Det här är systemkraven för Halo Infinite på PC
Ajaj. Ryzen 3600 + 3080 här. Börjat redan halkar efter på prollesidan men går säkert fint ändå. Tar det med en nypa
Har samma som dig förutom att jag har ett rtx 3060 ti. Men skiljer knappt några procent i ren framerate mellan 3600 och 3700x, däremot har 3700x bättre frametime (jämnare flyt) än 3600 på grund av fler kärnor och trådar.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Man ska alltid utgå från att "recommended" är verkliga "minimum" kraven.
Man ska alltid utgå ifrån att ta systemkraven med en nypa salt.
Edit Gäller både högt och lågt
Störande att så få skriver vilken upplsösning/fps som gäller med dessa systemkrav.
Verkligen, men jag tror man fortfarande oftast kan utgå ifrån att det handlar om 1080p då 67% av Steams användare spelar på det.
Har samma som dig förutom att jag har ett rtx 3060 ti. Men skiljer knappt några procent i ren framerate mellan 3600 och 3700x, däremot har 3700x bättre frametime (jämnare flyt) än 3600 på grund av fler kärnor och trådar.
Ja, skillnaden mellan hyfsat nya cpuer i spel handlar ju oftast om skillnader i lägre upplösning och höga fps. Problemet är väl om det blir stuttering, det är irriterande
Ja, skillnaden mellan hyfsat nya cpuer i spel handlar ju oftast om skillnader i lägre upplösning och höga fps. Problemet är väl om det blir stuttering, det är irriterande
Precis, över 1080p jämnar skillnaderna oftast ut sig. Har under många år spelat på lägre hårdvara än rekommenderat. Minns när doom 3 kom ut, körde då fortfarande på ett geforce 3 ti 500 som pendlade mellan 40-50 fps i 1024x768 i low-medium.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Ett spel som Halo drar man ned all grafik och tweakar sönder för bästa möjliga fps.
Det är bara sadomasochister som spelar såna spel med maxad grafik även fast de har hårdvara för det.
Varför skulle man dra ner grafiken för mer FPS om datorn pallar 60+ FPS? Samt i SP kampanjen vill man ju ha det så vackert som möjligt. I MP kan jag förstå att man vill ha färre grafisk information som stör.
Vet inte hur man blir en sadomasochist för att spela på max grafik. 😅
Varför skulle man dra ner grafiken för mer FPS om datorn pallar 60+ FPS? Samt i SP kampanjen vill man ju ha det så vackert som möjligt. I MP kan jag förstå att man vill ha färre grafisk information som stör.
Vet inte hur man blir en sadomasochist för att spela på max grafik. 😅
För man vill inte ha tearing hellre stabilt snyggt än skitsnyggt när du står stilla och fluktuerande när du rör dig eller för den delen gör det obehagligt att snapshota/flicka
Detta gäller även i sp spel för mig för det förstör hela upplevelsen.
Men vi är alla olika 😀
För man vill inte ha tearing hellre stabilt snyggt än skitsnyggt när du står stilla och fluktuerande när du rör dig eller för den delen gör det obehagligt att snapshota/flicka
Detta gäller även i sp spel för mig för det förstör hela upplevelsen.
Men vi är alla olika 😀
Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?
Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.
Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?
Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.
Tänkte precis detta, vi har ju g-sync, v-sync med mera. Screentearing har jag inte sett på jag vet inte hur många år nu.
Störande att så få skriver vilken upplsösning/fps som gäller med dessa systemkrav.
Gäller alltid 1080p om inget annat anges.
Ajaj. Ryzen 3600 + 3080 här. Börjat redan halkar efter på prollesidan men går säkert fint ändå. Tar det med en nypa
Känns rätt skönt att man nyligen uppgraderat till Ryzen 3700x samt ett RTX 3060, Körde tidigare en FX6350 samt ett GTX 960, så en skaplig skillnad är det ju.
Nothing is power without Control
Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?
Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.
Det görs när det blir tearing och du ej får hög och stabil FPS.
Thats it
Fast om man klarar av stabila 144fps (eller 60 eller 100 eller 120 beroende på skärm) med G-Sync/Freesync med allt maxat, varför ska man då dra ner grafiken då?
Känns som att många tror man spelar CS igen år 2001 där man hade CRT skärmar och ingen sync-funktion alls.
I dagsläget det enda gången man behöver dra ner grafiken i MP spel är ifall man kan se fienderna bättre (a la BF5), annars så finns det ingen direkt vinning på att ha högre fps än vad ens sync-skärm klarar av.
Du känner inte till Frame time va?
Att ha mer frames än vad din skärm klarar av har självklara fördelar. Bl.a mindre inputlag.
https://youtu.be/xsXFUVYPIx4?t=221
Kolla timestampen snabbt så kan han förklara resten. Eller varför inte hela videon?
Du känner inte till Frame time va?
Att ha mer frames än vad din skärm klarar av har självklara fördelar. Bl.a mindre inputlag.
https://youtu.be/xsXFUVYPIx4?t=221
Kolla timestampen snabbt så kan han förklara resten. Eller varför inte hela videon?
Hur många tror du känner av inputlag när de spelar? Jag lovar, majoriteten som spelar här på FZ känner inte skillnad på inputlagen om du har 144fps eller om du har 200fps eller 300fps (kom ihåg, ju högre fps du har desto mer "diminishing return" har du på skillnaderna).
Kan säga att jag personligen har inte känt av någon skillnad på input lag mellan 144fps eller 300fps, och då har jag testat spela CS, Valorant, Overwatch b.la. Samma sak gällande om jag kör med G-Sync på eller inte.
Om du känner av skillnaden mellan ~24ms input lag och ~21ms, så säger jag att antingen att du känner av en placebo-effekt eller är den skarpaste personen som lirar. Oss dödliga kommer inte märka skillnaden.
https://blurbusters.com/faq/benefits-of-frame-rate-above-refr...
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/7vpqni/input_l...
De enda jag personligen accepterar som behöver den lilla extra är de som faktiskt spelar spelen på professionell nivå. De som är på den nivån vet om det där redan. De som inte spelar på den nivån kommer inte bry sig om en skillnad på mindre än 10ms (förutsatt att alla spelar på 100+fps), så ser inte varför man ska då ta upp att högre FPS drar ner input lag. Hade skillnaderna varit 50+ms, absolut. Det är väl det som är skillnaden om man spelar på t.ex. LG TV där du spelar på Standard-läge och Gaming-läge. Då känner man av skillnad. Men under 10ms? Nope, man kommer inte märka det.