Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem

Blev rätt mycket rerollad när spelets servrar åkte ner under kvällen. Hittils bara kommit till level 72. Kul som fan dock med alla nya spelare, Var ett tag sen man lirade diablo 2. Återstår lite av hell nu sedan är det nog dags för lite farmande sen en assassin eller paladin.


signatur

The King is Back

Medlem

Någon som har bilder på hur det ser ut på en UW monitor?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Funkade ypperligt på Xbox tills på kvällen då servern gick ner och inte kom upp igen.

Den var bara nere ca 45 minuter för mig på xbox, nån gång mellan sju och åtta. Sen spelade jag igen efter det.

Medlem

Körde upp till level 10, sen gick servern ner för maintenance i 45 minuter, kom tillbaka och min gubbe var lvl 4 :/ men levla upp den igen till 10 innan jag gick och la mig. Blir mer senare idag efter jobb

Medlem

Tur att jag missade release-timmarna, försökte skapa karaktär 18:30 men gick inte alls, kom tillbaka efter någon timme och då hade de löst problemet.

Ska bli en kul helg.

Ero
Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Måste erkänna att jag inte kopplar vilket det är. Skall dock försvara mig med att jag oftast har musik på och ljud nerställd när jag spelar denna typen av spel.. 😔

Darkstone 😁 Klassiker när man var och pratade med bankmannen 😄

Nu är ju detta väääääldigt länge sedan, så att minnet inte kickar igång kring detta är inte så konstigt.
-99 släpptes spelet.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Ero
Medlem
Skrivet av maniac:

Någon som har bilder på hur det ser ut på en UW monitor?

Dom släppte väl någon nyhet att det blir svart på sidan om man har för bred. Vet inte vilken storlek dom skulle ha stöd för.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Dom släppte väl någon nyhet att det blir svart på sidan om man har för bred. Vet inte vilken storlek dom skulle ha stöd för.

Upp till 19:9, mer än så och spelet buggade ur.

Medlem

För att nostalgin ska vara total hade jag velat fortsätta på den barbar jag redan spelat med ett antal år som barn.
Är det någon som lyckats lägga in gamla saves och få det att lira på PC? För att göra det ännu svårare skulle jag nu velat spela på Xbox Series X. Är det möjligt att få in den där på något magiskt sätt? Köpa till PC, föra över saves i sin profil och köpa även till Series X och kunna ladda upp den där?

Medlem
Skrivet av filiptrosso:

För att nostalgin ska vara total hade jag velat fortsätta på den barbar jag redan spelat med ett antal år som barn.
Är det någon som lyckats lägga in gamla saves och få det att lira på PC? För att göra det ännu svårare skulle jag nu velat spela på Xbox Series X. Är det möjligt att få in den där på något magiskt sätt? Köpa till PC, föra över saves i sin profil och köpa även till Series X och kunna ladda upp den där?

Jag har exakt samma problematik. Jag har dock inte hittat någon lösning.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Ero
Medlem

Hur är kontrollerna till xbox? Är det lika smidigt som till Diablo 3 (aktuell version)?

Jag spelade D3 för några månader sedan, och blev förvånad över hur pass smidigt allt var.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Läser man tråden så verkar det fungera bra förutom att inventory managment är sämre än i d3 typ

Bara testat starta spelet igår körde upp amazon till hela lvl3 detta på pc ej köpt till konsoll,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Läser tidiga reviews och tråden här då jag är väldigt sugen på att börja spela men day 1 buggar och serverproblem stoppar mig än så länge.. 😜
Inte spelat D2 på 15 år iaf uaaaagh

Avstängd
Skrivet av Weeks_death:

Måste erkänna att jag inte kopplar vilket det är. Skall dock försvara mig med att jag oftast har musik på och ljud nerställd när jag spelar denna typen av spel.. 😔

Musiken i diablo 2 är en enorm del av upplevelsen imo!

Skrivet av FortuN:

Hittils bara kommit till level 72.

Har du suttit non stop utan sömn sedan 17 igår eller? 😅

Medlem
Skrivet av Ero:

Dom släppte väl någon nyhet att det blir svart på sidan om man har för bred. Vet inte vilken storlek dom skulle ha stöd för.

Hittade en färsk video, det verkar vara svarta kanter för de med 21:9 monitor

Däremot verkar det inte vara så synligt i mörka miljöer.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Prixm:

Fick spela ca 3 timmar igår efter kl 22, kom ingenstans dock, fastnade på countess eftersom jag behövde två ral runor som aldrig ville droppa. Gick från lvl 8 till 17 innan jag fick båda ral runorna, tog mig snabbt till act 2 och lvl 19 där hoppade jag av för jag var för trött. Nu fortsätter vi vidare.

När du farmar efter runor… kör du med en och samma gubbe flera gånger, eller gör du nya gubbar varje runda?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av FortuN:

Blev rätt mycket rerollad när spelets servrar åkte ner under kvällen. Hittils bara kommit till level 72. Kul som fan dock med alla nya spelare, Var ett tag sen man lirade diablo 2. Återstår lite av hell nu sedan är det nog dags för lite farmande sen en assassin eller paladin.

Skojar du? Hur fan har du hunnit få en snubbe till level 72??

Medlem

Ett tips för de som vill kunna spela online i helgen är nog att inte starta en uppsjö gubbar och spel hela tiden.

Starta en och kör, undvik character/lobby-servern så mycket det går. Eftersom det är den servern som går ner.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av PontusT:

Skojar du? Hur fan har du hunnit få en snubbe till level 72??

Enkelt. Han importerade en tidigare sparad karaktär på lvl 71 och tog 1 lvl igår.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Ero:

Hur är kontrollerna till xbox? Är det lika smidigt som till Diablo 3 (aktuell version)?

