Xbox Game Pass - Augusti 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Augusti 2021 - Part 2

Tiden går fort när man har roligt och det är återigen dags för en ny laddning spel till Xbox Game Pass. Augustis andra hälft bjuder på ett flertal releaser rakt in på tjänsten såsom strategispelet Humankind, timeloop-thrillern 12 Minutes, metroidvania-inspirerade hackingspelet Recompile och så klart plattformsäventyret Psychonauts 2 från Xbox egna Double Fine Studios!
Tidigare OculusVR-exklusiva Myst släpps på Xbox och PC, och kommer också rakt in på Xbox Game Pass den 26:e!

EDIT: Shadowdrops! Quake-bonanza!
I samband med Quakecon så släpps en uppdaterad version av Quake. Självklart så flyger den rakt in på Xbox Game Pass! Kommer till både konsol, PC och streaming via molnet.

Även Quake 2 och Quake 3 ansluter till Xbox Game Pass, dock enbart på PC.

Tre spel från EA Play-katalogen (Som ingår i Xbox Game Pass Ultimate och PC) får stöd för molnstreaming via xCloud och är tillgängliga att streamas redan idag: Need for Speed: Heat, Star Wars Battlefront 2 och Star Wars Jedi: Fallen Order.

Ytterligare en bunt spel får stöd för touch-kontroller för streamat spelande via xCloud: Hades, Bloodroots, Farming Simulator 19, Going Under, Need for Speed: Heat, Peggle 2, Psychonauts, Wasteland Remastered, Wasteland 2 och Wasteland 3.

Vill ni kolla in vad som kommit tidigare under månaden så hittar ni den tråden här: Xbox Game Pass - Augusti 2021 - Part 1

Nya titlar:

Humankind (17 aug, PC)

Recompile (19 aug, konsol+PC+cloud)

Train Sim World 2 (19 aug, konsol+PC+cloud)

Twelve minutes (19 aug, konsol+PC+cloud)

Quake (20 aug, konsol+PC+cloud)

Psychonauts 2 (25 aug, konsol+PC+cloud)

Myst (26 aug, konsol+Pc+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 aug: Blair Witch, Double Kick Heroes, NBA 2K21 och Stranger Things 3: The Game.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips

signatur

Jump in.

Avstängd

Tack återigen Morty! Den här tråden uppskattas enormt

signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Mortaigne inlägg om game pass är definitivt en av den primära anledningarna varför jag besöker fz

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN:

Tack återigen Morty! Den här tråden uppskattas enormt

Skrivet av magma:

Mortaigne inlägg om game pass är definitivt en av den primära anledningarna varför jag besöker fz

I aim to please! Tack för att ni läser, härligt att se Xbox communityt växa här också.

signatur

Jump in.

Medlem

Inte så många nya spel. Men helvete ändå. 12 minutes, Psyco 2 och Humankind. Baam. Baam. Baam. Sedan kryddar man med Myst, som ändå är en klassiker på alla tänkbara sätt (även en del dåliga).

Jag känner mig mig fan omtyckt som kund. Phil vet alltså precis hur man ska få mig på fall.

Kommer själv troligen mangla orimligt många timmar Humankind. Vad kommer ni andra spela mest denna månad?

Medlem

Inget som var jätteintressant för min del, så nu har jag chansen att beta av ett par av förra omgångens spel. Omno är avklarat och var supermysigt. The Ascent är avklarat, trots en del väldigt irriterande buggar. Just nu är det Hades som gäller för mig.

Medlem

Grymt inlägg som vanligt!

Ser fram emot Psychonauts. Varvade nyligen första så jag är redo för uppföljaren. Sen blir det nog 12 minuter också.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Inte så många nya spel. Men helvete ändå. 12 minutes, Psyco 2 och Humankind. Baam. Baam. Baam. Sedan kryddar man med Myst, som ändå är en klassiker på alla tänkbara sätt (även en del dåliga).

Jag känner mig mig fan omtyckt som kund. Phil vet alltså precis hur man ska få mig på fall.

Kommer själv troligen mangla orimligt många timmar Humankind. Vad kommer ni andra spela mest denna månad?

Det är ju dessutom bara en tvåveckorsperiod varje gång...galet!

12 Minutes är det jag kommer att spela först, mest blir nog Psychonauts 2 dock. Humankind verkar ju riktigt bra, så det blir nog en del där också om jag drar igång det.

signatur

Jump in.

Medlem

Är besatt av Hades (guldkorn på GP) just nu så man får se vad annat man hinner/orkar med!

Bra tråd annars som vanligt!

Gnällkuk

Keep up the good work, Mortaigne! Salig månad, som vanligt. Det är som ett bättre Humble Bundle än vad Humble Bundle var för typ esx år sedan.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Recompile och twelve minutes på samma dag? Jag har knappt hunnit påbörja Hades än heller. Skulle hållt mig till PS5 och PC enbart hur ska jag hinna allt?

Medlem

Är Humankind tillgängligt nu? Hittade det inte när jag var inne och kikade tidigare under eftermiddagen.

För övrigt så uppskattar jag dessa trådar om vad som kommer till Gamepass. Fantastisk tjänst! Saknar bara att Xbox-appen hade lite bättre interface och annat småkrafs.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Är Humankind tillgängligt nu? Hittade det inte när jag var inne och kikade tidigare under eftermiddagen.

För övrigt så uppskattar jag dessa trådar om vad som kommer till Gamepass. Fantastisk tjänst! Saknar bara att Xbox-appen hade lite bättre interface och annat småkrafs.

Jag spelar just nu! (Det är PC only, det missade du inte va?)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av I am Grööt:

Japp, Humankind är tillgängligt nu!

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag spelar just nu! (Det är PC only, det missade du inte va?)

Nej det hade jag koll på. Det dök upp nu i alla fall

Skrivet av Mortaigne:

Japp, Humankind är tillgängligt nu!

Jag var väl för ivrig har inte riktigt förstått vilken tid spelen på gamepass blir tillgängliga. Känns som om det är lite olika från spel till spel vilket kanske är helt i sin ordning. Jag är väl kanske van/bortskämd med Steam och dess nedräknare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sittar och spelar Humankind as we speak, och ser mycket fram emot både Twelve Minutes men framför allt Psychonauts 2! Mycket fin andra halva av månaden.

Sen kommer ju Pathfinder 2 direkt i början av september också (fast det kommer nog inte på Game Pass i och för sig).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av I am Grööt:

Nej det hade jag koll på. Det dök upp nu i alla fall

Jag var väl för ivrig har inte riktigt förstått vilken tid spelen på gamepass blir tillgängliga. Känns som om det är lite olika från spel till spel vilket kanske är helt i sin ordning. Jag är väl kanske van/bortskämd med Steam och dess nedräknare.

Ja, släpptiderna varierar och är helt upp till utvecklare/utgivare. Vissa kör global release, andra rullande över tidszonerna etc. Håller med om att en lokal nedräknare inte hade varit dumt!

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av I am Grööt:

Både du och jag hade nog missat att det står ju faktiskt i appen när de släpps, i alla fall på vissa spel. 12 Minutes släpps t.ex kl. 1800 imorgon, Psychonauts 2 kl. 0200 den 25:e.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Både du och jag hade nog missat att det står ju faktiskt i appen när de släpps, i alla fall på vissa spel. 12 Minutes släpps t.ex kl. 1800 imorgon, Psychonauts 2 kl. 0200 den 25:e.

Det har jag helt missat också, var i appen ser du det? Tittade precis i iOS och kan inte se det

Medlem

Otroligt stark Game Pass-månad.

Hur ska man hinna med allt? För oss som spelar ganska långsamt och metodiskt (vi finns!) är det ju hopplöst att tro att man nånsin ska komma längre än halvvägs i något endaste spel. Är redan före detta släpp i gång med både The Ascent och Art of Rally.

Det som lockar mest av de nya är Twelve Minutes, som jag varit starkt peppad på ända sedan första trailern kom. Sen kommer jag garanterat ge mig in i Humankind också, men det väntar jag med nog nån månad innan jag ger mig in i.

NuZ
Testpilot

Tack Mort!! Uppskattas!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Det är ett imponerande bibliotek som fylls på ständigt.
En fråga, är det vanligt att spel försvinner från gamepass? Hur länge är dom tillgängliga?
Jag brukar ta nån månad då och då tror inget av det jag har spelat försvunnit iaf.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

En fråga, är det vanligt att spel försvinner från gamepass? Hur länge är dom tillgängliga?
Jag brukar ta nån månad då och då tror inget av det jag har spelat försvunnit iaf.

Ja absolut, det är som med alla andra liknande tjänster som baserar sig på att licensera någon annans grejer till en prenumerationstjänst. Däremot så kan jag inte påstå att upplevelsen är att spel som försvinner har legat "för kort" tid så att säga. Men om man har appen så ser man också väldigt tydligt vilka spel som försvinner framöver, med datumet då de försvinner.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Jo, med jämna mellanrum. Ibland såna som jag har tänkt spela klart och då kan jag få tummen ur. Ganska skönt på ett sätt då jag annars kan sega extremt länge efter att jag kommit halvvägs i ett spel. Byter till annat då. Spel som var såna för mig var Dead Rising 4 och Devil May Cry. Glad att jag klarade ut bägge!

Medlem

Vad tycker ni om Wasteland 3 på xbox ? Jag tycker den är för dålig, segt och 30 fps. Enorm skillnad mot PC, vilket det inte borde vara på en series X.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Vad tycker ni om Wasteland 3 på xbox ? Jag tycker den är för dålig, segt och 30 fps. Enorm skillnad mot PC, vilket det inte borde vara på en series X.

Det är helt enkelt inte optimerat för Xbox Series X utan du spelar Xbox One X-versionen av spelet.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Näe håller med och det är trist att det inte är uppdaterat till Series X. Hade velat se väldigt mycket bättre grafik och flyt.

Medlem

Dom här inläggen är guld, tack!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av hofwing:

Det har jag helt missat också, var i appen ser du det? Tittade precis i iOS och kan inte se det

Oklart hur det är på iOS, men på PC-appen är det bara att söka på spelet så står det under information datum och tid. Inte frontat på något särskilt sätt så lätt att missa.

Skrivet av anon_1399:

First party-spel, vilket som bekant inkluderar Bethesda numer, lämnar inte tjänsten. Övriga spel stannar allt från 3 månader (ovanligt, exempelvis GTA V som kommit och gått flera gånger på tjänsten några månader i taget) till flera år. Skulle säga att vanligast är ett år ungefär. En hel del spel återvänder också efter att de varit borta en tid. Stor variation då allt är individuella avtal med utgivare och utvecklare.

Skrivet av Lolflakes:

Har inte spelat Wasteland 3 ännu, men jag kan ju säga att jag tycker det är både märkligt och dåligt att det inte finns någon X|S-version då det är ett first party-spel. Det har dock FPS Boost, så det finns ett 60 fps-läge!

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@anon_1399. Jag kollade upp hur länge de spel som lämnar nu i månadsskiftet har varit på tjänsten:

• Blair Witch: 2 år

• Double Kick Heroes: 1 år

• NBA 2K21: 5 månader

• Stranger Things 3: The Game: 16 månader

Variationen är stor som sagt! Vissa mönster går att se, såsom sportspel med årliga utgåvor har naturligt snabbare omsättning. Vissa utgivare gillar att rotera sina storspel fram och tillbaka (Take-Two t.ex). I en del fall så "byts" spel ut till en nyare titel, som den här månaden där Train Sim World 2 ansluter ett par veckor efter att föregångaren Train Sim World 2020 lämnat tjänsten.

signatur

Jump in.

12
Skriv svar