvikligt ett par nedgångar, men överlag tycker jag att One Piece har lyckats att hålla hög kvalité. Som sagt, en favorit inom generen helt klart. Hoppas Eiichiro Oda(skaparen) håller god hälsa, det är en bit kvar innan serien är slut, halvvägs sa han för några 100 avsnitt sen, så kanske 10(?) år till hehe.

Skrivet av deezel:

Heh, alla serier som har "fillers" blir så. Går det så illa att de har recaps också så är det ännu värre. Några år sen jag kollade One Piece nu, men skulle tippa att de fortfarande är på samma ställe de var då. Tror inte det existerar någon serie som är mer utdragen

One Piece är nog den shonen-serien som har absolut minst fillers. 95 avsnitt av 981 är enligt mig, riktigt lågt i jämförelse med sig Bleach eller Naruto, dom hade filler till förbannelse, dessa av något var utdragna p.g.a dessa fillers. Sen var en del av dessa One Piece fillers ganska bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

My Hero är värd och se helt klart. Bara man vet att den blir ganska meh, med stundtals riktigt bra avsnitt.

Jo One Piece är en favorit, en av dom bättre shonen-serierna. Det var riktigt grymt tempo innan

2-års hoppet med träningen

, sen blev den mycket segare och animationen tog ett steg bakåt i kvalité(inte alltid, men stundtals), storyn rör sig framåt men sakta.

Med tanke på att det är 981 avsnitt, så sker det oundvikligt ett par nedgångar, men överlag tycker jag att One Piece har lyckats att hålla hög kvalité. Som sagt, en favorit inom generen helt klart. Hoppas Eiichiro Oda(skaparen) håller god hälsa, det är en bit kvar innan serien är slut, halvvägs sa han för några 100 avsnitt sen, så kanske 10(?) år till hehe.

One Piece är nog den shonen-serien som har absolut minst fillers. 95 avsnitt av 981 är enligt mig, riktigt lågt i jämförelse med sig Bleach eller Naruto, dom hade filler till förbannelse, dessa av något var utdragna p.g.a dessa fillers. Sen var en del av dessa One Piece fillers ganska bra.

Ganska säker han sagt att det börjar närma sig slutet! Kanske ett par år kvar!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ganska säker han sagt att det börjar närma sig slutet! Kanske ett par år kvar!

Senaste av det jag läste var att han ville att serien skulle hålla igång 5 år till(detta var i september 2019), eller att han räknar med det, och det är mangan, animen med dess nuvarande tempo kan nog ta längre tid på sig. Sen vet man inte om han lägger till extra saker i storyn osv så det kan bli ännu längre.(Han har redan lagt till extra arcs i storyn förut)

Ett par år tror jag inte det är iallafall, men vi väl se hehe.

"In August 2019, Oda predicted One Piece ending between 2024 and 2025 together with his editor, Takuma Naito."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kan varmt rekommendera att läsa OP istället för att kolla Animen! Inga fillers och recaps vilket resulterar i ett mycket bättre flyt. En bonus är också att du slipper den stundtals riktigt dåliga animationen

Jo, ofta är det så. Dock inte läst OP. I många andra fall är man ju tvungen att gå in på mangan för att ens få ett avslut på historien. Med Suzumiya Haruhi no Yuuutsu blev det fanöversatta böcker tom

Edit: Fick mig ju att minna min lilla UMPC jag satt på tåget med och läste/kollade film på den tiden. Fick ju frågor typ varje dag vart man köpt den

Kohjinsha SR

Skrivet av Freakon:

Har börjar kolla på anime igen efter många års uppehåll.

Baki på Netflix fick mig hooked, men säsong 3 slutar apdåligt.

Naruto är väl det jag kollat på mest i yngre dagar.

Deathnote och Elfen Lied är två andra favoriter. Gillar smarta och mörka serier.

Är sugen på Berserk och Attack on Titan. Var är bäst att streama?

Jag körde på crunchyroll i drygt 10 år innan jag sade upp det för två år sen. Bägaren rann över med hur dåligt de sköter saker, sega streams, dåliga support. Men det är nog där du hitta dem båda just nu.

Skrivet av Fezk:

Med tanke på att det är 981 avsnitt, så sker det oundvikligt ett par nedgångar, men överlag tycker jag att One Piece har lyckats att hålla hög kvalité. Som sagt, en favorit inom generen helt klart. Hoppas Eiichiro Oda(skaparen) håller god hälsa, det är en bit kvar innan serien är slut, halvvägs sa han för några 100 avsnitt sen, så kanske 10(?) år till hehe.

One Piece är nog den shonen-serien som har absolut minst fillers. 95 avsnitt av 981 är enligt mig, riktigt lågt i jämförelse med sig Bleach eller Naruto, dom hade filler till förbannelse, dessa av något var utdragna p.g.a dessa fillers. Sen var en del av dessa One Piece fillers ganska bra.

Jag syftade inte på att One Piece har fillers etc när jag sade utdragen, det är hela serien i sig jag syftade på. En fight kan vara 150 avsnitt... typ Då började jag ändå kolla den innan ens Kaizoku hade börjat subba den, så nog har jag gillat den allt Till slut blev det dock som många andra, jag brukar pausa nått år och sedan kolla igenom och hoppa över som det passar ^^ Ibland vill man bara sträckkolla saker

Medlem
Skrivet av deezel:

Jag syftade inte på att One Piece har fillers etc när jag sade utdragen, det är hela serien i sig jag syftade på. En fight kan vara 150 avsnitt... typ Då började jag ändå kolla den innan ens Kaizoku hade börjat subba den, så nog har jag gillat den allt Till slut blev det dock som många andra, jag brukar pausa nått år och sedan kolla igenom och hoppa över som det passar ^^ Ibland vill man bara sträckkolla saker

Ok, antog att du menade att One Piece har fillers eftersom du svarade på:

"Ok, tack för svar på My Hero, ska ge det ett försök!

På tal om formsvackor, följer du med på One Piece? Där går det verkligen upp och ner, är snart helt up to date iaf på det!"

med

"Heh, alla serier som har "fillers" blir så. Går det så illa att de har recaps också så är det ännu värre. Några år sen jag kollade One Piece nu, men skulle tippa att de fortfarande är på samma ställe de var då. Tror inte det existerar någon serie som är mer utdragen"

^^

Hur som helst, serien kan vara utdragen helt klart, speciellt sen Fish-Man Arcet började, då tog tempot en stor smäll. Innan det tyckte jag inte det var så farligt. Man hade önskat att dom körde lite dubbel-avsnitt då och då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Freakon:

Har börjar kolla på anime igen efter många års uppehåll.

Baki på Netflix fick mig hooked, men säsong 3 slutar apdåligt.

Naruto är väl det jag kollat på mest i yngre dagar.

Deathnote och Elfen Lied är två andra favoriter. Gillar smarta och mörka serier.

Är sugen på Berserk och Attack on Titan. Var är bäst att streama?

Kolla in Jujutsu kaisen och Demon Slayer, två nya serier med 1säsong som har skit bra animering


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har börjar kolla på anime igen efter många års uppehåll.

Baki på Netflix fick mig hooked, men säsong 3 slutar apdåligt.

Naruto är väl det jag kollat på mest i yngre dagar.

Deathnote och Elfen Lied är två andra favoriter. Gillar smarta och mörka serier.

Är sugen på Berserk och Attack on Titan. Var är bäst att streama?

Elfen Lied är riktigt trevlig, även Death Note.

Attack on Titan finns på Crunchyroll och jag tror bara den nya Berserk serien finns där. Jag skulle verkligen avråda att kolla på Berserk från 2016, fruktansvärd animering och regi.(Personlig åsikt då, självfallet hehe)

Serien från 97 är att rekommendera alternativt dom 3 långfilmerna(fanns på Netflix sist jag kolla).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Record of Ragnarok

Såg första avsnittet på Netflix, och tyckte det var ohyggligt dåligt. Så till den grad att bara tanken på att fortsätta titta ger mig viss ångest.

Bör jag ge serien en chans, eller är resten lika dåligt som första avsnittet?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Akronym:

Record of Ragnarok

Såg första avsnittet på Netflix, och tyckte det var ohyggligt dåligt. Så till den grad att bara tanken på att fortsätta titta ger mig viss ångest.

Bör jag ge serien en chans, eller är resten lika dåligt som första avsnittet?

https://www.youtube.com/watch?v=_9HxsIYORyE

Två av mina polare sa samma sak och gav upp direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Quake-konnässsör

Kanske kan bli något, mangan är rätt rolig. Men animen lär bli liknande till, här titta, 13 avsnitt, vill du ha mer, läs mangan.

Skriv svar