Dice hävdar att de gjort "otroliga framsteg" sedan den "ett par månader gamla" Battlefield 2042-betan
Varför skulle de visa en gammal version som "beta"`?
Det finns ingen anledning att göra det. Bara vanligt säljsnacksbullshit. "Alla problem är fixade i releaseversion"..
Har vi hört den förr eller? Bara varenda gång de släppt ett spel de senaste 15 åren.
Bland annat eftersom det måste godkännas av Sony och Xbox för att få släppas på deras konsoler.
https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/q2jxtd/dice...
Det påståendet har man ju aldrig hört innan...
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Litar ändå lite på DICE då deras Betaversioner alltid varit skräp. Dom hinner få mycket gjort sista tiden när dom polerar och gnuggar på.
Men vissa saker kan väl inte fixas tyvärr.
- Dom här hjältarna man är .. Varför ? Såg en skärm där flera Maria Falk låg döda brevid varann, förstörde immersion totalt.
- Rörelsesystemet från BFV verkar borta. crouch running, peek med vapen, ligga på rygg och skjuta m.m .. Allt är borta,, varför? Soldaterna vänder på en 5öring vilket ser väldigt COD ut.
Efter BF4* som fortfarande är det bästa battlefield någonsin.
Efter BF2* som fortfarande är det bästa Battlefield någonsin.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Efter BF2* som fortfarande är det bästa Battlefield någonsin.
Kek, you got me there.
Är.väll bara ta lärdom av tidigare bf.
Som varit rätt lika den beta som släpptes tidigare med samma buggar och problem 🤷
^
Absolut, och är 100% säker på att i alla fall en och kanske? fler av de tidigare versionerna så var beta-banan verkligen stabil och fungerande medan släppet drogs med allsköns problem en längre tid, kommer tyvärr nu på rak arm inte ihåg vilket BF det var.
Tomma löften i vanlig ordning. Ändå köper folk skiten som lördagsgodis.
Vi tenderar att glömma fort
(även jag)
Edit in,
Mer text.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Det dom borde göra är att typ... Använda sina feta teknologimuskler till att göra en sjuuuukt stor karta... typ 6x GTAV och låta folk börja i lag med typ en halvtrasig bil, lite kulor och reservdelar och grejjer, och så får man lixom slumma det igenom öknen där det kan gå 20 minuter utan att man ser några fiender....
Där, BAM! en lite ny spelupplevelse som man kan gå igång på där dom också får spänna sina teknologimuskler. YW, DICE!
Såsom.... ehem... Battle Royale?
Dom testade ju att ge sig på det i form av Firestorm (visserligen inte så stor som 6x GTAV) och det var väl ingen jättehit direkt.
Jag själv tröttnade efter några enstaka matcher, dels av allt meningslöst väntande och dels av att själva spelläget var fruktansvärt tråkigt.
Såsom.... ehem... Battle Royale?
Dom testade ju att ge sig på det i form av Firestorm (visserligen inte så stor som 6x GTAV) och det var väl ingen jättehit direkt.
Jag själv tröttnade efter några enstaka matcher, dels av allt meningslöst väntande och dels av att själva spelläget var fruktansvärt tråkigt.
Typ Battle Royale fast myyycket större - fast samma mängd spelare och mer interaktioner med världen osv.. Äh.. Vet inte det vart rätt luddigt, du har rätt - jag mena typ Battle Royale
Känslan jag ville åt var väl att det var som en road trip mer... Du ska jobba dig fram lixom 8 mil till en target och fordon kanske går sönder och måste lagas, tankas osv fast i enemy eller iaf oclaimat territory.
Fordonet går sönder och man måste jogga över södesfält in till en mack för att fixa reservdelar, utan att veta om eller vart det ligger ett bakhåll.
Är fortfarande peppad på idén men ju mer jag tänker på den ju mindre kompatibel är den som ett någorlunda 'klassiskt battlefield'.
subterranean homesick alien
Kört kanske 30 games nu på pc jisses vad mina förhoppningar sjönk är otroligt buggigt och prestanda problemen är sjuka kvittar hur bra dator grafikkort folk har 100 fps som max i regel tänkte förbeställa men väntar nu och ser vid full release cyberpunk har lärt mig läxan
Har du kört 30 games? Då kan du ju lika gärna förhandsboka spelet. 😛
Jag spelade inte ens klart ett, innan jag lackade och tröttnade. Men jag har inte spelat BF sen BF1.
Jämför jag det med BF3 eller 4 blir jag besviken då det är så annorlunda och saknar den
där Battlefield känslan som fanns i dom äldre spelen.
Ser jag 2042 som ett separat spel från serien verkar det lovande.
Kört en hel del timmar och det är faktiskt riktigt skoj!
Förresten hittade bra ställe att gömma sig på om man är jagad av andra helikoptrar. Flyg in inuti skyskrapan och upp till insidan av taket så följer dom andra inte efter
Har du kört 30 games? Då kan du ju lika gärna förhandsboka spelet. 😛
Jag spelade inte ens klart ett, innan jag lackade och tröttnade. Men jag har inte spelat BF sen BF1.
Ja känns lite så vill verkligen ge det en chans och tror på Dice men mjaa var nog överhypad av trailers etc.
Det är svårt att förmedla till folk hur processen för att skeppa spel ser ut. Det finns oftast flera builds samtidigt i olika så kallade bransches. På ett spel med där 600 pers jobbar på det varje dag så händer det otroligt mycket varje dag och man kan inte bara ”ta senaste builden” för per varje tidpunkt kan mycket ha förändrats. Det man gör är att man har framförhållning i planeringen, väljer en build och ser till att den funkar tillräckligt bra för att samla in den datan som man är ute efter. Det är ett betatest för utvecklarna och inte en demo för spelarna. Kom ihåg att bara en timme med 100.000 spelare är 100.000 testtimmar. Även om Dice testar spelet varje dag 1 timme är det 5 timmar i veckan gånger säg 200 pers per tillfälle. På 52 veckor är det alltså 52.000 testtimmar. Tänk då hur många spelare som testar betan och över hur många timmar. Det är ovärderlig data för utvecklare och enda anledningen till varför testet görs. Att det marknadsförs är bara för att få in spelare att hjälpa till att testa produkten i större kvantitet.
Jag vet precis hur processen ser ut.
Även fast det finns massor med branches med olika utvecklingar positiva och ibland negativa åt olika håll så skeppar man ju sin beta med den branch som man uppfattar som mest stabil..
Sen är säkert flera grejjer som är problem i den betan löst på olika håll med mera.. Men visst fan skeppar man en ny enbart digital beta med den mest stabila branch man har - punkt.
Det är ovärderlig data för utvecklare och enda anledningen till varför testet görs.
Det är väldigt bra data - det är absolut inte enda anledningen till att testet görs - not by a long shot.
subterranean homesick alien
Första Battlefield jag tyckte var kul. Serien har alltid varit för slött för mitt tycke tidigare. Ogillar dock operatörer och ser hellre klassbaserat system som innan. Samt att man kan spela alla operatörer på båda sidor är ju helt bedrövligt. Bara dålig speldesign där.
Ser dock hellre att de skulle göra ett spel åt sin egna fans än cod-spelare som mig. Men att försöka locka andra spelare är väl mer tilltalande än att fortsätta vara Battlefield. De antar att ni kommer köpa skiten ändå.
Många som verkar ogilla betan, kört en hel del nu och jag har haft riktigt kul (minus buggar).
Tycker dom har anpassat BF efter mycket positiva saker som skett med shooters senaste åren.
Rörelsen känns lite som Apex, skjutandet lite mer CoD eller PUBG beroende på vilken bössa man använder (KRISS VECTOR e mer PUBG).
Helikoptrar är för mångfaldiga just nu och dominerar, ser mest fram emot spellägen med mer infanteri fokus i framtiden. Och om Hazard zone har tagit inspiration ifrån Escape from Tarkov som så ryktas så blir det nog mitt primära spelläge.
Första Battlefield jag tyckte var kul. Serien har alltid varit för slött för mitt tycke tidigare. Ogillar dock operatörer och ser hellre klassbaserat system som innan. Samt att man kan spela alla operatörer på båda sidor är ju helt bedrövligt. Bara dålig speldesign där.
Ser dock hellre att de skulle göra ett spel åt sin egna fans än cod-spelare som mig. Men att försöka locka andra spelare är väl mer tilltalande än att fortsätta vara Battlefield. De antar att ni kommer köpa skiten ändå.
Dom som alltid spelat battlefield verkar tycka det nya är något för snabbt medans dom som kommer från cod tycker det är lagom eller t.om. för slött hehe.
Problemet när det går för snabbt är att det blir mindre teamplay. Färre folk som hjälper att laga fordon, mindre taktik, färre som slänger ut ammo/health osv. då man är död om man står still. I BF4 kunde man ha två eller tre ibland som laga ett fordon när man försökte pusha en point. Spelet är kul men teamplay med casuals kommer nog inte bli samma.
Fattar inte vad man ska få ut av spelet? Öppna ytor utan skydd nånstans och helikoptrar som bombar sönder en och snipers som kan campa loss i nån utkant. Inget teamplay, bara en jävla röra. Vad är poängen? Har kört fps med fordon i förrut, vad tillför detta? En tornado?
Håller med att teamplay tagit en törn sen tidiga battlefield-spel. Svårare att agera som grupp känns det som då allt går så snabbt.
Det är mer som team-deathmatch.
Dock tycker jag det är skoj ändå. Det är storslaget krig med 128 spelare, den känslan man är ute efter antar jag.
Förstår dom som inte gillar spelet.