Betatesta Hell Let Loose på Playstation 5

Robot
Betatesta Hell Let Loose på Playstation 5

WW2-kriga gratis fram till måndag.

#hell-let-loose


Medlem

Spelar på PC, bra spel.
Skulle påstå att de har gjort en fullträff (för mig) när det kommer till Realism vs Spelbarhet.

Har svårt att se att spelet kommer bli en hit på konsol.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Spelar på PC, bra spel.
Skulle påstå att de har gjort en fullträff (för mig) när det kommer till Realism vs Spelbarhet.

Har svårt att se att spelet kommer bli en hit på konsol.

Om de tillåter mus och tangentbord kan det nog funka helt okej.

Medlem

Drog igång en match precis, förväntade mig bf och fattade inte mycket men lyckades knäppa några i skrevet i alla fall. Ingen större skillnad med styrningen som tillexempel BF på konsol. Fungerade nice


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kräver det att man har PS-plus för att spela?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Sprängeffekterna ser ju riktigt najs ut. Lera som flyger runt och röken ser väldigt verklighetstrogen ut. Kanske blir att testa detta.

Skrivet av Kris:

Kräver det att man har PS-plus för att spela?

Det lär det nog göra då du spelar online.

Redaktör
Skrivet av Kris:

Kräver det att man har PS-plus för att spela?

Jag har inte sett något officiellt om det, men någon skrev någonstans att betan inte kräver PS Plus.


signatur
Medlem

Men dryyyygt att ps5an inte kommer förräns nästa vecka.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag har personligen svårt för dessa spel på konsol, bf funkar då det är mer "arkadigt". Jag måste köra in mig mer på detta för att det ska "flyta" för mig, vet dock med mig att det kommer med tiden men frågan är ifall man har motivationen att komma dit. Gameplay överlag dock var bra, härlig känsla i vapnen (testade emdast en handfull). Spelet ser väldigt bra ut på ps5. Jag har hittills endast hunnit köra solo och rätt kort tid. Ska föröska ge det mer timmar och komma med ett bättre utlåtande.

Om jag skullev vara tvungen att ge det ett betyg skulle jag nog säga 3-4, det gör det som förväntas och gör det bra. En liten nackdel är dock ljudet i vissa lägen. I en eldstrid så är ljudbilden topnotch men ibland när man smyger i en skog eller dyl så kan saker låta närmare än vad det är. Ska påpeka att detta kan bero på tv-högtalarna och att det skulle vara annorlunda ifall man använde hörlurar. Det är egentligen inte störande, utan det var mer något som fick mig att varsna.

Jag skulle abslout rekommendera detta till individer som gillar fps som har ett fokus på realism och samarbete då just samarbete känns som en väldigt viktigt del i spelet.

Medlem

Vill göra ett tillägg på mitt tidigare inlägg efter att ha kommit in i en grupp som kommunicerade väldigt flitigt och bra, likt många spel så förhöjs värdet att spelupplevelsen när man gruppas upp med flera. Här vart det väldigt taktiskt (på en lekmans nivå och går säkert att göra bättre ) och en positiv spelupplevelse. Det är ju endast en i gruppen som kan sätta ner OP (mobila spawnpunkter) och vid ett tillfälle så hade ledaren missat sätta ut en ny vilket medförde att hela vår grupp tvingades börja från starten. Detta i sin tur medförde att vårt lag förlorade en punkt och trycktes tillbaka (vilket för vår del delvis var positivt då distansen inte vart allt för långt till strid). Allt som allt så var det en god ton där spelarna i gruppen hjälpte de mindre vana med att förstå. Detta fick mig att få en mer positiv bild av spelet, kanske var just denna motivation man behövde för att komma över sin personliga tröskel.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Vill göra ett tillägg på mitt tidigare inlägg efter att ha kommit in i en grupp som kommunicerade väldigt flitigt och bra, likt många spel så förhöjs värdet att spelupplevelsen när man gruppas upp med flera. Här vart det väldigt taktiskt (på en lekmans nivå och går säkert att göra bättre ) och en positiv spelupplevelse. Det är ju endast en i gruppen som kan sätta ner OP (mobila spawnpunkter) och vid ett tillfälle så hade ledaren missat sätta ut en ny vilket medförde att hela vår grupp tvingades börja från starten. Detta i sin tur medförde att vårt lag förlorade en punkt och trycktes tillbaka (vilket för vår del delvis var positivt då distansen inte vart allt för långt till strid). Allt som allt så var det en god ton där spelarna i gruppen hjälpte de mindre vana med att förstå. Detta fick mig att få en mer positiv bild av spelet, kanske var just denna motivation man behövde för att komma över sin personliga tröskel.

Det brukar verkligen lyfta spel som är lite mer "realistiska" när man samarbetar och försöker köra seriöst springer man bara runt själv så tillför man inte så mycket till laget plus att det blir tråkigt. Och som du är inne på är det ofta rätt trevligt folk så man behöver inte muta randoms, som jag ofta får göra i spel som battlefield och liknande.
Nu har jag inte kört just detta men tror det är samma typ av spel som post sqriptum och rising storm.

1
Skriv svar