Kaos! Stranger of Paradise: Final Fantasy släpps till våren

Robot
Kaos! Stranger of Paradise: Final Fantasy släpps till våren
Frilansare
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Äntligen!

Från reaktionerna så kanske det behövs lite mer polering?
Eller ska man helt enkelt inte förvänta sig för mycket och ta det för vad det är?

Undra hur de tänker med FF16, FF15 var väl en extremt stor satsning från Sonys sida, det ser ju ut så ifall man kollar på marknadsföringen, material runt om spelet och hur spelet uttrycker sig i början.
FF16 känns ju som ett mindre projekt, men vi kanske får se när det börjar komma närmare release?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Från reaktionerna så kanske det behövs lite mer polering?
Eller ska man helt enkelt inte förvänta sig för mycket och ta det för vad det är?

Undra hur de tänker med FF16, FF15 var väl en extremt stor satsning från Sonys sida, det ser ju ut så ifall man kollar på marknadsföringen, material runt om spelet och hur spelet uttrycker sig i början.
FF16 känns ju som ett mindre projekt, men vi kanske får se när det börjar komma närmare release?

FF15 var en stor satsning. FF16 är en stor satsning. Med tanke på att vi förmodligen är ett par år från release är det inte konstigt att det inte kommit ut mycket marknadsföringsmaterial.

Medlem
Skrivet av Striva:

FF15 var en stor satsning. FF16 är en stor satsning. Med tanke på att vi förmodligen är ett par år från release är det inte konstigt att det inte kommit ut mycket marknadsföringsmaterial.

Jaha, jag trodde det skulle aläppas 2022, när kommer FF7:R2 släppas då, om det inte ens har visats än😓
FF7:R lär antagligen inte vara klart innan PS6, det var ju mycket kvar av storyn efter vart första spelet slutade, kommer det landa på minst 4st spel?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jaha, jag trodde det skulle aläppas 2022, när kommer FF7:R2 släppas då, om det inte ens har visats än😓
FF7:R lär antagligen inte vara klart innan PS6, det var ju mycket kvar av storyn efter vart första spelet slutade, kommer det landa på minst 4st spel?

Ingen som vet. Om man går efter hur stor andel av orginal FF7 som togs upp i FF7:R så är det 10+ spel men detta skulle jag nog säga är rätt orimligt. Många tror på 3-4 stycken.

Medlem
Skrivet av Striva:

Ingen som vet. Om man går efter hur stor andel av orginal FF7 som togs upp i FF7:R så är det 10+ spel men detta skulle jag nog säga är rätt orimligt. Många tror på 3-4 stycken.

Med kanske 3 år emellan varje
PS7 då kanske

3 låter ju rätt lite ändå, tog det 4 timmar att spela igenom Midgar i originalet?
Det är väl en rätt bra bit innan första skivan är klar, hoppas ändå att dem löser detta på ett bra sätt.

Mardrömmen är ju annars att 3dje spelet inte blir så bra och äventyret inte ens blir klart...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med kanske 3 år emellan varje
PS7 då kanske

3 låter ju rätt lite ändå, tog det 4 timmar att spela igenom Midgar i originalet?
Det är väl en rätt bra bit innan första skivan är klar, hoppas ändå att dem löser detta på ett bra sätt.

Mardrömmen är ju annars att 3dje spelet inte blir så bra och äventyret inte ens blir klart...

Ja, 4 timmar skulle jag nog säga är rätt average.

Square har nämnt att nästkommande delar i spelserien kommer gå avsevärt mycket snabbare att utveckla. Man får väl bara hoppas på att det inte tar så lång tid och att de lyckas göra dem bra.

Medlem
Skrivet av Striva:

Ja, 4 timmar skulle jag nog säga är rätt average.

Square har nämnt att nästkommande delar i spelserien kommer gå avsevärt mycket snabbare att utveckla. Man får väl bara hoppas på att det inte tar så lång tid och att de lyckas göra dem bra.

Förhoppningsvis så behöver de bara utveckla det för PS5 i första hand(Xbox och PC kanske släpps vid senare tillfälle) och sparar tid på optimeringar.
Jag kan också tänka mig att resten av miljöerna inte behöver lika mycket detaljarbete som en stad.
De slipper ju bland annat att optimera för slö lagring också, alltså att bygga buffertzoner och kämpa med att få ner laddningstider eller bearbeta hastigheten i spelet så att det inte blir problem med att texturer inte hinner laddas in(problem med lågupplöst innan de hunnit laddas in eller i värsta fall att föremål dyker upp från ingenstan).

Sen så kanske de har bättre grepp de har bättre grepp om artdesignen och blir skickligare på att hantera spelmotorn, vilket säkert kan snabba på det hela.

Hoppas inte nästkommande avser del 2, det har ju redan gått lite väl lång tid utan att det har utannonserats på riktgt
Vartannat eller högst vart 3dje år tycker jag de borde ligga på, dock inte varje år, det skulle vara väldigt tråkigt för kvalitén ifall det gick för fort :/

Medlem

Fråga! Någon annan som testat trial version 2 och tycker det ser ut som 720p ish?. Ok att det inte är färdigt men det släpps ju i mars så lite mer hade man väl kunna förvänta sig? Eller? Trodde det var fel på TVn men andra spel ser fortfarande bra ut så det här spelet är bara fult? Första delen var grumlig och färgerna på Refrin Wetlands såg konstiga ut. Har varit sugen på detta men blev avskräckt.

1
Skriv svar