Release-trailern för Pathfinder: Wrath of the Righteous är här

Robot
Release-trailern för Pathfinder: Wrath of the Righteous är här

Kommer du ta hjälp av ljusets eller mörkrets krafter?

#nyhetstips, #pathfinder


Dex
Medlem

Väldigt nyfiken på detta. Gillade verkligen det första Pathfinder (efter dom hade patchat det lite) förutom den där riktigt dryga kingdom management delen. Ska bli riktigt kul och se vad dom kan göra med en uppföljare!

Medlem

Hoppade första och tänkte köra detta istället då det verkar bara mer polerat. Glodde på en sammanfattning av storyn så man är med på noterna så att säga


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser nice ut! Men väntar nog på recensioner och några patcher.

Ni som har spelat första, vad tyckte ni om det?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Ser nice ut! Men väntar nog på recensioner och några patcher.

Ni som har spelat första, vad tyckte ni om det?

Ett enormt complext som jag kom att hat älska! Tror jag spenderade 100 timmar bara på att få till en karaktär jag gillade att spela,det finns så många val att göra i "Character Creation" och är man inte insatt i Pathfinder reglerna blir det mycket svåra val att göra.Spenderade nog också 50 timmar på att lära mig förstå reglerna och kolla builds på nätet. Wrath ser ut att få ännu MER klasser,raser o.sv,tror inte jag kommer att lägga tid på det igen! Man måste älska gamla skolans CRPG och framförallt ha mycket tid att sätta sig in i det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fluffo:

Ser nice ut! Men väntar nog på recensioner och några patcher.

Ni som har spelat första, vad tyckte ni om det?

Att det är det närmsta man kommer en Baldur's Gate-uppföljare och att, som Robez skriver ovan, det är en fördel om man har spelat (och framför allt gillar, givetvis) guldålderns RPG:n om man vill ge sig i kast med Pathfinder. Lite mer konkret vad gäller själva spelet så kan vi göra några FZ-plusminus;

+ Vansinnigt mångsidigt karaktärsbygge
+ Komplext, välgjort stridssystem som dessutom kan spelas i både realtid och turordningsbaserat läge
+ Överlag välskrivet om än något ojämn kvalitet från kapitel till kapitel
+ Bra röstskådespelare, inte minst huvudantagonisten
+ Väldigt anpassningsbar svårighetsgrad...
- ...men svårighetsgraden är väldigt ojämn oavsett
- Kingdom Management-systemet är en god tanke men implementeringen är skev
- När spelet släpptes var det helt trasigt (numera fixat)

Och så 4/5 i betyg. Spelade det dock två år efter release, hade jag spelat det när det släpptes hade det nog inte fått mer än max 2/5.

Medlem

Jag har skaffat uppföljaren!

Det skall nämnas att om man vill spela ett BG-liknande spel med en mycket spännande och lång handling, så går det utmärkt att göra detta utan att först läsa på någonting alls egentligen. Det går aldeles utmärkt att spela old school med single klasser såsom fighter, cleric, wizard, rouge etc i partyt. Svårighetsgraderna är något annorlunda i PK, normal motsvarar hard, easy motsvarar normal så om du vill spela avslappnat utan tonvis med research (ja det räcker med gamla 2nd ed i minnet ) så spela i easy läget. Det kan vara högstligen utmanande ändå.

Innehållet i PK är massivt! Tänk Baldurs gate x50! Om man gillar top down crpg är PK definitivt det bästa av dom alla!

MEG
Medlem

Håller med om att PK är ett bra spel, tror även att detta blir bra.
Som alltid, kolla recensioner/youtube innan köp (om ni är osäker)


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar