En tredjedel av CD Projekt Red arbetar på första Cyberpunk 2077-expansionen

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Men det är lite det jag menar med allt från Peter Molyneux, Sean Murray, Todd Howard och nu CDPR så tycker jag allt att man ska ta det mesta med en nypa salt. Låter det för bra så är det antagligen det.

Som exempel är jag ett stort fan av Star Citizen men klart som korvspad att det aldrig kommer bli ALLT som Chris lovat.

Kort och gott tycker jag att vi behöver vara lite cyniska med alla stora löften.

Det tycker jag är speljournalisternas jobb, inte vi gamers. Vi ska inte behöva ta fram saltkaret så fort vi är intresserade av ett spel.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Det tycker jag är speljournalisternas jobb, inte vi gamers. Vi ska inte behöva ta fram saltkaret så fort vi är intresserade av ett spel.

Förstår hur du menar. Nu kommer jag låta som en foliehatt men jag tycker det känns som att en stor del av spelmedia känns köpt och därför är jag i princip endast inne på Fz. Som exempel finns där knappt något COD som fått dåligt betyg medan från spelarsidan så är det urkasst, eller CP som exempel även om jag tycker bra om det så är det många som inte gör det och detta syntes inte i recensionerna. Visst var dom skrivna endast på PC men många hade problem även där.

Men alla är vi olika. Men eftersom det handlar om mina pengar och ännu viktigare min fritid så försöker jag vara kritisk och helt enkelt inte lyssna så mycket på löften etc.

Skrivet av anon_326114:

Jag var väldigt dåligt insatt i spelet då jag inte ville ha någon hype. Så först och främst att det var CDPR och i andra hand första person RPG, väldigt förtjust i Elder Scrolls och nya Fallout (3 framåt) bland annat.

Och jag tyckte helt ärligt att det var 4/5 när jag körde genom. Nu har jag en väldigt bra dator så klarade mig bra genom. Spela AC: Valhalla samtidigt som kraschade mer för mig som exempel.

Ber om ursäkt om jag gick lite väl aggresivt fram i mitt inlägg tidigare.

Tack för att du skrev det! Jag ger det en chans igen i framtiden och hoppas jag också då kan ge det ett högt betyg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Förstår hur du menar. Nu kommer jag låta som en foliehatt men jag tycker det känns som att en stor del av spelmedia känns köpt och därför är jag i princip endast inne på Fz. Som exempel finns där knappt något COD som fått dåligt betyg medan från spelarsidan så är det urkasst, eller CP som exempel även om jag tycker bra om det så är det många som inte gör det och detta syntes inte i recensionerna. Visst var dom skrivna endast på PC men många hade problem även där.

Men alla är vi olika. Men eftersom det handlar om mina pengar och ännu viktigare min fritid så försöker jag vara kritisk och helt enkelt inte lyssna så mycket på löften etc.

Haha, jag håller iofs till viss del med dig. Många typ brittiska tidningar t.ex. hypar ju sönder sånt de får omslagsbild till och sen säljer nummer med gåvor (typ klistermärken). Det känns platt. Jag saknar verkligen SuperPLAY/RESET/LEVEL-gänget, de skrev sakligt och kritiskt - med både hjärta och hjärna så att säga. Men det är väl svårt - för att inte säga nästan omöjligt - att gå runt med en speltidning numera, så skulle de återvända blir det väl en hemsida som typ Polygon eller så.

Visst är det bra att vara kritisk innan sina spelköp, men jag är ännu inte så cynisk så jag förväntar mig halvljumna spel där typ 30-40% saknas av utlovat material pga spelföretag förväntas ljuga i sitt PR-material. Men blir det för många No Mans Sky/CP2077 så kanske...

12
Skriv svar