Microsoft förvarnar att inga "globala debuter" vankas på Tokyo Game Show

Robot
Microsoft förvarnar att inga "globala debuter" vankas på Tokyo Game Show

Men däremot nyheter om spel som släpps senare i år.

#Microsoft, #Tokyo-game-show


Frilansare

Får det inte vara slut på detta brasklappande nu? Kör bara. Blir folk besvikna så blir de besvikna. Nu kommer ju alla förvänta sig stordåd om någon INTE brasklappar!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Får det inte vara slut på detta brasklappande nu? Kör bara. Blir folk besvikna så blir de besvikna. Nu kommer ju alla förvänta sig stordåd om någon INTE brasklappar!

Hah, var tvungen att googla "brasklappande", men yes. Förstår inte riktigt problemet med att bara se vad som händer, känns mer intressant att kolla då... Men jag antar att dem får mycket grief från folk så dem måste göra detta.

Frilansare
Skrivet av Arkaith:

Hah, var tvungen att googla "brasklappande", men yes. Förstår inte riktigt problemet med att bara se vad som händer, känns mer intressant att kolla då... Men jag antar att dem får mycket grief från folk så dem måste göra detta.

Sant, det blir kaoz hur de än gör.

Förväntar mig nu att du använder ordet brasklapp i en mening minst en gång i veckan framöver. Se det som en hemläxa.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sant, det blir kaoz hur de än gör.

Förväntar mig nu att du använder ordet brasklapp i en mening minst en gång i veckan framöver. Se det som en hemläxa.

Will do! Lärde mig också "femfemma" från chefen igår, när han hade att göra med jobbiga människor. Så mitt ordförråd blev utökat denna vecka! :>

Medlem

Man har blivigt så rädd för alla gnällspikar och troll på internet att man måste gå ut i förväg att "förvänta er ingenting".
Håller med ovan, riktigt dåligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att dom inte ska presentera nya spel betyder ju inte automatiskt att det kommer vara dåligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man har blivigt så rädd för alla gnällspikar och troll på internet att man måste gå ut i förväg att "förvänta er ingenting".
Håller med ovan, riktigt dåligt.

Förstår din tanke, men är själv en som brukar (brukade) ha förväntningar inför spelshower, typ känslan man hade inför julafton när man väntar in presenterna. Men på senare tid och med rådande omständigheter, så har man lärt sig att den där storslagna nyheten kanske inte kommer och man slutar upp besviken. Så jag är faktiskt tacksam för en varning inför...

Gnällspik, säkert, men troll skulle jag nog inte kalla mig

Medlem
Skrivet av B-itta:

Förstår din tanke, men är själv en som brukar (brukade) ha förväntningar inför spelshower, typ känslan man hade inför julafton när man väntar in presenterna. Men på senare tid och med rådande omständigheter, så har man lärt sig att den där storslagna nyheten kanske inte kommer och man slutar upp besviken. Så jag är faktiskt tacksam för en varning inför...

Gnällspik, säkert, men troll skulle jag nog inte kalla mig

Ja besviken får man bli och varje gång också.
Syftade mer på dom som verbalt börjar med glåpord och tom hot för att dom blev så besvikna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Får det inte vara slut på detta brasklappande nu? Kör bara. Blir folk besvikna så blir de besvikna. Nu kommer ju alla förvänta sig stordåd om någon INTE brasklappar!

Så som folk och media härjade online efter showen i maj 2020 för att det inte visades exakt det som vissa önskade, så är det förståeligt att de är tydliga. Det hypas när det ska hypas, som inför E3 t.ex.

Det har ju också blivit en lite rolig grej med Aaron Greenberg, som ju nästan är skotträdd numer, där det skämtas om exakt hur återhållsam han är i sina tweets kontra förväntningar och resultat.


signatur

Jump in.

Medlem

Båtmässan i Älvsjö drar igång - ett press meddelande från Microsoft lyder: "Förväntar er inget nytt, vi har inte tid att visa någonting".

Medlem

Känns som att Xbox Game Studios har tagit över efter Blizzard och Valve som en kvalitetsstämpel så förstår att folk blir besvikna när inget nytt visas.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja besviken får man bli och varje gång också.
Syftade mer på dom som verbalt börjar med glåpord och tom hot för att dom blev så besvikna

Ja dem kommer man aldrig undan tyvärr.

Medlem

Det kommer vara saker som är relevant för den Asiatiska marknaden. Sånt som går loss där borta. Förvänta er inte saker i stil som Halo Infinite 2.

Medlem

Darktide är dock framskjutet till början av nästa år


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar