Snabbkollen – När installerar du Windows 11?

Robot
Snabbkollen – När installerar du Windows 11?
Medlem

När man tvingas av organisationen man arbetar i

Inaktiv

Har ingen brådska men lär väl bli nån gång framöver. Verkar inte vara så mycket intressanta nyheter i 11 vad jag sett hittills.

Medlem

Skulle gärna göra men min processor stödjs ej :/

Medlem

Beror helt på hur W11 tas emot av spelare som spelar de spelen jag är intresserad av.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Uppdaterar så fort jag får möjlighet. Satt med Windows 7 medan resten av världen gick vidare med Windows 10 och orkar inte vara sen på bollen igen (förutsatt att konsensus kring uppdateringen inte är att det är ett nytt Windows 8).

KoP
Medlem

"Installerar" Win 11 när jag köper en ny laptop nästa gång (där det kommer förinstallerat).

Gnällkuk
Skrivet av tommmme:

Skulle gärna göra men min processor stödjs ej :/

https://www.sweclockers.com/nyhet/32913-anvandare-far-vag-run...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kommer absolut byta, men jag har ingen brådska. Låter som att det är en del QoL-grejer som behöver ändras etc.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ingen brådska, har ännu inte hittat bevis på att windows 11 skulle vara 10% bättre för gaming. Allt pekar på det motsatta/ingen skillnad, men inga riktigt säkra källor än, massa random youtube videos osv.

Medlem

Kört 11 sedan första insider betan, fungerat klockrent för mig.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Gratis uppdatering som fungerar problemfritt, än så länge iallafall.

Inaktiv

Har inte ens orkat koppla upp min laptop som jag köpte för två år sedan mot nätet så svaret blir nog aldrig.

Medlem
Medlem

Borde vara med ett val för oss som har en prolle som inte stödjs
Typ Kan inte

Medlem

Kommer ett OS med 10(30)bit i grunden byter jag i ett grisblink. (inte bara enstaka prog/spel/video)

win8 dåligt skämt
win9 glömdes bort
win10 axelryck mot 7an
win11 axelryck


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Installerat det sen igår, men skulle inte rekommendera det än så längre.

Har hittat en enda sak som är bättre i W11, och det är den nya snappning funktionen där man kan placera fönster i ett rutnät. Den funktionen finns dock i Windows 10 också genom Powertools så det är ju inte mycket att hänga i julgranen.

Vad gäller resten är det i bästa fall endast förändring för förändrings skull, och i många fall sämre. Saker som ALT-Tab där allting i bakgrunden blir suddigt är gräsligt ineffektivt, och den nya Start Menyn känns ofantligt mycket sämre. Överlag känns det bara klumpigt.

"Det fungerar" är det mest givmilda jag kan säga om det. Inte värt jobbet att uppgradera i nuläget iaf, den saken är säker.

Medlem

Orkar inte kolla hur man aktiverar TPM om min dator ens har det, så blir nog inget W11 förrän nästa PC

Medlem

Ser än så länge lite mening med att byta (microsoft certified professional sedan 1999). Efter nån patch eller två kanske... Varför skulle jag vilja ge bort 4 x mer resurser till ett OS från min gaming rigg? Jag vill ha min RAM till spel, inte till Microsofts bloatware. Sitter på 10an nu med tycker det är skit faktiskt.

Nä, jag är mer inne på att testa en Linux dist för ren gaming nu när Epic har släppt fullt Linux stöd till EAC iom lanseringen av Streamdeck och SteamOS 3.0. Tips? Funderar på Pop!_OS.

Medlem

Vill veta hur spelen jag intresserar mig utav flyter på samt hur drivrutinerna till mitt grafikkort handskas med det. Uppdaterar för övrigt gladligen.

Medlem

Vid nästa datorbygge, om några år


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vill veta hur spelen jag intresserar mig utav flyter på samt hur drivrutinerna till mitt grafikkort handskas med det. Uppdaterar för övrigt gladligen.

Samma tankar här

Medlem

Installert igår och allt fungerar. Till och med bättre.

Inteproblem med något och jag har massa skit på min

Kunde inte vara nöjdare

Medlem

Min burk i5 klarar inte av det. Ja ja.

FM-guru
F.d. Sisyr

Byter nog i veckan.

Medlem

Kommer installera det på laptoppen, men avvaktar nog med min desktop.

ELF
Medlem

Körde clean install på surfplattan igår. Avvaktar med mainriggen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag kommer göra detsamma som när Win10 kom,väntade 8 månader innan jag installerade och då fungerade allt som det skulle.
Win10 är superbra och har aldrig haft några problem med det.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

När jag byter ut hårdvara härnäst. Gärna så snart som möjligt, men är inte beredd att betala de nuvarande kostnaderna, så kanske väntar ett par år till. Sitter på rätt många reservdelar om gamla Z77-kortet skulle braka samman etc. Men önskar verkligen att jag kunde få schysst CPU, MB, RAM och GPU för runt 10k som innan pandemin.. :/

Har en laptop som är redo för uppgradering visserligen.. Men avvaktar nog ett par månader åtminstone.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Installerade det på laptopen idag. På stationära blir det när man uppgraderar till Alder Lake eller Zen 4.

12
Skriv svar