Första Uber-Diablon frammanad online i Diablo 2: Resurrected

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

suck kan ju inte vara legit ? hur kan man ha hittat så många sojs redan ? nåt stämmer ju inte.

Han har inte själv farmat efter alla dem SoJs. Han har fått det tradeat till sig själv efter att communityn har hjälpts åt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nu har ju blizzard väldigt mycket strul med serverna så jag överväger att köra offline solo istället.

Gav upp online redan första kvällen efter att ha blivit utloggad efter bara någon timme 😅 Kört på min offline necromancer sen dess 💀

Medlem
Skrivet av androsynth:

Gav upp online redan första kvällen efter att ha blivit utloggad efter bara någon timme 😅 Kört på min offline necromancer sen dess 💀

Idag blir det dag2 med offline spelande, fasen va seg act3 är när man ska fixa alla delarna, ser inte fram emot dem på NM/hell. På onlinespel hoppar man ju alltid över det där genom att få tp till slutet. Kör en Sorc och Pala parallellt nu och båda ska ta sig an act5.

Hur är necro på NM/hell? Jag minns dem som väldigt roliga på normal när man körde summoning men när man kom till nm och hell så dog sin armé direkt då blev det mindre kul.

Tog en snabbtitt på online, alla mina gubbar är borta så nu är det 4e dagen i rad med strul på online.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Hur är necro på NM/hell? Jag minns dem som väldigt roliga på normal när man körde summoning men när man kom till nm och hell så dog sin armé direkt då blev det mindre kul.

Tycker Necro är en av de enklaste klasserna på Hell.
Man behöver inte jättebra gear eller full resistance för man är så skyddad av sin armé.
Om man bara har 20 i raise skeleton och skeleton mastery kanske skeletten är lite svaga men börjar man närma sig 25 så överlever de ganska länge.
En act 2 merc från NM med might-aura ökar också skelettens skada.
I de senare akterna händer det att skelettarmén dör men då brukar jag bara åka till Cold Plains eller nåt och summona nya.

Taktiken är att försöka ta död på ett eller två monster sen kör man corpse explosion(som är maxad) på dem och skapar en kedjereaktion och spammar corpse explosion tills allt på skärmen är dött.

Det enda problemet är egentligen bossar som dödar skeletten nästan på en gång, men finns ett ganska bra trick att man castar iron maiden på bossen och sen spammar clay golems. Varje gång bossen attackerar ens golem så skadar den sig själv.
Decrepify är också väldigt bra att använda på bossar när ens skelett fortfarande är vid liv.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Tycker Necro är en av de enklaste klasserna på Hell.
Man behöver inte jättebra gear eller full resistance för man är så skyddad av sin armé.
Om man bara har 20 i raise skeleton och skeleton mastery kanske skeletten är lite svaga men börjar man närma sig 25 så överlever de ganska länge.
En act 2 merc från NM med might-aura ökar också skelettens skada.
I de senare akterna händer det att skelettarmén dör men då brukar jag bara åka till Cold Plains eller nåt och summona nya.

Taktiken är att försöka ta död på ett eller två monster sen kör man corpse explosion(som är maxad) på dem och skapar en kedjereaktion och spammar corpse explosion tills allt på skärmen är dött.

Det enda problemet är egentligen bossar som dödar skeletten nästan på en gång, men finns ett ganska bra trick att man castar iron maiden på bossen och sen spammar clay golems. Varje gång bossen attackerar ens golem så skadar den sig själv.

Ah ok kanske får testa någon gång när jag är klar med mina 2 nuvarande projekt. Oh en till fördel i offline förutom att kunna köra 8player games solo är ju att kartan verkar vara samma när man kör nytt spel så då får man ju lättare om man typ ska farma någon boss då man vet rätt väg med en gång utan att behöva springa fel

Medlem
Skrivet av Gaara:

Idag blir det dag2 med offline spelande, fasen va seg act3 är när man ska fixa alla delarna, ser inte fram emot dem på NM/hell. På onlinespel hoppar man ju alltid över det där genom att få tp till slutet. Kör en Sorc och Pala parallellt nu och båda ska ta sig an act5.

Hur är necro på NM/hell? Jag minns dem som väldigt roliga på normal när man körde summoning men när man kom till nm och hell så dog sin armé direkt då blev det mindre kul.

Tog en snabbtitt på online, alla mina gubbar är borta så nu är det 4e dagen i rad med strul på online.

Jag låter skeletten sköta slaktadet medan jag står vid sidan av och kastar curses och corpse explosions. So far so good på NM. Med maxad skeleton mastery står dom pall. Satsade på en merc med aura som helar mig också. Lär stöta på en vägg när jag kör hell men då får jag väl kolla efter bättre gear 😄 Clay golem + decrepify är en trevlig combo också vid jobbigare fiender.

12
Skriv svar