Det här är systemkraven för Halo Infinite på PC

Robot
Det här är systemkraven för Halo Infinite på PC
Avstängd

Man ska alltid utgå från att "recommended" är verkliga "minimum" kraven.

Medlem

Lite pepp som alltid inför ett nytt halo. Ska bli riktigt skoj å panga lite. Sitter på en 4k rigg men möjligtvis får man skala ner lite.

Medlem

Dator med i7 7700 och gtx 1080 börjar kännas gammalt, bra att man har en Xbox SX iaf.

Medlem

Ajaj. Ryzen 3600 + 3080 här. Börjat redan halkar efter på prollesidan men går säkert fint ändå. Tar det med en nypa

Medlem
Skrivet av boneless:

Ajaj. Ryzen 3600 + 3080 här. Börjat redan halkar efter på prollesidan men går säkert fint ändå. Tar det med en nypa

Har samma som dig förutom att jag har ett rtx 3060 ti. Men skiljer knappt några procent i ren framerate mellan 3600 och 3700x, däremot har 3700x bättre frametime (jämnare flyt) än 3600 på grund av fler kärnor och trådar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av General White:

Man ska alltid utgå från att "recommended" är verkliga "minimum" kraven.

Man ska alltid utgå ifrån att ta systemkraven med en nypa salt.
Edit Gäller både högt och lågt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Störande att så få skriver vilken upplsösning/fps som gäller med dessa systemkrav.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Störande att så få skriver vilken upplsösning/fps som gäller med dessa systemkrav.

Verkligen, men jag tror man fortfarande oftast kan utgå ifrån att det handlar om 1080p då 67% av Steams användare spelar på det.

Medlem

Högre än vad jag förväntat mig. Att dömma av betan så är ju inte grafiken superbra direkt. Dålig optimering?

Medlem

Mitt 1070 Ti får svettas ordentligt. Hoppas att jag lyckas byta ut det innan lanseringen, men marknaden är ju fortfarande helt åt skogen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av magma:

Har samma som dig förutom att jag har ett rtx 3060 ti. Men skiljer knappt några procent i ren framerate mellan 3600 och 3700x, däremot har 3700x bättre frametime (jämnare flyt) än 3600 på grund av fler kärnor och trådar.

Ja, skillnaden mellan hyfsat nya cpuer i spel handlar ju oftast om skillnader i lägre upplösning och höga fps. Problemet är väl om det blir stuttering, det är irriterande

phi
Medlem

Ett spel som Halo drar man ned all grafik och tweakar sönder för bästa möjliga fps.

Det är bara sadomasochister som spelar såna spel med maxad grafik även fast de har hårdvara för det.

Medlem
Skrivet av boneless:

Ja, skillnaden mellan hyfsat nya cpuer i spel handlar ju oftast om skillnader i lägre upplösning och höga fps. Problemet är väl om det blir stuttering, det är irriterande

Precis, över 1080p jämnar skillnaderna oftast ut sig. Har under många år spelat på lägre hårdvara än rekommenderat. Minns när doom 3 kom ut, körde då fortfarande på ett geforce 3 ti 500 som pendlade mellan 40-50 fps i 1024x768 i low-medium.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Shit, ligger nästan mitt på rekommenderat. Bara något högre med RTX2080 och 32GB Ram annars har jag en i7-9700k CPU med mera. 😆

Dock har jag Windows 11, inte för att de ger mycket boost.

Medlem
Skrivet av phi:

Ett spel som Halo drar man ned all grafik och tweakar sönder för bästa möjliga fps.

Det är bara sadomasochister som spelar såna spel med maxad grafik även fast de har hårdvara för det.

Varför skulle man dra ner grafiken för mer FPS om datorn pallar 60+ FPS? Samt i SP kampanjen vill man ju ha det så vackert som möjligt. I MP kan jag förstå att man vill ha färre grafisk information som stör.

Vet inte hur man blir en sadomasochist för att spela på max grafik. 😅

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Varför skulle man dra ner grafiken för mer FPS om datorn pallar 60+ FPS? Samt i SP kampanjen vill man ju ha det så vackert som möjligt. I MP kan jag förstå att man vill ha färre grafisk information som stör.

Vet inte hur man blir en sadomasochist för att spela på max grafik. 😅

För man vill inte ha tearing hellre stabilt snyggt än skitsnyggt när du står stilla och fluktuerande när du rör dig eller för den delen gör det obehagligt att snapshota/flicka

Detta gäller även i sp spel för mig för det förstör hela upplevelsen.
Men vi är alla olika 😀

Medlem
Skrivet av FuzioN:

För man vill inte ha tearing hellre stabilt snyggt än skitsnyggt när du står stilla och fluktuerande när du rör dig eller för den delen gör det obehagligt att snapshota/flicka

Detta gäller även i sp spel för mig för det förstör hela upplevelsen.
Men vi är alla olika 😀

Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?

Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?

Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.

Tänkte precis detta, vi har ju g-sync, v-sync med mera. Screentearing har jag inte sett på jag vet inte hur många år nu.

Medlem

Har ni märkt en sak? 60$. Inte 70$ eller Directors Cut med 10$ uppgraderings avgift.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Störande att så få skriver vilken upplsösning/fps som gäller med dessa systemkrav.

Gäller alltid 1080p om inget annat anges.

Medlem
Skrivet av boneless:

Ajaj. Ryzen 3600 + 3080 här. Börjat redan halkar efter på prollesidan men går säkert fint ändå. Tar det med en nypa

Känns rätt skönt att man nyligen uppgraderat till Ryzen 3700x samt ett RTX 3060, Körde tidigare en FX6350 samt ett GTX 960, så en skaplig skillnad är det ju.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?

Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.

Det görs när det blir tearing och du ej får hög och stabil FPS.

Thats it

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?

Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.

Du känner inte till Frame time va?

Att ha mer frames än vad din skärm klarar av har självklara fördelar. Bl.a mindre inputlag.

https://youtu.be/xsXFUVYPIx4?t=221

Kolla timestampen snabbt så kan han förklara resten. Eller varför inte hela videon?

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Du känner inte till Frame time va?

Att ha mer frames än vad din skärm klarar av har självklara fördelar. Bl.a mindre inputlag.

https://youtu.be/xsXFUVYPIx4?t=221

Kolla timestampen snabbt så kan han förklara resten. Eller varför inte hela videon?

Hur många tror du känner av inputlag när de spelar? Jag lovar, majoriteten som spelar här på FZ känner inte skillnad på inputlagen om du har 144fps eller om du har 200fps eller 300fps (kom ihåg, ju högre fps du har desto mer "diminishing return" har du på skillnaderna).

Kan säga att jag personligen har inte känt av någon skillnad på input lag mellan 144fps eller 300fps, och då har jag testat spela CS, Valorant, Overwatch b.la. Samma sak gällande om jag kör med G-Sync på eller inte.

Om du känner av skillnaden mellan ~24ms input lag och ~21ms, så säger jag att antingen att du känner av en placebo-effekt eller är den skarpaste personen som lirar. Oss dödliga kommer inte märka skillnaden.

https://blurbusters.com/faq/benefits-of-frame-rate-above-refr...
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/7vpqni/input_l...

De enda jag personligen accepterar som behöver den lilla extra är de som faktiskt spelar spelen på professionell nivå. De som är på den nivån vet om det där redan. De som inte spelar på den nivån kommer inte bry sig om en skillnad på mindre än 10ms (förutsatt att alla spelar på 100+fps), så ser inte varför man ska då ta upp att högre FPS drar ner input lag. Hade skillnaderna varit 50+ms, absolut. Det är väl det som är skillnaden om man spelar på t.ex. LG TV där du spelar på Standard-läge och Gaming-läge. Då känner man av skillnad. Men under 10ms? Nope, man kommer inte märka det.

1
Skriv svar