"Känns rimligt" att släppa ett nytt Battlefield vartannat år
Om de kontinuerligt utökar "Portal" med nytt innehåll (kartor, vapen, modes etc) samt tillför nya modifieringsmöjligheter så lär tjänsten kunna tillfredsställa de flesta. Behovet av ett helt nytt spel blir därmed inte lika stor.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
NejTack.com
Håller 100%
Allätare
"as a service" är direkt avtändande att läsa.
Läser man källan till artikeln, så nämns det dock att det inte direkt är spelet BF2042 som åsyftas med "Live service", utan hela franchisen, som inkluderar Portal, Free-to-play (spel) och mobil. Handlar om att hålla intresset uppe året runt samt nå alla typer av spelare, oavsett vilken enhet de nyttjar.
Är man bara intresserad av Konsol/PC versionen av BF2042 samt Portal, så behöver man inte bry sig om det andra (f2p och mobile).
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.
Känns som att "Portal" kan vara svaret på det problemet, särskilt då om tjänsten inte kräver att spelarna har senaste versionen av BF för att fungera.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
För Anthem fungerade ju jättebra som ett service-spel, alltså hur tänker dom här?
Fast det finns ju flertal exempel där service-spel funkar kanonbra. Anthem var väl mycket att EA ville ha sitt eget Destiny men det fanns många många problem med Anthem och dess utveckling.
För Anthem fungerade ju jättebra som ett service-spel, alltså hur tänker dom här?
De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?
De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?
För att lära sig av sina misstag måste man först erkänna dem. Mig veterligen har EA inte gjort detta och således är att de betrakta som skit.
Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.
Ja sen problemet med att eftersom man itne har tid att spela lika mycket så blir man direkt ägd när man väl ska spela lite
Fokusera på att göra dem bästa spelen ni kan istället för att tvinga in games as a service överallt EA.
Vill du inte ha surprise mechanics, det är ju ganska moraliskt riktigt och du får en känsla av stolthet och prestation? Inte sant?
Vart annat år känns sunt. I alla fall så länge de kan släppa större expansioner en gång om året för att hålla det vid liv
(Sälj dock inte nya multiplayer kartor som "stänger ute" de som väljer att inte köpa. Bättre då med singel player kampanj eller coop läge, men framför allt nya klasser och vapen i expansionerna. Väljer man då att inte köpa så får man vara utan den nya klassen, men man kan ändå spela ihop med sina vänner som gjorde ett köp).
Blev oerhört missnöjd med senaste Modern Warfare, där det kändes som att de utvecklarna släppte all support och utveckveckling till MW så fort de hade släppte Cold War och valde att lägga allt fokus på CW istället. Ett släpp varje år blev helt enkelt för mycket där.
Fast det finns ju flertal exempel där service-spel funkar kanonbra. Anthem var väl mycket att EA ville ha sitt eget Destiny men det fanns många många problem med Anthem och dess utveckling.
De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?
Vi får se. Jag är skeptisk, kan ha fel. Jag tar hellre kvalitet över kvantitet alla dagar i veckan.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Ja sen problemet med att eftersom man itne har tid att spela lika mycket så blir man direkt ägd när man väl ska spela lite
Precis! Det är därför jag spelar spel som jag faktiskt hinner bemästra innan ett nytt kommer ut och kan bidra till lagets vinst också 😊
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
"as a service" är direkt avtändande att läsa.
Verkligen, man får dåliga vibes direkt
Vi får se. Jag är skeptisk, kan ha fel. Jag tar hellre kvalitet över kvantitet alla dagar i veckan.
Jag håller med dig till 110% att jag inte heller vill att Battlefield ska börja göra som t ex Call of Duty och släppa spel för ofta. Var tredje eller fjärde år är nog en rätt bra intervall i min mening.