The Elder Scrolls V: Skyrim får Anniversary Edition & next gen-uppdatering

Medlem

I en alternativ tidslinje är det Oblivion som fick alla dessa nyutgåvor och man hade kunnat glömma Skyrims dötrista Sverige-väder veckan efter release. Sällan varit med om tråkigare spelvärld.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ni kommer att köpa det här. Jodå ni kommer att köpa det här. Precis som att ni kommer köpa GTA5 igen. Kommer förmodligen vara dyrare på PlayStation 5 än Xbox Series.

Redan förhandsbokat till alla mina spelenheter! Nu ska det liras 😎

Medlem

Tummen upp för officiellt stöd för fiske. Skyrim Anniversary Edition 10 år på dagen.
Kan bli med det sista som släpps till PS av Bethesda.

Medlem

Dagdrömt om det här fast för Oblivion inte Meh-rim.

Medlem

Herregud, kan de bara ta och ge sig med alla dessa utgåver av skiten.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Faktum är att det är ännu värre än så:

2011: Skyrim
2013: Skyrim - Legendary Edition
2016: Skyrim - Special Edition
2021: Skyrim - Anniversary Edition

Ej inräknat alla omsläpp på nya/andra plattformar än vad som fanns 2011.

Skyrim VR också.

Skrivet av Foldon:

Tummen upp för officiellt stöd för fiske. Skyrim Anniversary Edition 10 år på dagen.
Kan bli med det sista som släpps till PS av Bethesda.

PS?

Medlem

Kommer spelet få en fysisk release till de nya konsolerna också?

Medlem

Många klagar, när det för flesta innebär en gratis uppdatering till ett spel man redan äger. Gratis är gott, varför inte bara bocka och ta emot?

Medlem
Skrivet av Prixm:

2002: Morrowind
2006: Oblivion
2011: Skyrim
2016: Skyrim
2021: Skyrim

Jag skulle hellre bo i det alternativa universumet där de istället för att skapa Oblivion och Skyrim bara putsat Morrowind till perfektion tio år efter spelsläppet!

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Många klagar, när det för flesta innebär en gratis uppdatering till ett spel man redan äger. Gratis är gott, varför inte bara bocka och ta emot?

Det är ju inte gratis dock...

Medlem
Skrivet av Loxus:

Det är ju inte gratis dock...

Det hela är lite luddigt formulerat från Bethesdas sida, men det verkar som om det kommer dels en gratis uppdatering som är gratis för alla som har Special Edition, och dels en ny variant där allt som skiljer är att de lagt till lite mods. Jag pratar om uppdateringen som är gratis, jag bryr mig inte om den högst frivilliga versionen med mods.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Faktum är att det är ännu värre än så:

2011: Skyrim
2013: Skyrim - Legendary Edition
2016: Skyrim - Special Edition
2021: Skyrim - Anniversary Edition

Ej inräknat alla omsläpp på nya/andra plattformar än vad som fanns 2011.

2002: Morrowind
2003: Morrowind GOTY

2006: Oblivion
2007: Oblivion GOTY
2009: Oblivion GOTY Delux
2011: Oblivion 5th Aniversery Ed.

Inte bara Skyrim som släpts mer än en gång

Medlem
Skrivet av asdfg:

Skyrim VR också.

PS?

Antar användaren menar Playstation. Todd Howard sade ju inte för så länge sedan att de inte längre kommer att utveckla spel mot Playstation då de blivit uppköpta av Microsoft.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Antar användaren menar Playstation. Todd Howard sade ju inte för så länge sedan att de inte längre kommer att utveckla spel mot Playstation då de blivit uppköpta av Microsoft.

Så klart! Min trötta hjärna hade tillfälligt glömt bort det. Känns konstigt att de inte kommer släppa sina spel multiplat längre utöver pc.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Faktum är att det är ännu värre än så:

2011: Skyrim
2013: Skyrim - Legendary Edition
2016: Skyrim - Special Edition
2021: Skyrim - Anniversary Edition

Ej inräknat alla omsläpp på nya/andra plattformar än vad som fanns 2011.

Det är faktiskt snäppet ännu värre!

2011: Skyrim
2013: Skyrim - Legendary Edition
2016: Skyrim - Special Edition
2017: Skyrim - VR
2021: Skyrim - Anniversary Edition

Inaktiv

Rockstar och Bethesda tävlar om att släppa samma spel flest gånger och båda garvar läppen av sig.

Avstängd

Skyrim var fantastiskt bra, men det här har ju spårat för länge sedan 🤡🤡🤡

Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/L5cPgShV3Ip_hmoRmAy78...

Ursäkta bilden men tyckte hen var lite apkäftig uppkäftig

Ser tyvärr inte bilden av nån anledning, vill bara poängtera att det var uppkäftighet med glimten i ögat 😉

Medlem
Skrivet av skrewster:

Synd bara att de inte släppte taget om Skyrim sisådär 2013 och fokuserade fullt ut på ett nytt ES så hade vi förmodligen haft ett nytt spel för flera år sen. Men money talks osv.

Så är det, det har sålt för bra vid varje vända, jag har inte spelat det sen 2011/12 typ så jag blev ändå lite sugen, sen är frågan om det nånsin kan slå sig förbi den enorma backlog man har 🤣

Inaktiv
Skrivet av laban005:

Ser tyvärr inte bilden av nån anledning, vill bara poängtera att det var uppkäftighet med glimten i ögat 😉

Hmm blev något fel på länken så sökte upp bilden och ladda upp på imgur istället. Men jag tyckte iaf det var klockrent för du hade ju helt rätt i det du sa så menade ingenting negativt mot dig.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Dom borde lagt till ray tracing i den här "uppdateringen" för att jag skulle tycka det var intressant att återvända.

Men nu kan du fiska! Hurr durr.... ja alltså, RT och lite annat hade ju varit guld för att man ska bli pepp på detta men nu är det bara tragiskt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hmm blev något fel på länken så sökte upp bilden och ladda upp på imgur istället. Men jag tyckte iaf det var klockrent för du hade ju helt rätt i det du sa så menade ingenting negativt mot dig.

Haha ja jag kunde inte hålla mig, var tvungen att sägas 😉

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det hela är lite luddigt formulerat från Bethesdas sida, men det verkar som om det kommer dels en gratis uppdatering som är gratis för alla som har Special Edition, och dels en ny variant där allt som skiljer är att de lagt till lite mods. Jag pratar om uppdateringen som är gratis, jag bryr mig inte om den högst frivilliga versionen med mods.

Okej. Ja, efterforskade lite och

Citat:

"It's something I've always wanted to do in Skyrim," managing director Ashley Cheng said. "You don't have to dive into the water and click blindly anymore. You can now grab a fishing pole, do some fishing quests. It's a great addition to the game, it'll be free to everyone, and it really adds to the immersion of the world."

Medlem

Spelade Skyrim när det begav sig 2011 men lirade aldrig några expansioner, kommer nog att ta en sväng till nu. Vad landar priset på tror ni (för de som ej har Game Pass)?

Avstängd
Skrivet av oldfatbaldguy:

Spelade Skyrim när det begav sig 2011 men lirade aldrig några expansioner, kommer nog att ta en sväng till nu. Vad landar priset på tror ni (för de som ej har Game Pass)?

400 är min gissning!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vilken tur då att folk får välja själva ifall de ska köpa det eller inte.

Avstängd
Skrivet av Caene:

Vilken tur då att folk får välja själva ifall de ska köpa det eller inte.

Håller med. Kanske köper det trots allt då mitt ps5 är bättre än min pc från 2012. Kan ju vara kul att köra igenom igen i bättre grafik.


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem

Tack men nej tack.

Visst mjölkar dom, men utgå inte från att alla har spelat det. Det finns en marknad för nya gamers, så i slutändan är det väl bra att man försöker hålla ett spel vid liv. MEN, det där med moddarna mot en kostnad tycker jag vore i sin ordning om moddarna får en del av kakan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nä det här var droppen när det gäller dessa urvattnade försök att behålla status när man tydligen inte är intresserad av att utveckla nya spel. Mark my words det kommer förseningar på både Starfield (kommer floppa då det tagit för lång tid och Wow faktorn rusat förbi när det väl släpps) samt ES6 som de kan mjölka i 10 år till. Det är nu jämnt race mellan Bethesda vs Rockstar ,dock gör Rockstar iaf relativt färdiga spel från start...om det nu är ett betyg att ge ett företag som tjänar produktionskostnaden för ett nytt RDR på en vecka av GTA online intäkterna eller kanske tom en ny spelserie.
Men folk fortsätter ju att mala det här konceptet tillsammans med alla fattiga remakes/remasters och vad gör man som företag ? Ska man lägga resurser på relativt riskfyllda projekt eller ska man ge mer av samma till de "kräsna" troglodyterna som tydligen skriker om nya saker men det får fan inte bryta modellen som alla är så nostalgiskt nerdummade i?
Det är fan moddarnas fel i skyrims fall dock, eller har Bethesda varit klyftiga med en mod-vänlig sunkig motor som folk känner stort behov av att kräma ur sista andetaget ur? Nä tänk er hur de sitter och skrattar på huvudkontoret över att dessa dumbasses inte gett upp och att de kunde släppt Starfield för 4-5 år sen samt ett fullständigt Fallout 5 (76 är en sk cashgrab) men att de inte behövt att ens utveckla sin skitmotor som luktar sent 90-tal...Jag får väl skylla på alla de som tyckte New Vegas var ett lysande spel...fyfan om det är dessa kandidater som sätter premissen för hur de utvecklar spel då det är ett riktigt lågvattenmärke. 40 nyanser av brunt och ett ytligt rpg efter level 20 samt otroligt dåliga dlcs. Och vem vågar betta mot att de inte kommer göra samma sak med dessa spel som aldrig kommer , när de väl gör det så hoppas jag att folk kommer ihåg vad dessa företag gjort de senaste 10 åren.

12
Skriv svar