Playstation-exklusiva Wild har blivit nedlagt enligt rykten

Robot
Playstation-exklusiva Wild har blivit nedlagt enligt rykten

Inget förhistoriskt äventyrande för playstation-ägarna.

#Michal-Ancel, #Playstation, #Wild


Medlem

Hur längesen var det vi fick några officiella nyheter från spelet? Känns som att ryktet kan stämma ganska bra.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Hur längesen var det vi fick några officiella nyheter från spelet? Känns som att ryktet kan stämma ganska bra.

Tror det visades upp några bilder 2017, men jag är också beredd på att detta rykte är sant. Ancel verkar ju ha startat projekt som sen hamnat i kläm när han gick i pension. Good Beyond Evil 2 är ju lite i samma position, det har visserligen visats upp lite mer från det spelet, men känns ändå som ett spel som nog kan sluta på spelkyrkogården...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var tvingen kolla upp Michal Ancel och han är tydligen bara 49 år gammal. Tidigt att gå i pension. Kanske tappade drivet och hade tillräckligt mycket pengar för att sluta jobba. Om han fortfarande bor i Monaco har han nog rejält med pengar med tanke på att den staden inte är billig att leva i.

Edit: Hittade en artikel från 2020 där det står att han lämnade spelindustrin för att fokusera på ett annat intresse: vilda djur.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-09-18-michel-ance...

Det står också "Ancel assured that both the projects he was working on -- Beyond Good & Evil 2 and open world survival game Wild -- are in good hands and he has not directly been involved for several months."

Medlem

Aldrig ens hört talas om haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det har gått samma väg som Rockstars Agent med andra ord...

Skribent
Skrivet av Fulci:

Var tvingen kolla upp Michal Ancel och han är tydligen bara 49 år gammal. Tidigt att gå i pension. Kanske tappade drivet och hade tillräckligt mycket pengar för att sluta jobba. Om han fortfarande bor i Monaco har han nog rejält med pengar med tanke på att den staden inte är billig att leva i.

Edit: Hittade en artikel från 2020 där det står att han lämnade spelindustrin för att fokusera på ett annat intresse: vilda djur.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-09-18-michel-ance...

Det står också "Ancel assured that both the projects he was working on -- Beyond Good & Evil 2 and open world survival game Wild -- are in good hands and he has not directly been involved for several months."

The proof is in the pudding skulle jag säga. Tycker det verkar väldigt osäkert för Beyond Good & Evil 2, men om spelet släpps så är jag ju inte den som klagar.

Den som lever får se helt enkelt.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

App app, Michel Ancel om jag får be, inte Michal. Står ju till och med i artikelcitatet!

Medlem

wow trist :/ lät som det kunde blivit ett ballt spel.. kände dock inte till detta konstigt nog....

Medlem

Synd, det såg vansinnigt intressant ut. Hoppas spelvärlden går att använda i ett annat liknande projekt.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

App app, Michel Ancel om jag får be, inte Michal. Står ju till och med i artikelcitatet!

haha ja jag fixar, skyller på att jag ALLTID haft problem att stava Micheal, Michael, Michel...Michal...


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare

Hade en kollega 2015 som inte kunde sluta prata om det här spelet. Tror till och med att han köpte en ps4 bara för att kunna lira det vid release.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

"maybe we can work on some stuff'"

Det låter som ett fantastiskt företag.

Medlem

Alltid lite konstigt att lägga ner spel som har kommit säkert rätt lång i utvecklingen. Borde ju kunna sälja det vidare till nån annan.
Gameplay (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=JZwCLfTvmXo

Medlem

Kommer ihåg rnkah såg utannonseringen. Blev riktigt taggad. Det spelet skulle ha en värld som skulle vara No mans sky i storleken, alltså en gigantisk ultra mega stor värld som skulle auto-generera fram nya områden osv osv för dig att utforska.
Tror det här spelet hade kunnat bli ett sånt där mys-magiskt kul om det hade blivit rätt.
Men de kanske själva kände att det blev repetivt och tråkigt o la ner?
Synd isåfall

Medlem

Synd, var riktigt sugen på det men är inte förvånad och tänkte faktiskt på det för inte allt för länge sen

Medlem

Gräsligt att lägga 6 hela år på ett spel o sedan stänga ner skiten. Kan inte vara nån höjdare..

Personligen var jag dock inte nå intresserad av projektet. Hade iofs inte läst nå mycket om det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar