Assassin's Creed Odyssey får stöd för 60 fps på next gen-konsoler

Robot
Assassin's Creed Odyssey får stöd för 60 fps på next gen-konsoler
Avstängd

Blir till att köra en new game plus när det uppdaterats. Det var faktiskt bättre story i detta än i valhalla. Saknar även plus till det sistnämnda, hoppas det kommer med någon gång!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Äntligen. Så himla mycket bättre än Valhalla, fattades bara 60fps och nu kom den.

Medlem

Ska bli skoj att återse den grekiska övärlden med godtagbar fps!

Har drömt om ett AC med vikingatema i flera år och när det till slut realiserades blev jag besviken när nästan hela spelet utspelas i England med dess trista böljande skogslandskap. Hade gärna sett mer fokus på Skandinavien och visst får man spela i Norge lite grann men det är det sedvanligt överdrivna sagolandskapet så fort något utspelas i Norden, d.v.s. extremt onaturligt spetsiga berg som inte alls ser ut som riktiga Norge. Låter kanske kräsen men jag får ingen riktig vikingakänsla av Valhalla.

Medlem

Fastnade inte för Valhalla alls, ska nog testa Odyssey nu istället.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd

Har laddat ner nu men står ingenstans i inställningarna att det är 60fps men jag antar att det är det ändå.


signatur

PS5 och inget annat.

Flakmonkey

Tyvärr har jag redan tagit mig igenom Odyssey och är inte en person som spelar om spel, men gillar att de lägger manken till även för ett lite äldre spel. Att gå från 30 till 60 är ju en rejäl boost för spelupplevelsen så för alla som varit sugna på det men inte spelat det hittills kan man väl bara säga grattis

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ska bli skoj att återse den grekiska övärlden med godtagbar fps!

Har drömt om ett AC med vikingatema i flera år och när det till slut realiserades blev jag besviken när nästan hela spelet utspelas i England med dess trista böljande skogslandskap. Hade gärna sett mer fokus på Skandinavien och visst får man spela i Norge lite grann men det är det sedvanligt överdrivna sagolandskapet så fort något utspelas i Norden, d.v.s. extremt onaturligt spetsiga berg som inte alls ser ut som riktiga Norge. Låter kanske kräsen men jag får ingen riktig vikingakänsla av Valhalla.

Håller helt med, samt att de vara lata när det kom till namn på huvudkaraktären. Hade varit kul att få driva runt i en större del av Skandinavien och inte bara en liten del av Norge. Norge är extremt tråkigt i spelet i alla fall sist jag spelade, fanns inte mycket att se eller göra där.

Testpilot

Spelar detta just nu faktiskt, men på PC Väldigt vackert är det.

Medlem

För en som jag som älskar äventyrsspel, rpg och fantasy, men som har haft lite svårt för tidigare AC spel och alltid tröttnat på dem långt innan de är slut,
Är detta värt ett köp?
Har ps5, så det skulle ju flyta på riktigt gött nu då

Medlem

Som flera nämnt, en bra mycket bättre spel än Valhalla.

Medlem

Kanske blir till att spela igenom det igen då, och kanske testa Kassandra

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Kanske blir till att spela igenom det igen då, och kanske testa Kassandra

Mycket bättre skådis på henne tycker jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av PontusT:

För en som jag som älskar äventyrsspel, rpg och fantasy, men som har haft lite svårt för tidigare AC spel och alltid tröttnat på dem långt innan de är slut,
Är detta värt ett köp?
Har ps5, så det skulle ju flyta på riktigt gött nu då

Av de tre sista (Origins, Odyssey och Valhalla) som stöpte om AC i botten vad gäller spelmekanik, mer införande av RPG-element etc. så anser jag att Odyssey är bäst, alla dagar!

Med det sagt anser jag att spelen fått ÄNNU mera bloat för att fylla ut världarna. Trist, men jag tyckte ändå Odyssey var underhållande 🙂

Medlem
Skrivet av PontusT:

För en som jag som älskar äventyrsspel, rpg och fantasy, men som har haft lite svårt för tidigare AC spel och alltid tröttnat på dem långt innan de är slut,
Är detta värt ett köp?
Har ps5, så det skulle ju flyta på riktigt gött nu då

Origins och Odysse kan du nog hitta för någon hundring på rea till playstation. Jag köpte själv de för typ 80kr st men då till pc. För de pengarna är det värt även om du tröttnat halvvägs in.

Just nu är det ex 80% på origins och 75% på odysse om man kikar på steam.

