Rykte – Star Wars-spel på gång hos franska Quantic Dream

Robot
Rykte – Star Wars-spel på gång hos franska Quantic Dream

Heavy Rain i en galax långt, långt borta?
Ja, tack!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Star Wars - Become Sith? Ja tack


signatur

I drank what?

Medlem

Bra Starwars spel är alltid intressant. Dock lite trött på att allt ska vara open world nuförtiden.

Medlem

Quantic Dream gör Star Wars-spel? Spännande!

De vet hur man syr ihop en fantastisk story, Detroit: Become Human till exempel var grymt bra. Så jag hoppas att ryktet stämmer.

Medlem

Ouu spännande!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Heavy Rain i en galax långt, långt borta?
Ja, tack!

Luuuuuke?!? LUUUUUUUUUKEEEEEEEE?!?

Medlem
Skrivet av Thane:

Luuuuuke?!? LUUUUUUUUUKEEEEEEEE?!?

Damn it, du slog mig med ett par minuter.

Medlem

Så sannolikheten för ett (eller flera) bra Star Wars spel har ökat rejält nu när EA inte har ensamrätt längre.

Okej, Squadrons är teknikmässigt välgjort och fin grafik men åtminstone jag tröttnade väldigt fort på det (ca 5 timmar).

Fallen Order är ok men inte mer. Svag story och helt utan wow upplevelser och ständigt känslan att det kunde vara 10 - 15 år gammalt duger inte 2019, som bäst en svag 3/5.

Medlem

Intressantaste SW nyheten på många år!

Medlem

Press X to Luke

Medlem

Nej, för i helvete. Quantic är en av mina favoritstudios, samtidigt som jag inte kan bry mig mindre om Star Wars. Tvi vale!

Medlem

Prisa gud att EA inte har ensamrätt längre. Hoppas Disney fattade att det var en sjukt jävla dålig idé.

Medlem

Quantic Dream är en talangfull studio helt klart. Deras tidigare spel Fahrenheit (Indigo Prophecy i nordamerika), Heavy Rain, Beyond: Two Souls och senaste Detroit: Become Human har alla varit riktigt välgjorda och spännande att ta sig igenom.

Farenheit har jag dock inte klarat eller spelat så mycket men de andra 3 lirade jag färdigt till PlayStation 4. Äger de nu även till Steam som jag tänkt spela ut på.

Kan absolut se de snickra på ett Star Wars spel. Det kan bli hur spännande som helst.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Så sannolikheten för ett (eller flera) bra Star Wars spel har ökat rejält nu när EA inte har ensamrätt längre.

Okej, Squadrons är teknikmässigt välgjort och fin grafik men åtminstone jag tröttnade väldigt fort på det (ca 5 timmar).

Fallen Order är ok men inte mer. Svag story och helt utan wow upplevelser och ständigt känslan att det kunde vara 10 - 15 år gammalt duger inte 2019, som bäst en svag 3/5.

Hur spelade du Squadrons? I teorin så bör det ju vara ett drömspel att få spela i VR miljö, vem har inte drömt om att sitta i en X-Wing eller TIE fighter.
Jag har inte provar själv än, men ser fram emot detta.

Jag är inte riktigt klar med Fallen order än, men jag tycker att det är ett väldigt trevligt spel med bra lore i Star Wars världen, kanske inte så mycket som sticker ut, men ändå välgjort och inget som är sticker ut på ett dåligt sätt, till skillnad från mycket från filmerna.

I teorin så var ju the force unleased också ett grymt koncept, men Fallen order är ju ett mer stabilt Star Wars äventyr.

Men du kanske vill ha scener som i slutet av The rise of Skywalker?😁

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men du kanske vill ha scener som i slutet av The rise of Skywalker?😁

Nej han kanske bara vill ha ett bättre spel än vad Fallen Order var. Jag håller helt med honom på den punkten. Fallen Order var verkligen inget speciellt. Det var ett helt okej spel som utspelade sig i Star Wars universumet, thats it.
Storyn var knappast intressant, bandesignen var väldigt "korridorig" och kändes verkligen som att springa på en designad bana, kändes inte som en levande plats alls. Stridssystemet som var Soulsborne inspirerat passade inte alls in, det var på tok för lätt, enformigt och för dåligt genomfört för min smak. Allt samlande på saker hade verkligen ingen betydelse utan var mest bara för att ändra gubbens utseende, väldigt meningslöst anser jag. Plus att ett X antal buggar som förstörde upplevelsen helt plötsligt.

Men med allt detta sagt var spelet fortfarande helt OK, ett 6/10 spel som man glömmer relativt fort när man klarat det. Bättre kan det bli.

Medlem

Oj! Det här var otippat, men jag bara tackar och tar emot om ryktet är sant. Är sällan jag får spela spel med såpass stämning som Quantum Dreams spel Hoppas då på ett lite mer personligt Star Wars spel som verkligen har karaktärerna i fokus. Kanske i samma skala och omfattning som Mandalorian eller mindre.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, för i helvete. Quantic är en av mina favoritstudios, samtidigt som jag inte kan bry mig mindre om Star Wars. Tvi vale!

Även en av mina favoriter, däremot är jag inte så emot just Star wars även ifall jag hade hoppats på att Quantic dreams gjorde något annat. Men man ska väl inte gå händelserna allt för långt i förväg, det kan trots allt bli bra även detta. Även för oss som inte är helt inbitna fans av star wars serien. Jag har länge väntat på att få veta mer av QD kommande projekt och jag ska vara ärlig med att säga att detta gjorde mig lite besviken. Däremot så vet jag med mig att QD har stor potential att göra bra spel, så detta borde teoretiskt även detta bli sådant.

Vad blir då mitt sammlade intryck nu när man fått tänka ett par varv och den initiala besvikelsen ha lagt sig lite? Med QD så har möjligheterna för att göra ett bra och intressant spel i en SW värld en stor potential och att göra det unikt. En SW värld är redan full med lore, så material för att göra en intressant twist borde finnas där. Vad jag dock inte hoppas på är ett ytterligare spel där combat al'a SW har fokus, utan att QD håller sig kvar på sin bana med berättandet och utforskande som prio.

Skägg.
10 Chambers

Blev initialt nyfiken men den pitchen lät ju långt ifrån vad QD är svinduktiga på.


signatur
Medlem

Oj vad jag hade älskat ett Detroit become human i starwars världen. Det får ta tid att utveckla, inte mig emot. Men med ett enormt antal val att göra och en ”lök” med så många lager.
Gärna mörker på riktigt, och inte ”oh no he didnt ” mörker som är i filmerna. 😍

Medlem

Åh men med ett spel av David Cage i rymden så kommer vi få mer av hans sexism, fast i rymden, spännande!

Frilansare

Det här verkar så himla konstigt. Så långt från QD:s comfort zone som det bara går. Eller?
Sen har de "bara" 180 anställda. Låter lite för ett open wold-spel i ett sånt extremt känt ip som Star Wars. Tror inte Disney gör en Games Workshop och strösslar fritt med sin licens?

1
Skriv svar