Jag spelade D3 för några månader sedan, och blev förvånad över hur pass smidigt allt var.

Kontrollerna påminner absolut om de till D3.
Tycker kontrollerna gör sig mycket bättre faktiskt än mus och tangentbord till PC.
Att snabbt kunna slänga iväg skills och spells med en enkel knapptryckning tack vare att man binder dem till olika knappar är riktigt kul. Blir en mycket större variation i gameplay än i originalet på PC.
Nu kan man ju binds skills på PC också givetvis.
Men att köra med kontroll och nya grafiken gör att det känns som ett nytt spel

Medlem
Skrivet av PontusT:

Kontrollerna påminner absolut om de till D3.
Tycker kontrollerna gör sig mycket bättre faktiskt än mus och tangentbord till PC.
Att snabbt kunna slänga iväg skills och spells med en enkel knapptryckning tack vare att man binder dem till olika knappar är riktigt kul. Blir en mycket större variation i gameplay än i originalet på PC.
Nu kan man ju binds skills på PC också givetvis.
Men att köra med kontroll och nya grafiken gör att det känns som ett nytt spel

Instämmer. PS5-kontrollen är riktigt bra till D2. Det enda minuset är som tidigare nämnts inventory management.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Enkelt. Han importerade en tidigare sparad karaktär på lvl 71 och tog 1 lvl igår.

Nej, spelar bara online går ej importera där. Som jag skrev blev jag rollad tillbaka flera levlar (från 22 > 9) också vilket ej skulle hända på singelplayer 🙂

Skrivet av PontusT:

Skojar du? Hur fan har du hunnit få en snubbe till level 72??

Nött det ett antal timmar bara, lite segt på senare svårighetsgrader (nightmare och definitivt hell) då det blev glesare med games då många inte hunnit dit ännu. Hell har delvis vart tomt (inte funnits en enda host flera gånger jag kollat) på games men lär väll dyka upp mer och mer nu när folk progressar


signatur

The King is Back

Medlem

Blev inte så mycket spelande igår.

Kom inte in på grund av server strul. När jag sen kom in lyckades jag bli lvl5, då dog servrarna och när jag skulle starta igen var allt reset:at och jag var lvl1 igen.

Känns sådär att spela ett spel där allt handlar om progression om man randomly nollställs, Diablo var inte ett roguelike senast jag checkade.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Blev inte så mycket spelande igår.

Kom inte in på grund av server strul. När jag sen kom in lyckades jag bli lvl5, då dog servrarna och när jag skulle starta igen var allt reset:at och jag var lvl1 igen.

Känns sådär att spela ett spel där allt handlar om progression om man randomly nollställs, Diablo var inte ett roguelike senast jag checkade.

Jag fick en "falsk rollback". Dvs det stor under serverstrulen att jag bara va lvl 4, men sen när jag loggade in igen på kvällen var jag 9 (eller vad det nu var) igen.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

När du farmar efter runor… kör du med en och samma gubbe flera gånger, eller gör du nya gubbar varje runda?

Samma gubbe, man måste bara starta om sin session.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Nej, spelar bara online går ej importera där. Som jag skrev blev jag rollad tillbaka flera levlar (från 22 > 9) också vilket ej skulle hända på singelplayer 🙂

Nött det ett antal timmar bara, lite segt på senare svårighetsgrader (nightmare och definitivt hell) då det blev glesare med games då många inte hunnit dit ännu. Hell har delvis vart tomt (inte funnits en enda host flera gånger jag kollat) på games men lär väll dyka upp mer och mer nu när folk progressar

Då får man gratulera. De flesta andra av oss "dödliga" hade nämligen problem att ansluta till servrar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag fick en "falsk rollback". Dvs det stor under serverstrulen att jag bara va lvl 4, men sen när jag loggade in igen på kvällen var jag 9 (eller vad det nu var) igen.

samma här, jag och en polare körde fram till Act 3 och precis när vi skulle stänga av och spara dog servern.
När jag kom ut i menyn stod det att min karaktär var level 8 istället för 18

Min polare blev dock rollbackad på riktigt till level 12 och fick köra om en hel del.

Medlem
Skrivet av Kris:

Då får man gratulera. De flesta andra av oss "dödliga" hade nämligen problem att ansluta till servrar.

Jo hade också problem, funkade mellan 17-19.00 typ sen så åkte dem ner och kom inte upp på ett bra tag, åkte och handlade och fixade så länge. Var även där jag fick rollback (hade kommit till akt 4 men fick åka tillbaka ända till slutet på akt 1) . Fortsatte sen igen runt 21.30 tiden då det funkade igen. Sen stängde servrarna ner igen vid 22 för maintance så kom in igen runt 00 tiden då funkade det igen. Trodde först att den återigen rollbackat gubben då det visade att jag först hade förlorat flera levlar när dem stängde ner för maintance. Men klarade mig när jag kom in igen vid 00 utan att det hade rollbackat gubben igen som tur var.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av loerk:

samma här, jag och en polare körde fram till Act 3 och precis när vi skulle stänga av och spara dog servern.
När jag kom ut i menyn stod det att min karaktär var level 8 istället för 18

Min polare blev dock rollbackad på riktigt till level 12 och fick köra om en hel del.

Fan vad långsamt ni måste ha spelat. FortuN här i forumet kom till lvl 72 på nolltid.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Avstängd
Skrivet av Kris:

Fan vad långsamt ni måste ha spelat. FortuN här i forumet kom till lvl 72 på nolltid.

Ganska imponerande att dra 72 sedan release med tanke på allt strul också…

Skriv svar