Men var beredd på att man ska hålla på att grinda XP och levla.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Av de tre sista (Origins, Odyssey och Valhalla) som stöpte om AC i botten vad gäller spelmekanik, mer införande av RPG-element etc. så anser jag att Odyssey är bäst, alla dagar!

Med det sagt anser jag att spelen fått ÄNNU mera bloat för att fylla ut världarna. Trist, men jag tyckte ändå Odyssey var underhållande 🙂

Kanske är värt att spana in då Tack för svar

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Origins och Odysse kan du nog hitta för någon hundring på rea till playstation. Jag köpte själv de för typ 80kr st men då till pc. För de pengarna är det värt även om du tröttnat halvvägs in.

Just nu är det ex 80% på origins och 75% på odysse om man kikar på steam.

Men var beredd på att man ska hålla på att grinda XP och levla.

Ok, tack. Grinda och levla är inget mig emot, bara det inte blir för långvarigt och repetivt

Flakmonkey
Skrivet av PontusT:

Ok, tack. Grinda och levla är inget mig emot, bara det inte blir för långvarigt och repetivt

Min erfarenhet är att det är upp till mig som spelare hur långvarigt och repetivt det blir. Är superkass på det själv då jag verkar ha någon form av lätt ocd där jag måste tömma kartan på alla möjliga symboler som finns även om de aktiviteterna lätt blir långtråkiga. Så ja, vill du grinda kan du göra det, men du behöver verkligen inte tömma kartan för att ta dig igenom huvudstoryn.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Min erfarenhet är att det är upp till mig som spelare hur långvarigt och repetivt det blir. Är superkass på det själv då jag verkar ha någon form av lätt ocd där jag måste tömma kartan på alla möjliga symboler som finns även om de aktiviteterna lätt blir långtråkiga. Så ja, vill du grinda kan du göra det, men du behöver verkligen inte tömma kartan för att ta dig igenom huvudstoryn.

Gör du bara storyn kommer man inte upp i nog med level. Jag blir i alla fall tvungen att döda folk osv bara för att få XP så jag levlas nog. Men har inte tagit mig igenom origins ännu, tror ja är runt level 40.
Man kan ju även köpa så man får dubbel XP då kan jag tänka mig att man slipper köra massa sidouppdrag.

Medlem

288 spänn just nu på xbox store för gold edition. Men jag tänker inte låta mig luras in i assassins värld en gång till! Ettan, Syndicate och senast Origins. Jag fann Syndicate roligast men tröttnade på det med innan slutet. Origins kändes tame tusan alldeles överväldigande med menlös utfyllnad. Nej, aldrig mer.

Medlem

Härligt!

Har gått och hoppats på att detta skulle komma. Har klarat alla Assassins Creed med expansioner fram till Odysseé. Övertygad om att även detta kommer att bli bra.

Flakmonkey
Skrivet av Lilagröt:

Gör du bara storyn kommer man inte upp i nog med level. Jag blir i alla fall tvungen att döda folk osv bara för att få XP så jag levlas nog. Men har inte tagit mig igenom origins ännu, tror ja är runt level 40.
Man kan ju även köpa så man får dubbel XP då kan jag tänka mig att man slipper köra massa sidouppdrag.

Nej inte om du verkligen enbart kör huvudstoryn, men det är ju inte som att du måste göra allt för att kunna ta dig vidare heller. De där level-anvisningarna som finns för de olika territorierna är ju en väldigt bra fingervisning. Känns som att man håller sig till dem, dvs man tar sig an dem när man når den rekommenderade leveln så får man en bra balans på svårighetsgraden. Om man som jag tyvärr gör och gör alla smågrejjer först så blir det nästan alltid som så att huvudstoryn blir på tok för lätt när man väl tar sig an den, och det är inte heller optimalt imo :/

Trevligt men lite sent, har redan kört igenom spelet två gånger, en på PC och en rätt nyligen på XBX, pinade mig igenom Valhalla rätt nyligen och ångrar nästan att jag körde det, ännu mer att jag la ut kosing för det. Nu försöker jag pina mig igenom Origins för storyns skull, men det går långsamt.

Medlem

Jorå, det blir absolut ett köp. Men har lärt mig att inte lägga allt för mycket fokus på sidouppdrag osv i AC-spelen. Hinner i regel tröttna då innan jag tagit mig igenom huvudstoryn.

Medlem

Skulle gärna ta ett Assassin's Creed: Origins med samma puttsning som detta spel. Gillar AC Origins ännu mer faktiskt. Egypten var otroligt att få utforska. Hoppas 60 frames patch @ 4k släpps till PlayStation 5..!!!...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar