Hellblade: Senua's Sacrifice får ray tracing och mer till Xbox Series X/S

Robot
Hellblade: Senua's Sacrifice får ray tracing och mer till Xbox Series X/S
Medlem

Härligt!

Har inte spelat det ännu men alltid varit intresserad. Blir att ladda ner på min Series S inom kort 😊


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Ett spel man endast spelar en gång.

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Härligt!

Har inte spelat det ännu men alltid varit intresserad. Blir att ladda ner på min Series S inom kort 😊

Det är ganska viktigt att du spelar med hörlurar, spelet är en upplevelse för syn och hörsel.

När det kommer till gameplay så är det dock mediokert, storyn och atmosfären(bra koncept) är dock intressant.

Medlem
Skrivet av Buster:

Ett spel man endast spelar en gång.

Som med 99% av alla andra spel då ungefär.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är ganska viktigt att du spelar med hörlurar, spelet är en upplevelse för syn och hörsel.

När det kommer till gameplay så är det dock mediokert, storyn och atmosfären(bra koncept) är dock intressant.

Helt ärligt inte vågat lira det då jag hört att det är så förvrängt att man mår illa

Medlem
Skrivet av Buster:

Ett spel man endast spelar en gång.

Spelat flera gånger, hörlurssoundet är ju sick. Inledningen och dom första pusslen är väl sega absolut

Medlem

Ett i mina ögon väldigt överskattat spel. Fint grafiskt emellanåt, tyvärr inte det minsta kul att spela. Är ganska förvånad att det får så pass mycket uppmärksamhet.

Medlem

Jag tröttnade på att det är samma fiende om och om och om och om och om och om igen.

Medlem

Jag blev djupt förvånad när jag spelade detta även fast det har blivit prisat gick jag in med rätt så låga förväntningar. Lite enformigt ibland men berättelsen och estetiken höll mig kvar och tyckte combaten var tillräckligt rolig.

Jag hade förväntat mig att spelet skulle vara mycket kortare också.

Att spelet var så "dark" gillade jag också. Känns som de byggt upp en bra grund till nästa del. Det kommer jag ha lite högre förväntningar på

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Som med 99% av alla andra spel då ungefär.

Tror inte det riktigt stämmer för många eller så är det jag som är konstig, spelar ofta om spel jag spelat förr hehe. Lirar just nu igenom Mass Effect Legendary. Har lirat trilogin säkert 10 gånger. Hittar jag ett bra spel så lirar jag 100% om det förr eller senare.

Jag spenderar nog lite för mycket av min tid på spel dock, så kan ju ha med det att göra också

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Tror inte det riktigt stämmer för många eller så är det jag som är konstig, spelar ofta om spel jag spelat förr hehe. Lirar just nu igenom Mass Effect Legendary. Har lirat trilogin säkert 10 gånger. Hittar jag ett bra spel så lirar jag 100 om det förr eller senare.

Jag spenderar nog lite för mycket av min tid på spel dock, så kan ju ha med det att göra också

Samma här, kör ofta om mina favoritspel.

Medlem

Önskar mig 60fps och raytracing. Hade inte läst exakt vad som uppdaterats och hur så vart lite besviken över att det bara är 30fps. Spiderman och Ratchet and Clank på PS5 har visat att det går, och att det är vad jag vill ha! Upplösnings-läget ser dock även det riktigt bra ut men vill ha det där extra. Kanske får köra PC-versionen när uppdatering släpps där om inte annat.

Medlem

Skönt att dem visar att Xbox Series S inte är en flaskhals.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Som med 99% av alla andra spel då ungefär.

Nej, det skulle jag inte påstå... jag spelar ofta igenom bra lir ett par gånger. Last of Us (båda) och RDR 2 är tre gånger vardera. Sedan har ju generationsskiftet gjort att man vill uppleva allt med perksen av en PS5 såklart.

Det jag menar (mellan raderna) är att Hellblade är ett tungt spel att spela. Har man inte perspektiv på livet mer än att få FIFA-poäng från mamma och pappa kan jag förstå att man spelar Hellblade för att det är fräckt. Hellblade är enligt mig inte ett fräckt spel, utan en sinnessjuk upplevelse.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är ganska viktigt att du spelar med hörlurar, spelet är en upplevelse för syn och hörsel.

När det kommer till gameplay så är det dock mediokert, storyn och atmosfären(bra koncept) är dock intressant.

Tack för tipset! Ska tänka på detta


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

1
Skriv svar